AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Far har aldri betalt bidrag, og begynte med samvær fra barnet fylte 11 år. Intill da har jeg vært 100% alene. Bortsett fra mat under samvær dekkes alle utgifter til klær, sko og annet av meg. Jeg forstår ikke reglene, jeg mottar 2000 kr i forskudd fra nav fordi barnefar ikke betaler. Barnet begynner nå med samvær annenhver helg hvis det passer far, hopper ofte over, som utgår at det skal trekkes fradrag på bidraget med kr 400 dersom det er stabilt. Men det står kunn bidragssats, og ikke noe om forskudd. Noen som kan hjelpe meg å forstå dette? Anonymkode: 7b33e...df9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Ser overskriften ble litt missvisende, jeg mener har jeg ikke rett på vanlig birdagsforskudd lengre. ? Anonymkode: 7b33e...df9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #3 Skrevet 14. januar 2020 Bidragsforskuddet beregnes ut fra din inntekt, men det vil nok synke noe når far begynner med stabilt samvær. Hvor mye det synker kan jeg ikke svare på. Anonymkode: 768f6...651
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #4 Skrevet 14. januar 2020 Bidragsforskudd har ingenting med samvær å gjøre. Det er kun din inntekt, antall egne barn i husstanden og om du er enslig forsørger eller ikke som har betyding. Anonymkode: 505a9...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå