Gå til innhold

Har mannen bedt deg dra til helvete?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det et oppstår uenigheter/ konflikt med mannen. Har det hendt at mannen har kalt deg opp, som f.eks «drittkjerring» «dra til helvete med deg!» 

altså, selvom det er jeg (mener mannen) som har startet en uenighet.. er det greit å kalle opp folk i en konflikt? Når konflikten på mange måter er helt harmløs... altså.. det handler bare om hverdagslige ting. Allikevel blir det så stort.. ah.. blir sliten når tilbakemelding/ klaging fra meg skal ende opp med at det er jeg som er dritten... det er ikke det jeg mener om han heller, jeg ønsker bare å finne gode løsninger slik at ting funker for begge to... ahh.. 

Anonymkode: 53fb5...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Da hadde jeg blitt helt utrolig sjokkert. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen min godt over 10 år, og han har aldri kalt meg stygge ord eller sagt noe stygt til meg av typen "dra til helvete", "faen ta deg" eller tilsvarende.

Vi har hatt mange krangler opp gjennom, også høylytte med roping og smelling med dører. Men vi har aldri kaldt hverandre stygge ting eller bannet til hverandre.

• Liker 8
Skrevet

Nei, vi snakker ikke slik hverandre uansett hvor heftig krangel vi har. Har for dyp respekt og kjærlighet for hverandre til å holde på med personangrep. 

Anonymkode: 9aa37...7c9

• Liker 5
Skrevet

Nei men jeg har bed han ofte dra seg til helevete, da sier han jeg er allerde her 😫

Anonymkode: 0c968...457

• Liker 1
Skrevet

Mannen min har aldri sagt noe stygt til meg og jeg har aldri sagt noe stygt til han. Vi har aldri kranglet på 25 år. Vi har knapt nok vært uenige, men hvis det har vært noe så snakker vi sammen med gjensidig respekt og kjærlighet for hverandre. 

Anonymkode: e671e...64c

• Liker 1
Skrevet

Jada, og jeg har også bedt ham om å dra til helvete. Synes ikke det er det verste man kan si, for meg er det mye verre å si ting som går på utseende eller intelligens.

Anonymkode: 13870...f57

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men jeg har bed han ofte dra seg til helevete, da sier han jeg er allerde her 😫

Anonymkode: 0c968...457

Det er veldig trist å lese. Storre klem til deg <3 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Har fått høre "nå er du bare dum". Tar det ikke til meg. 

Eksen kalte meg hjernedød da jeg glemte bankkortet hjemme. (Var 1min unna hjemme med bil) Endret mitt syn på han resten av forholdet og jeg brukte det mot han jevnt og trutt for at han skulle føle seg jævlig i etterkant. (Typ når han beordret/forventet at jeg/meg til å hjelpe han med å fikse bilen og gi han verktøy. Sa bare tilbake at jeg ikke hadde mulighet siden jeg tross alt var hjernedød) 

Mora hans ba meg dra til helvete. Fikk også skylda av både han og mora fordi han var feit. (Og nektet å spise noe annet enn drittmat) 

Anonymkode: d4c4d...b2d

• Liker 4
Skrevet

Nei. Aldri. Han snakker ikke stygt til meg.

Eksen min gjorde det og forholdet burde ha slutta der.

Anonymkode: c26d2...f79

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har fått høre "nå er du bare dum". Tar det ikke til meg. 

Eksen kalte meg hjernedød da jeg glemte bankkortet hjemme. (Var 1min unna hjemme med bil) Endret mitt syn på han resten av forholdet og jeg brukte det mot han jevnt og trutt for at han skulle føle seg jævlig i etterkant. (Typ når han beordret/forventet at jeg/meg til å hjelpe han med å fikse bilen og gi han verktøy. Sa bare tilbake at jeg ikke hadde mulighet siden jeg tross alt var hjernedød) 

Mora hans ba meg dra til helvete. Fikk også skylda av både han og mora fordi han var feit. (Og nektet å spise noe annet enn drittmat) 

Anonymkode: d4c4d...b2d

Han høres jo kanskje litt umoden ut, og det er jo respektløst å si slikt. Jeg ville aldri brukt slike personlige angrep mot andre. Men jeg må jo ærlig si at du virker å være litt passiv aggressiv når du velger å eskalere konflikten med slike stikk, fremfor å forsøke å løse den med en vanlig samtale. Selv om kanskje han startet så oppnår du lite av å kaste ny bensin på bålet.

