AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har ett barn, han har to. Jeg har vært alene siden fødsel og har barnet alltid, han separerte seg for et år siden og har dem annenhver uke. Vi snakker om en felles framtid, hvor vi ser for oss felles barn, kanskje om et par år. Barnet mitt går på barneskolen og det gjør begge hans også, men i forskjellige bydeler. Vi har ikke diskutert hvor vi eventuelt vil bosette oss, men jeg tenker vel det er mest rettferdig at det er jeg og barnet mitt som flytter til hans bydel.. iom det kun går utover ett barn (selv om det sårer meg å dra han ut av klasse og fra venner..).. samt at hans barns mor bor der. Eller ville det vært en mulighet at vi blir boende her, og at han kjører ungene til deres gamle skole de ukene han har dem? Så kunne vi vært veldig på tilbudsside med å hente/bringe klassekamerater hjem osv? Det er snakk om 10 min i bil. De andre ukene er de jo hos mor, og er i nabolaget..? Jeg vet ikke hva som er best for alle? Eller, ingen av løsningene er jo best for alle.. uff. Anonymkode: 1a430...c80
Forbanna Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Kan dere ikke fortsette å bo som dere bor nå, frem til dere blir sikre på hva dere vil? 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 64ea4...875
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 64ea4...875 Ett år. Anonymkode: 1a430...c80
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett år. Anonymkode: 1a430...c80 Fikk han rett fra sin kone til deg? Anonymkode: 64ea4...875 4
Forbanna Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ett år. Anonymkode: 1a430...c80 Anbefaler deg å ikke ha så voldsomt hastverk, jeg. Dere har god tid. 18
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 Anbefaler dere å være særboere. Flyttet med samboer og hans barn for 5 år siden. Jeg har et barn fra før. Vi flyttet til han. Angrer! Vi burde bodd hver for oss Anonymkode: 1ef56...67e 6
ntrane Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 1 år er drøyt kort tid for så store planer ts. Du kjenner ikke fyren enda en gang. 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #9 Skrevet 14. januar 2020 Vært sammen i et år og planlegger barn nr 4 om to år?? Først bør dere vente en god stund med å flytte sammen, så bør dere bo sammen en god stund før dere i det hele tatt skal tenke på å få et barn sammen! Anonymkode: eb31e...53c 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #10 Skrevet 14. januar 2020 8 timer siden, ntrane skrev: 1 år er drøyt kort tid for så store planer ts. Du kjenner ikke fyren enda en gang. Herregud, hva vet du om det? Jo, jeg kjenner ham. Anonymkode: 1a430...c80
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #11 Skrevet 14. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært sammen i et år og planlegger barn nr 4 om to år?? Først bør dere vente en god stund med å flytte sammen, så bør dere bo sammen en god stund før dere i det hele tatt skal tenke på å få et barn sammen! Anonymkode: eb31e...53c Oisann. Når man blir godt voksen, tenker man ikke lenger som en 15-åring. Å flytte sammen og få barn etter 3 år er ikke akkurat å ha hastverk. Anonymkode: 1a430...c80 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #12 Skrevet 14. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oisann. Når man blir godt voksen, tenker man ikke lenger som en 15-åring. Å flytte sammen og få barn etter 3 år er ikke akkurat å ha hastverk. Anonymkode: 1a430...c80 Jeg er selv i samme situasjon som deg. Godt voksen. Vet alt om å flytte sammen med noen med barn. Det er ikke alltid like lett. Og et år er altfor kort tid, ikke minst for barna. De er fremmede for hverandre. Når begge har småbarn fra før så er tre år veldig kort tid for å tenke på et nytt barn ja. Anonymkode: eb31e...53c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #13 Skrevet 14. januar 2020 Mine, dine, våre... For et kaotisk mareritt, og forferdelig for barna. Anonymkode: 351fc...fe2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #14 Skrevet 14. