AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har en bachelor i økonomi og ledelse, massevis av arbeidserfaring i fra salg. Bor sentralt på Østlandet. Har søkt på sikkert 200 jobber uten å få et eneste tilbud Det går meg snart på nervene, hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Bruker du den samme søknadsmalen og CV-oppsettet hver gang? Fått noen som du ikke er samboer med til å lese over begge og gi tilbakemelding? Søker du på jobber hvor du er over- eller underkvalifisert? Blir du noen ganger innkalt til intervju? Anonymkode: d275e...cca 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du den samme søknadsmalen og CV-oppsettet hver gang? Fått noen som du ikke er samboer med til å lese over begge og gi tilbakemelding? Søker du på jobber hvor du er over- eller underkvalifisert? Blir du noen ganger innkalt til intervju? Anonymkode: d275e...cca Hei :) Ja, jeg bruker samme CV, og stort sett samme type søknad. Har ikke fått noen til å lese over nei. Føler jeg søker på jobber som jeg er kvalifisert for (bank, kundebehandler, inkasso, selger, regnskapsmedarbeider, koordinator, osv). Ja, jeg har kommet til noen intervjuer. Tror nok jeg var på ca. 10-15 intervjuer i 2019. Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Mange tror det har noe å si hvordan CV ser ut, dette er bare tull. CV-syken er skapt av bemanningsbyrået og såkalte karriereeksperter. Bare bullshit!! En cv skal være ryddig med riktig info, hold deg til jobb. Kun jobb! Samme med søknadteksten, kun jobb!! Direkte og rett på sak, hva du kan, hva du trives å jobbe med etc. Og evt erfaring innen området du søker på. Jeg jobber i et større norsk firma å leser cv/søknader hver uke. Den kan være så fancy den bare vil av utseendet, det hjelper ikke. Det kan gjenspeile et fasademenneske. Det er så mange å velge i, så gjør det kortlest. Glem surra med "er xx-år gammel kommer fra blabla, liker å bake på fritden. Har 2 døttre, blabla bla." Du er arbeidskraft, ingenting annet. Anonymkode: a6001...d2d 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange tror det har noe å si hvordan CV ser ut, dette er bare tull. CV-syken er skapt av bemanningsbyrået og såkalte karriereeksperter. Bare bullshit!! En cv skal være ryddig med riktig info, hold deg til jobb. Kun jobb! Samme med søknadteksten, kun jobb!! Direkte og rett på sak, hva du kan, hva du trives å jobbe med etc. Og evt erfaring innen området du søker på. Jeg jobber i et større norsk firma å leser cv/søknader hver uke. Den kan være så fancy den bare vil av utseendet, det hjelper ikke. Det kan gjenspeile et fasademenneske. Det er så mange å velge i, så gjør det kortlest. Glem surra med "er xx-år gammel kommer fra blabla, liker å bake på fritden. Har 2 døttre, blabla bla." Du er arbeidskraft, ingenting annet. Anonymkode: a6001...d2d Føler både CV og søknadene mine er enkle, og oversiktlige. Jeg liker heller ikke når det blir for mye "utenomsnakk". Jeg prøver å være kort og konsis, og fokusere på hvorfor jeg egner meg til stillingene osv. Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler både CV og søknadene mine er enkle, og oversiktlige. Jeg liker heller ikke når det blir for mye "utenomsnakk". Jeg prøver å være kort og konsis, og fokusere på hvorfor jeg egner meg til stillingene osv. Anonymkode: 8b866...753 Det er så mange om beinet, det som er problemet. Man velger også lettere noen med erfaringen innen det man søker etter. Anonymkode: a6001...d2d 1
Whistler Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 10-15 intervjuer er betraktelig bedre enn ingen intervjuer. Altså kommer du til skudd en gang i måneden. Snakk utlysningsteksten "etter munnen" i søknaden, og selg deg på intervjuet. Med så mange intervjuer innabords burde du være dreven. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange om beinet, det som er problemet. Man velger også lettere noen med erfaringen innen det man søker etter. Anonymkode: a6001...d2d Det forstår jeg jo at man gjøre Men blir nesten gal av situasjonen. Skal på et intervju hos et bemanningsbyrå i morgen, så får håpe de har noe Anonymkode: 8b866...753