Som et par skal man være to personer på lag mot problemet. Ikke to personer mot hverandre som skal bevise hvem som gjorde feil ved å komme med slike stikk til hverandre

Anonymkode: 58e4a...662

Skrevet

Tja, i starten prøvde han seg. Ikke «dra til helvete», men han kalte meg «fitte» under en krangel. Jeg ble helt satt ut, krangelen stoppet momentant og jeg sa «hæ, sånn sier man ikke...». Han sa seg enig i det, og sa det aldri igjen. Vi krangler sjeldent nå, siden vi år etter år forstår hverandre bedre. Men når vi krangler tyr vi heldigvis ikke til skjellsord. 

Anonymkode: 07edc...868

• Liker 2
Skrevet

Nei, mannen min har aldri bedt meg dra til helvete, jeg har aldri heller bedt han dra til helvete. Foreldrene mine har aldri snakket slik til hverandre.

Hvis han selv ikke mener det er noe galt i dette kommer det aldri til å endre seg. Jeg hadde aldri oppdratt barn i et hjem der folk snakket slik.

• Liker 3
Skrevet

Joda, har skjedd at vi har sagt litt styge ting til hverandre. Typen har et lite temprament problem. Kan bli ekstremt fort sint, men blir heldigvis fort blid igjen. Han jobber med sinne problemene. Noen ganger så kan vi si noe sånn som "faen så teit du er!" "kan du gi deg for helvte" "faen ta deg" men vi er et ganske merkelig par, så vi begynner alltid å flire hvis kranglene våre kommer så langt. Han prøver å holde masken, og være sint på meg, men latteren tar overhånd, så kysser vi og er venner igjen, for så å diskutere problemet litt roligere. 

Kan leve med dette, så lenge han ikke sier ting som er ment til å såre meg personlig og holder seg bare til "sinna utrykk" 

Anonymkode: 26025...025

Skrevet

Nei, han har aldri sagt noen stygge ord til meg. 

Anonymkode: 9b062...991

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg var i et langvarig forhold med mye temperatur og en del utfordringer som ikke lot seg fjerne. Under dette forholdet lagde jeg noen regler for krangling som jeg fulgte med relativt stor suksess:

1: Du kan bruke sterke ord om noen den andre gjør, men ikke om hvem den andre personen er. (Eksempelvis «nå gjorde du noe dumt», ikke «nå ER du dum»).

2: Aldri si noe det ikke er mulig å beklage og ta tilbake.

Forholdet røk etter mange år, men ekspartner sa på slutten at hun hadde lært mye av disse reglene. Det hadde jeg også.

Skrevet (endret)

Ja, jeg har opplevd det, og jeg har blitt sjokkert over det. Synes som voksne modne mennesker at man skal snakke med respekt overfor hverandre.

Vi er fremdeles gift, i over 20 år. 

Man kan ikke tro at han kan si noe sånt. Vi har hatt alvorlige samtaler rundt det. Han setter seg selv i et veldig dårlig lys. Det passer seg over hode ikke. Man snakker ikke sånn. Heldigvis gjør han det ikke lenger.

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

I løpet av et langt ekteskap så har han sikkert i sitt stille sinn ønsket meg dit pepperen gror av og til, men aldri om han har sagt noe sånt til meg. Hverken kalt meg stygge ting eller bedt meg dra til helvete. Hadde han gjort det så vet jeg ikke om jeg ville vært gift med han lengre. 

Å si noe sånt til kjæresten sin er utrolig respektløst, og egentlig veldig barnslig. Man sier bare ikke sånt til den man er glad i. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, aldri. Vi snakket om dette tidlig i forholdet, at det å kalle hverandre for stygge ting, eller si stygge ting til hverandre (feks be hverandre om å dra til helvete) er noe vi ikke ønsker. Jeg kom fra et forhold hvor stygg ordbruk var helt normalt, og det var noe jeg ikke ønsket i et fremtidig forhold. Man går stadig over nye grenser når man tillater slik ordbruk. Ikke bra. Vi har forøvrig vært sammen i over 10 år, og har garantert ønsket hverandre dit det er varmest mange ganger - men kun i det stille :P

Endret av Vera
  • Liker 1
Skrevet

Ja, vi blir ivrige i en diskusjon i blant og sier ting vi ikke mener. Raser litt begge to en kort stund før vi kan ha en rolig og normal samtale igjen. For oss er det mye pga sent diagnoser ADHD, men samtidig at vi er såpass trygge på hverandre. Klarer å holde maska i diskusjoner med alle andre. 

Anonymkode: 31f3b...d37

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...