Gå til innhold

Basisgarderobe

jaffa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å jobbe etter flere års studier, og har endelig råd til å bygge meg opp en basisgarderobe til jobben. Jeg trenger litt "halvpene" klær, altså ikke nødvendigvis drakter og høyhelte sko, men heller pene bukser/skjørt, bluser og gensere som kan kombineres (typisk klassiske klær). Er det noen som har gode tips til hva jeg absolutt bør ha i en slik basisgarderobe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvor gammel er du?? Det har litt å si.

Og hvilken form du har på kroppen din.

Hvis jeg går ut i fra at du er ung og slank, vil jeg anbefale deg å ha i basisgarderoben:

- Pen, mørk dongeribukse (gjerne 2 stk)

- Topp + cardigan (velg farger som kler deg)

- Et par singleter

- Feminin dressjakke

- Høyhalset tynn genser (polo)

- Et par skjørt, gjerne 1 svart!

- Praktisk undertøy

- Sexy undertøy

- Tynne bomullsokker (ikke hvite el. rosa...)

- Svart bukse

Det var det jeg kom på! icon_biggrin.gif

Klem

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i noen bukser (og skjørt, hvis du liker det!) i nøytrale farger (f.eks. sort, beige, grått, brunt, mørkeblått osv) av god kvalitet. Hvis du ikke vil kjøre en for stiv stil, så kan det også kanskje være nyttig å kjøpe inn noen cardigans (evt. cardigan-sett) som matcher buksene. Lammeullsgensere for vinterbruk er også en god investering!

Topper kan en kjøpe litt rimeligere og heller variere mer ihht sesong og mote.

Invester også i flere par pene sko og støvletter (husk å pusse de ofte!) med matchende vesker.

Nøytrale ytterplagg kan suppleres med tilbehør (hansker, skjerf, luer) i ulike farger.

Selv om jeg har bygget opp en basisgarderobe som ovenfor, så skeier jeg ut med noe som absolutt ikke passer inn eller som iallefall bryter veldig med stilen. Knallrøde veske med tilhørende sko er f.eks. råstilig til et ellers sort antrekk. Kjøper også jakker, skjørt og bukser i en litt mer munter stil innomellom og dermed kan jeg variere klesstilen ihht humør og hvilke folk jeg skal møte i løpet av en arbeidsdag.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...