Cordelia Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 Vel, du kommer jo på jobbintervju, så det er noe som tyder på at det er den delen du må jobbe med. Kan jo være så enkelt at det har noe med hvordan du fremstår der. Finnes jo mange resurser på det hvis man googler litt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, Whistler skrev: 10-15 intervjuer er betraktelig bedre enn ingen intervjuer. Altså kommer du til skudd en gang i måneden. Snakk utlysningsteksten "etter munnen" i søknaden, og selg deg på intervjuet. Med så mange intervjuer innabords burde du være dreven. Ja, hadde jeg enda bare fått et tilbud også Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg jo at man gjøre Men blir nesten gal av situasjonen. Skal på et intervju hos et bemanningsbyrå i morgen, så får håpe de har noe Anonymkode: 8b866...753 Pass på riktig lønn hos byrå da. Anonymkode: a6001...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, Cordelia skrev: Vel, du kommer jo på jobbintervju, så det er noe som tyder på at det er den delen du må jobbe med. Kan jo være så enkelt at det har noe med hvordan du fremstår der. Finnes jo mange resurser på det hvis man googler litt. Jeg kan nok virke litt forsiktig kanskje, men føler jo også at jeg svarer bra for meg. Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pass på riktig lønn hos byrå da. Anonymkode: a6001...d2d Hvis de kan gi meg en jobb innenfor regnskap, så betyr arbeidserfaring mer for meg nå enn lønn altså Anonymkode: 8b866...753 1
Cordelia Skrevet 13. januar 2020 #14 Skrevet 13. januar 2020 Vikarjobb kan være en grei vei inn i arbeidsmarkedet det, ihvertfall når du er høyere utdannet. Du har jo uansett rett på samme lønn som de andre i tilsvarende stilling i firmaet du ender opp å jobbe for.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #15 Skrevet 13. januar 2020 Jeg startet som vikar. Først et kort vikariat, så et lengre, også fast. Det er ofte vikarene som får de faste stillingene i et firma. Og korte vikariater er det ikke så mange som søker på. Jeg vet hvor vanskelig det er å være langtidsledig. Det går virkelig på psyken til slutt. Grusomt. Det er veldig mange om beinet. I stillingene jeg søkte på (mye likt som deg) så var det ca 70 - 200 søkere pr stilling. Er ikke lett da nei. Anonymkode: 26c16...fe6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #16 Skrevet 14. januar 2020 På 13.1.2020 den 15.09, AnonymBruker skrev: Hei Ja, jeg bruker samme CV, og stort sett samme type søknad. Har ikke fått noen til å lese over nei. Føler jeg søker på jobber som jeg er kvalifisert for (bank, kundebehandler, inkasso, selger, regnskapsmedarbeider, koordinator, osv). Ja, jeg har kommet til noen intervjuer. Tror nok jeg var på ca. 10-15 intervjuer i 2019. Anonymkode: 8b866...753 feil numemr 1. du tilrettelegger ikke sønkaden din for hver enkelt søknad. Anonymkode: 1607e...86b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #17 Skrevet 14. januar 2020 På 13.1.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev: Jeg startet som vikar. Først et kort vikariat, så et lengre, også fast. Det er ofte vikarene som får de faste stillingene i et firma. Og korte vikariater er det ikke så mange som søker på. Jeg vet hvor vanskelig det er å være langtidsledig. Det går virkelig på psyken til slutt. Grusomt. Det er veldig mange om beinet. I stillingene jeg søkte på (mye likt som deg) så var det ca 70 - 200 søkere pr stilling. Er ikke lett da nei. Anonymkode: 26c16...fe6 Tok det lang tid før du fikk napp?😊 Anonymkode: 8b866...753
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #18 Skrevet 14. januar 2020 På 13.1.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev: Mange tror det har noe å si hvordan CV ser ut, dette er bare tull. CV-syken er skapt av bemanningsbyrået og såkalte karriereeksperter. Bare bullshit!! En cv skal være ryddig med riktig info, hold deg til jobb. Kun jobb! Samme med søknadteksten, kun jobb!! Direkte og rett på sak, hva du kan, hva du trives å jobbe med etc. Og evt erfaring innen området du søker på. Jeg jobber i et større norsk firma å leser cv/søknader hver uke. Den kan være så fancy den bare vil av utseendet, det hjelper ikke. Det kan gjenspeile et fasademenneske. Det er så mange å velge i, så gjør det kortlest. Glem surra med "er xx-år gammel kommer fra blabla, liker å bake på fritden. Har 2 døttre, blabla bla." Du er arbeidskraft, ingenting annet. Anonymkode: a6001...d2d Det er i visse yrker vesentlig hva man driver med på fritiden og hvilken familiesituasjon man er i. Det kan si mye om man er egnet eller ikke. Så å si at Glem surra med "er xx-år gammel kommer fra blabla, liker å bake på fritden. Har 2 døttre, blabla bla." Anonymkode: 7c779...5d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå