Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er utrolig flink til å skrive dikt, og har skrevet MANGE, som jeg og broren min synes er helt nydelige. Vi mener de er bra nok til at hun bør vurdere å gi dem ut, men vi aner ikke hvordan man går frem. Så har noen spørsmål som vi håper noen kan hjelpe oss med å besvare.

1. Hvor begynner man om man ønsker å gi ut en diktsamling? Tar man bare kontakt med et forlag, og spør om de vil gi ut diktene dine?

2. Hvor mye koster det å gi ut en bok på rundt 150 - 200 sider? (Regner så klart med at det er store forskjeller etter hvilket forlag man gir ut gjennom, men sånn ca?)

3. Når hun eventuelt har fått et forlag med på laget, står de da for design og trykking av boka, og kan man velge hvor mange eksemplarer man vil trykke?

Håper noen kan hjelpe oss med litt informasjon rundt hele denne prosessen. Hilsen N&I

Anonymkode: 60c96...365

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg googlet for deg. Tok meg kortere tid enn hva du brukte på å skrive innlegget. 

https://www.gyldendal.no/Om-Gyldendal/Skrivelysten

Anonymkode: 08bd1...2dc

Der var det jo bare svar på en brøkdel av det vi lurer på. Står ingenting der som besvarer spørsmål 2 eller 3. Men takk.
Hilsen N&I

Anonymkode: 60c96...365

Skrevet

Koster som regel 40-60.000 for førstegangsforfattere. 

Forlaget kan printe bøkene.

Ja, dere kan velge antall bøker (kan variere fra kontrakt, hvor selvstendig du vil være osv).

https://boldbooks.no/koster-det-a-gi-ut-en-bok/

Anonymkode: eea71...224

Skrevet

Dere kan selvpublisere også, det koster nesten ingenting og da bestemmer dere over hele prosessen, ulempen er selvfølgelig at dere ikke har forlagets resursser og markedsføring i ryggen.

Skrevet

Sjekk ut ebok.no

Der går det an å selvpublisere

Anonymkode: 2f7ce...839

Skrevet

Det er vel bare å sende manuskriptet til de ulike forlagene, så vurderer de.

Om forlaget ønsker å gi deg ut er det jo de som ordner med alt og forfatteren betaler ikke for utgivelsen... 

Prisene som ble linket er jo om man ønsker å publisere uten å ha en avtale med forlag som gjør det for deg, men at man betaler selv for språkvask, design av omslag, trykking av boken og slikt.

Publiserer man selv så kan man jo velge forskjellige løsninger, alt fra den linket over der man betaler andre for hjelp med å gi ut fysisk bok, til at man selv gir ut elektronisk som ikke koster noe...

Anonymkode: 99240...94d

Skrevet

papir og blyant......samt blyantkvesser.

Anonymkode: a49ad...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...