Gå til innhold

Hvorfor vil ikke enkelte damer ha sex etter en fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Hvorfor er det en del damer som ikke vil ha sex flere uker og kanskje måneder etter en fødsel egentlig? Mister de seriøst helt kåtheten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså.. kroppen er igjennom en så stor påkjenning med fødsel, å det er så mye hormoner i omløp. En går med denne lille bylten etter på, å gir gjerne alt av kos og oppmerksomhet til dette barnet, å når barnet først sover, så vil en gjerne ha tid for seg selv, for nærhetsbehovet er dekket. Så noen ganger tar det lengre tid før en er klar for sex igjen.

Anonymkode: 111b0...3fa

• Liker 8
Skrevet

Etter 9 mnd svangerskap  og fullt opp med amming er det i grunnen fort nok å konsentrere seg om for kvinnen. Men fortvil ei, det bør bli normalt igjen innen en tid.

Anonymkode: 7ade6...50c

• Liker 5
Skrevet

Fordi man presser en baby ut av høna, mest sannsynlig må man sy, man revner, man er sår, man er utslitt pluss pluss.. 

Det aller viktigste er at vi kvinner er veldig utsatt for infeksjon etter en fødsel, og denne infeksjonsfaren er størst de første 6 ukene etter fødselen.. 

Tror egentlig dette bare er et provoserende innlegg.. For det er ikke mulig å ikke forstå hvorfor en kvinne ikke orker og ønsker sex etter en fødsel... 

Anonymkode: 8db5c...29f

• Liker 49
Skrevet

det er medisinsk anbefalt å vente 6 uker... er du klar over hvor mye man blør?

Anonymkode: 513aa...f5a

• Liker 26
Skrevet

Det er mange grunner. En fødsel tar jo selvfølgelig på for kroppen. For mange har ikke svangerskapet vært en dans på roser heller. Etter et keisersnitt bør man vente minst 6 uker med sex. Det hjelper heller ikke på for lysten med søvnmangel og noen som henger i puppen og gulper på deg de påfølgende ukene. Hormonforandringer kødder jo en del med lysten. 

Dersom mannen i tillegg er en sytpeis som ikke tar sin del av jobben så kan jeg love at det i alle fall ikke blir noe. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg blødde i 8 uker. i tillegg er man full av hormoner, ufattelig sliten, en baby som krever mye og prøver å få til rutiner. For min del så hadde jeg så manko på søvn, at sex var vel det siste jeg tenkte på. Det gikk noen mnd før vi hadde sex og da var det ikke noen god opplevelse husker jeg, det var vondt og rart.

Anonymkode: 2c02a...fdf

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er en enorm belastning. Også etterpå, med baby. 

Skjønner virkelig ikke at det skal være så vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 4f28d...ff1

Menn som ikke skjønner det, mangler vesentlig innsikt og forståelse for andre mennesker. 

• Liker 27
Skrevet

Kan du så lite om menneskekroppen og kvinners liv?

Tror du at man ikke er sår og full av smerter etter å ha født ut en stor baby gjennom vagina som vanligvis blir sår av bare en kingsize tykk pikk? 

At det ikke er noe problem å bli kåt når alt inni der er ommøblert og ømt? 

At det føles deilig med berøring og penetrering når man er revnet og sydd igjen i kroppens mest følsomme område? 

Tenker du det er sex man orker etter  9 mnd svangerskap,  fødsel, melkesprengte bryster,  i total utmattelse, med nyfødt baby man må være på vakt for og tenker på sikkerheten til hvert halve sekund?

Litt søtt hvordan dere menn tror kvinners liv sentrerer rundt dere og penisen deres 😂🙄🙄

Anonymkode: 9d0e9...cbd

• Liker 39
Skrevet
13 minutter siden, Warrior skrev:

Hvorfor er det en del damer som ikke vil ha sex flere uker og kanskje måneder etter en fødsel egentlig? Mister de seriøst helt kåtheten? 

Første 7 ukene etter fødsel er ikke anbefalt å ha sex. 

Anonymkode: c4e60...44e

• Liker 3
Skrevet

For det første så bør man ikke ha sex før etter 6 uker. Det er medisinsk anbefalt, på det sterkeste. Får du en infeksjon så kan du i verste fall stryke med.

For det andre; ville du vært så lysten på sex etter å ha presset ut et hode på ca 40 cm i diameter? Nei, tenkte meg det.

Anonymkode: 0b8b3...82f

• Liker 11
Skrevet

Selv hadde jeg et vanvittig behov for seksuell nærhet etter fødsel, men jeg ville ikke ha sex med samboer. Forholdet var på vei over allerede som gravid. Så da baby var 5 mnd hadde vi sex et par ganger som førte til en ny graviditet. Så mistet jeg og da tok det 1 år før ny partner og sex. Gravid igjen nå så håper jeg på masse sex når de 7 ukene er over. 

Anonymkode: c4e60...44e

• Liker 2
Skrevet

Du hadde sikkert skjønt det hvis du hadde sår over hele pikken. 

Anonymkode: c785f...20c

• Liker 18
Gjest Warrior
Skrevet

Greit nok å vente 6 uker hvis det er fare for infeksjon og la sår gro først, men hører noen venter flere måneder, kanskje år, eller slutter helt med sex. Wtf skal det bety? Ikke rart forhold går i vasken da. 

Skrevet
4 minutter siden, Warrior skrev:

Greit nok å vente 6 uker hvis det er fare for infeksjon og la sår gro først, men hører noen venter flere måneder, kanskje år, eller slutter helt med sex. Wtf skal det bety? Ikke rart forhold går i vasken da. 

Hjelp fruen mest mulig etter fødsel. Nok søvn etc så kommer nok sex lysten fortere tilbake.

• Liker 18
Skrevet

Vil ikke engang ha sex rundt mensen, det er for vondt. Herlighet altså. 

Anonymkode: c036d...186

• Liker 2
Skrevet

Husker jeg gruet meg til å ha sex,jeg revnet under fødsel  og fikk infeksjon i såret. Det var helt jævlig,så tanken på sex var bare pytooonnnn. Jeg pleide å gi mannen blow jobs i mange uker før jeg turte å ha sex. Nå er jeg gravid med nr 2,blir nok samme igjen.

Jeg var ikke sliten,hadde en sove baby. Jeg bare orket ikke tanken på sex.

Anonymkode: baaf2...374

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Warrior skrev:

Hvis du er i et forhold kun for sex, er det noe du har misforstått gitt..

Anonymkode: 9d0e9...cbd

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...