Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jane444
Skrevet

Hei!

Har yrkesretett attføring og er under utdanning. Er ferdig neste sommer. Ekonomien er veldig dårlig, mye lån osv, men dette er noe jeg regnet med og latt gå siden jeg håper jeg vill klare å ta det igjen etter min rehabilitering. MEN jeg og samboer har akkurat gjort det slutt. Sitter nå i en leid leilighet til 6000.-/måned pluss strøm. Har ikke sjangs at klare leia, ikke engang hvis jeg spiser ris og vann.

Kan ikke ta en jobb/ekstrajobb da jeg da mister retten at fortsette med studiet mitt.Hvis jeg ikke kan studere ferdig så må jeg allikevel ha hjelp fra aetat pga min situasjon og får da ikke mer utbetalt uansett.

Vad kan jeg gjøre?

Bostøtte- er det noe jeg kan søke om?

Er klar over at jeg kunne funnet meg et sted som er 1500-2000.- billigere, men det koster jo gull og flytte og...Selv om leien var 2000.- mindre ville jeg ikke klart det, vad skall jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags skole går du på som ikke tillater ekstrajobbing?

Gjest Jane444
Skrevet

Jeg har som sagt yrkesrettet attføring og er under tilltak. Har dette pga at jeg av forskjellige orsaker ikke kan fungere i arbeidslivet akkurat nå. Tar jeg en jobb så mister jeg hjelpen fra aetat og etter en stund er jeg da tillbake på samme sted...Med at "ta en jobb" mener jeg da att det blir en mindre lønnet jobb jeg kan få som det er nå.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan søke, men det er ikke sikkert du får. De går ikke ut i fra din reelle leiekostnad, men har en maks grense som du kan ha. Men du får i alle fall ikke noe uten å søke

Skrevet

Står masse om det på www.husbanken.no der er det også en mal du kan fylle ut for å se om du kan få støtte.

Ellers må du jo kontakte sosialkontoret i kommunen din og høre med de.

Skrevet

Kan du ikke flytte på hybel da? Litt avhengig av hvor du bor burde det vel kunne la seg ordne for ca. 2000 om du er heldig. De fleste studenter bor jo på hybel/kollektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...