Gå til innhold

Kan jeg flytte på dagen og droppe oppsigelsestiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig sagt opp leiligheten jeg leier pga mugg. Har hatt mugg flere ganger i leiligheten og mye fukt og sagt ifra flere ganger til huseier uten at han har tatt tak i det. Den ene ganga jeg sa ifra ville han bare male over det som en løsning. Etterhvert satt han inn en varmepumpe, men det kom likevel tilbake. Sa ifra igjen til huseier, men fikk beskjed om at han var på jobbreise og skulle ta tak i det når han kom hjem. Da han var hjemme, nevnte han ingenting og ingenting ble gjort. Er meg som har vasket det bort alle gangene fordi det ikke blir fikset, og var lenge syk ifjor sommer da jeg fikk det på soverommet. Er dette grunn nok til at jeg kan flytte på dagen og droppe oppsigelsestiden? Kan han holde igjen depositumet for det? 

Anonymkode: 0e836...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det med en leilighet vi leide. Den hadde kun en lufteventil og ei vifte på badet. (Viften bråket og derfor fikk vi ikke bruke den). Var mugg i alle vinduene. Han skulle sette inn flere ventiler men det tok lang tid uten at noe skjedde. Han nektet også å bytte vinduene som var fulle av mugg. Da fant vi ny leilighet og hevet kontrakten. Ble DÅRLIG stemning, men vi viste til lovverket og at han ikke overholdt sin plikt om å utbedre innen rimelig tid. Dermed hadde han brutt kontrakten og loven og misligholdt leieavtalen. Vi gav beskjed noen dager før at vi kom til å flytte i løpet av helgen. Glad vi ikke så ifra tidligere, for konen hans skrek til oss ute hver gang hun så oss. De holdt visning når vi skulle overlevere nøkler, og var også inne i leiligheten før overlevering. Så de ville kun leie ut uten å tenke på annet enn inntekten av det, fremfor at de som bodde der kunne bli syke.. 

Skrevet

Håper ikke depositumet deres står på hans konto 

Anonymkode: e69c3...c8c

Skrevet
2 minutter siden, Orchideae skrev:

Vi gjorde det med en leilighet vi leide. Den hadde kun en lufteventil og ei vifte på badet. (Viften bråket og derfor fikk vi ikke bruke den). Var mugg i alle vinduene. Han skulle sette inn flere ventiler men det tok lang tid uten at noe skjedde. Han nektet også å bytte vinduene som var fulle av mugg. Da fant vi ny leilighet og hevet kontrakten. Ble DÅRLIG stemning, men vi viste til lovverket og at han ikke overholdt sin plikt om å utbedre innen rimelig tid. Dermed hadde han brutt kontrakten og loven og misligholdt leieavtalen. Vi gav beskjed noen dager før at vi kom til å flytte i løpet av helgen. Glad vi ikke så ifra tidligere, for konen hans skrek til oss ute hver gang hun så oss. De holdt visning når vi skulle overlevere nøkler, og var også inne i leiligheten før overlevering. Så de ville kun leie ut uten å tenke på annet enn inntekten av det, fremfor at de som bodde der kunne bli syke.. 

Hadde meldt fra om det. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde meldt fra om det. 

Vi burde absolutt gjort det. Men på dette tidspunktet hadde vi en 4 mnd gammel baby, så å flytte var utmattende nok så det gikk i glemmeboken. Nå er huset bygget om og leiligheten bygget inn slik at de bruker den selv. Så da kan de kose seg med muggsoppen sin selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...