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ett barn, han har to. Jeg har vært alene siden fødsel og har barnet alltid, han separerte seg for et år siden og har dem annenhver uke. Vi snakker om en felles framtid, hvor vi ser for oss felles barn, kanskje om et par år. Barnet mitt går på barneskolen og det gjør begge hans også, men i forskjellige bydeler. Vi har ikke diskutert hvor vi eventuelt vil bosette oss, men jeg tenker vel det er mest rettferdig at det er jeg og barnet mitt som flytter til hans bydel.. iom det kun går utover ett barn (selv om det sårer meg å dra han ut av klasse og fra venner..).. samt at hans barns mor bor der. Eller ville det vært en mulighet at vi blir boende her, og at han kjører ungene til deres gamle skole de ukene han har dem? Så kunne vi vært veldig på tilbudsside med å hente/bringe klassekamerater hjem osv? Det er snakk om 10 min i bil. De andre ukene er de jo hos mor, og er i nabolaget..? Jeg vet ikke hva som er best for alle? Eller, ingen av løsningene er jo best for alle.. uff. Anonymkode: 1a430...c80 Siden du har barnet fulltid, så synes jeg nå det mest rettferdige er at han kjører sine barn til og fra skole annenhver uke. Så får man heller ta det opp til vurdering om hans barn skulle ønske å bo hos dere fulltid også etterhvert. Anonymkode: 774e1...ab3 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #15 Skrevet 14. januar 2020 Ville ikke hatt problemer med å flytte sammen med en etter ett år, om det ikke var barn involvert. Men her er det tre små som er totalt prisgitt deres valg. De vil få store endringer i livet, og kanskje blir det ikke akkurat problemfritt. Og om jeg har skjønt dette rett, så gikk han omtrent rett over fra eksen sin til deg. Dvs at barna hans nettopp har opplevd en stor endring. Så jeg er litt skeptisk, og ville ha ventet. Anonymkode: 73d03...baf 2
Gjest Witch24 Skrevet 14. januar 2020 #16 Skrevet 14. januar 2020 Jeg ville ikke flyttet og tatt min sønn ut av skole, venner og aktiviteter bare for og ta hensyn til andres barn. Men det bare min mening, jeg hadde ønsket et forhold der vi hadde hver vår leilighet og økonomi, så hadde jeg bare hatt uforpliktende hygge med mannen. Jeg vil heller ikke være husmor for andres barn, da jeg vil fokusere på mitt eget. Tror det kan lett bli utfordrende å flytte sammen, og vanskeligere m arv til barna osv. Hverfall det jeg hører fra mange andre;) Og man mister noen økonomiske fordeler som man har som alenemor;)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #18 Skrevet 14. januar 2020 Han har da gått omtrent direkte fra kona til deg (utroskap???) De er enda kun separerte, ikke skilt. Vent! Ikke la det gå utover allerede eksisterende barn at livmora di dirrer. Anonymkode: 3dfbc...e2d
Gjest RødeFare Skrevet 14. januar 2020 #19 Skrevet 14. januar 2020 Det er bare ett år siden hans barn bodde sammen med både mor og far? Og så har far fått ny kjæreste med en gang? Synes det virker som mye heftige endringer på veldig kort tid. Jeg tror det er lurt å roe helt ned og se hvordan dette går seg til framover før dere planlegger flytting og i alle fall felles barn.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #20 Skrevet 14. januar 2020 Jeg synes ikke du skal ofte ditt barn for hans. Du føler allerede på å flytte han vekk fra venner. Ikke gjør det. Jeg er enig med en over her, du har ditt barn på heltid, han har dem 50%. Hvorfor skal ditt barn du har 100% måtte flytte, når han har de 50% av tiden. Uansett det viktigste er barna, de må komme først i en slik avgjørelse. Jeg hadde ikke vurdert å flytte barnet mitt en gang. Nei, her får heller far kjøre egne unger på skole, hvis dere absolutt må flytte sammen og få nye barn. Anonymkode: 2f5b2...da4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå