Gå til innhold

Vi trenger ikke flere mannlige sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

I veldig mange yrker hvor menn og kvinner skal bli ivaretatt er det viktig med kjønnsbalanse. Jeg frykter imidlertid en utvikling der menn skal presses inn i pleieryrker. Jeg kjenner ingen som foretrekker å bli pleiet av menn. Jeg er mann og må si at en av de få lyspunktene da jeg var innlagt på sykehus var de omsorgsfulle svenske sykepleierskene som tok blodprøver og sørget for at jeg hadde bra. Spurte nettopp samboeren min om hun ville foretrukket en mann, men det ville ikke hun heller. Tror vi representerer flertallet og da er det kanskje tilstrekkelig med mannlige sykepleiere allerede?

Anonymkode: 10629...3e5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen ser vi at kvinner egentlig ikke bryr seg om likestilling.

Anonymkode: b9f61...cf6

• Liker 5
Skrevet

Så hvis en mann vil bli sykepleier, vil du nekte ham det?

Anonymkode: bb2d0...5e8

• Liker 8
Skrevet

Jo, det gjør vi. 

Hilsen kvinnelig sykepleier. 

Anonymkode: 8db91...d70

• Liker 20
Skrevet

Tull og fjas. Det er da ingen menn som tvinges inn i noe som helst yrke. Det er klart at det er viktig med balanse også i helsesektoren. Omsorg er ikke en egenskap som er forbeholdt kvinner.  

Anonymkode: 1aa81...361

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør vi. 

Enig! 

Anonymkode: 1aa81...361

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? TS skriver at han er mann.

Anonymkode: 018e6...4c6

• Liker 12
Skrevet

Så fordi to person i en gitt situasjonen fortrekker kvinner gjelder det alle? Hvam med sjukepleie i ambulanse, skoler, eller hjemmesykepleie? 

Anonymkode: 61eb8...031

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har jobbet endel år i helsevesenet, og som kvinne kan jeg si at arbeidsmiljøet blir vesentlig mer balansert med noen menn i "flokken". 

Har ikke vært pasient annet en ved føde/barsel, men jeg var rivende likegyldig til om det var en mann eller kvinne som hjalp meg der. Det viktigste er at de er dyktige! 

Endret av Nerine_
  • Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør vi. 

Nei, du kan ikke snakke for alle.

hilsen kvinnelig sykepleier

Anonymkode: 1dd56...35e

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?

Anonymkode: 01dd0...184

• Liker 1
Skrevet

Fordi du TS foretrekker å bli pleiet av en kvinne, så er ikke det ensbetydende med at Norge ikke trenger flere mannlige sykepleiere. Overhodet. Løft blikket ditt og se at kvalitetene som en mannlig sykepleier besitter trengs på mange arenaer innen helse og omsorg, feks i psykiatri, eldreomsorg, operasjon, som helsesykepleier, barnesykepleie, med mange fler! Dette først og fremst av hensyn til pasienter men også kolleger og arbeidsmiljø. Temmelig kunnskapsløs påstand. Hilsen kvinnelig sykepleier. 

Anonymkode: dc962...f54

• Liker 9
Skrevet

Nei, du kan ikke snakke for alle.

hilsen kvinnelig sykepleier

Jo, så freidig er jeg faktisk. Jeg snakker ikke for deg og meg som et vi, men nasjonalt og større tenkt. Det er mye vi trenger menn til. Arbeidsmiljø, muskler, støtte til pasienter som responderer godt på menn, tung psykiatri og rus, etc, etc. Det er kjent at det ikke er nok menn innen helse, og det er det ingen vits i å krangle på bare fordi du personlig ikke vil ha mannlige kolleger. 

• Liker 16
Skrevet

Noen som er redd for å ikke få kvinnene for seg selv på julebordet?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, så freidig er jeg faktisk. Jeg snakker ikke for deg og meg som et vi, men nasjonalt og større tenkt. Det er mye vi trenger menn til. Arbeidsmiljø, muskler, støtte til pasienter som responderer godt på menn, tung psykiatri og rus, etc, etc. Det er kjent at det ikke er nok menn innen helse, og det er det ingen vits i å krangle på bare fordi du personlig ikke vil ha mannlige kolleger. 

Nei det kan du ikke, nå virker du bastant med null peiling på hva folk foretrekker.

• Liker 2
Skrevet

Det er en kjent sak at mange, både kvinner og menn, helst vil ha hjelp til stell av en kvinne. Men det betyr likevel ikke at vi ikke behøver flere mannlige sykepleiere, da arbeidsmiljøene lett blir påvirket av at arbeidsplassen er kvinnedominert. 

Anonymkode: 18398...746

• Liker 1
Skrevet

Nei det kan du ikke, nå virker du bastant med null peiling på hva folk foretrekker.

Igjen - les hva jeg skrev. Jeg snakker ikke om deg og meg og dine preferanser. Jeg snakker om hva landet trenger!

• Liker 7
Gjest Keikolina
Skrevet

Kunne da godt tenkt å blitt pleiet av en svensk kjekkas 😄

Skrevet

Synes de mannlige sykepleierne ofte drar i retning psykiatri. Dere menn kan godt jobbe andre steder i helsevesenet også! 

Anonymkode: bedb3...2ac

Skrevet

Jeg har vært en del på sykehus, og om det er en mann eller kvinne som skal ta blodprøve, stelle meg osv. Bryr jeg meg lite om. Og da jeg brakk benet på flere steder, var operert, og det kom en utrolig kjekk fysioterapeut 2 ganger om dagen, så hjalp jo det. Ble jo mer motivert av en kjekkas.  

Anonymkode: 1f1c6...8cc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...