AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Guttungen biter, klyper, lugger, klorer, klasker til oss osv. Det hjelper ikke å snakke bestemt og rolig til han og si at det ikke er lov og at det gjør vondt, da begynner han ofte å le. Har noen ganger satt han i lekegrinda og da kan han enten pludre og leke litt eller så begynner han å hylgrine. Har også prøvd å trøste, i tilfelle det er en måte han viser at han har vondt eller er lei seg men da hender det også at han fortsette å lugge. Tok det opp på hs men fikk bare beskjed at det er vanlig. Og skjønner jo det men vi er ganske slitne og det gjør jo såklart ganske vondt. Han er stort sett alltid snill men virker som, han er frustrert når han gjør det. Noen som har råd? Anonymkode: 53968...68d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Helt vanlig. Alle mine tre har vært sånn. Det går over 👍 Anonymkode: c88fd...163
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Ignorer det og vis hvordan han kan kose i stedet. Sett ned om han begynner. Avled. Ellers gi det lite oppmerksomhet. En fase som går over hos de fleste. Anonymkode: f95ef...e26
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Sånt går ofte over når de får språk å uttrykke seg med. Og ofte gjør de det fordi de får en annen reaksjon fra oss når de gjør ting som ikke er lov (og en ettåring har nok ikke forståelse for lov-ikke lov, det er mer dette gir en sånn reaksjon osv»). Avled eller ignorer, vis en alternativ oppførsel. Anonymkode: 187d5...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Min gjør dette når han er trøtt,så sikkert av frustrasjon fordi han ikke trives. Jeg pleier å si, " au,ikke bit/lugg/klip, det gjør vondt. Kose med mamma" så tar jeg hånden hans og stryker på meg. (Også legger jeg ham for en dupp,da...) Anonymkode: 85c51...4b8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 Ignorer. All feedback på handlingen er positivt. Hvis han går helt bananas fjern deg selv fra situasjonen. Helt vanlig fase dette forøvrig og det går over. Anonymkode: 9a388...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå