Gå til innhold

Male om kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal overta en leilighet der de har malt over lys trefarget i kjøkkeninnredningen. Og malingen er slitt og har hakk her og der. 
Å fjerne malingen er vel en helvetes tidkrevende drittjobb? 
Nå er det hvitt med noe svart flisimitasjon mellom benk og overskap. Jeg kunne gjerne tenke meg å male i en annen farge, ikke for mørk. Har kikket på minty breeze, kanskje noe grått, lys blå..? 

Hva med å sprøytemale det? En i slekten har utstyr til det. Fyll oppi beholder, spray i vei. 
Det er åpen løsning mellom stue og kjøkken, vet ikke helt om jeg skal male om rommet enda. Pr i dag er det lysmalt og noe tapet på ene veggen. Diskret. 

Anonymkode: 15b11...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke sprøytemale. 

Du kan pusse områdene som er slitt, heftegrunnet med jotun superheft og bruke jotun supreme finish med liten, fin rull. Du kan bruke heften på flisene også. 

Vi har nettopp gjort det samme og resultatet ble supert. Platene over kjøkkenbenken hos oss var i børstet stål og vi malte over. 

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å sprøytemale, da den malingen du skal bruke til å male kjøkkeninnredningen med ikke er egnet til malingssprøyte (Ville forresten ha spurt om Lady Supreme Finish i butikken) 

Puss områdene som er slitt, grunne med kvist- og sperregrunn, påfør malingen med liten rull og deretter stryk over med en kost (tynne buster) for å jevne ut malingen så du får toppstrøket med finere resultat. 

Anonymkode: d29d0...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...