AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Får man god effekt av flyskrekkurs? (hvis man tror man kommer til å dø hver gang man tidligere har reist med fly). Anonymkode: a6175...3d6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har ikke reist på 10 år. Har en forferdelig flyskrekk. Tar bare tog, buss og bil. Anonymkode: c04de...b55
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke reist på 10 år. Har en forferdelig flyskrekk. Tar bare tog, buss og bil. Anonymkode: c04de...b55 Samme her. Det blir aldri noensinne flydd mer av meg. Ikke gjør det noe heller, jeg er nå en klimavinner pga flyskrekken:-) Anonymkode: ce22d...4ae
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Flyskrekk er ikke pinlig lenger, nå kan du påberope deg å være miljøbevisst 🤪 Anonymkode: 91388...f23
Million Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Sist jeg var i utlandet, var i 2011 og da fløy jeg. Jeg ble overrasket over hvor redd jeg ble da jeg fløy. Hadde ikke flydd på en stund før det, så den flyskrekken som veltet opp, var litt overraskende. Armlenene skranglet i flysetet, plasten var gulnet, vinduene så skrale ut... et gammelt fly og jeg tenkte med gru på om maskineriet var like gammelt og skranglete. Jeg satt med hvite knoker og fingrene klamret hardt rundt armlenene hele flyturen hjem, og var sjeleglad da vi endelig var på bakken igjen. "Det skal bli lenge, lenge til neste gang" tenkte jeg da.... og det har det blitt. Nå er jeg miljøvennlig i samme slengen, så det er jo en bonus
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Million skrev: Sist jeg var i utlandet, var i 2011 og da fløy jeg. Jeg ble overrasket over hvor redd jeg ble da jeg fløy. Hadde ikke flydd på en stund før det, så den flyskrekken som veltet opp, var litt overraskende. Armlenene skranglet i flysetet, plasten var gulnet, vinduene så skrale ut... et gammelt fly og jeg tenkte med gru på om maskineriet var like gammelt og skranglete. Jeg satt med hvite knoker og fingrene klamret hardt rundt armlenene hele flyturen hjem, og var sjeleglad da vi endelig var på bakken igjen. "Det skal bli lenge, lenge til neste gang" tenkte jeg da.... og det har det blitt. Nå er jeg miljøvennlig i samme slengen, så det er jo en bonus Oi. Kan jeg spørre hvor du reiste og med hvilket flyselskap? *Nysgjerrig 😀 Anonymkode: a6175...3d6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 Jeg fikk plutselig flyskrekk etter flere år uten, fløy ikke på ti år. Nå får jeg sobril med legen, hjelper mye 👍 Hjelper også å ha godt selskap med seg, samboeren er god trøst. Som han sier : slapp av, vi kommer alltids ned😂 Anonymkode: 47c4f...986
abc123detvardet Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar bare tog, buss og bil. The irony. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som han sier : slapp av, vi kommer alltids ned😂 Anonymkode: 47c4f...986 Betryggende 😂 Anonymkode: b6323...5f2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har aldri vært glad i å fly, men fly har jeg gjort likevel. Og en venner seg etterhvert til det - såpass at jeg til og med har sovnet (av utmattelse) der oppe i luften. For 4-5 år siden fikk jeg akutt flyskrekk (om en slik «diagnose» kan stilles) og tilbragte en hel flytur hjem med å telle til 50. Om igjen. Og om igjen. Og om igjen. Mens hjertet banket, håndflatene var klamme og kvalmen bredte seg i kroppen. Det er noe av det desidert mest ubehagelige jeg har opplevd, og det sier endel, for jeg har levd liv. Etter det tok jeg 2 års pause. Og så bestemte jeg meg for at jeg var mer redd for å aldri besøke Japan, Australia og resten av verden (hva enn som er igjen av den etterhvert) enn jeg er for å fly. Så da jobbet jeg aktivt med at det er greit å være redd - helt greit å være svett og klam og kvalm og redd. Det er ikke det minste farlig å i noen timer være overbevist om at din siste time er kommet. Det er bare ubehagelig, og vi mennesker lever ikke fullt ut om vi er redd ubehag. Så nå flyr jeg. Jeg flyr ikke med glede, og jeg flyr ikke mer enn 4-8 ganger i året, og jeg flyr ikke om jeg kan ta tog e.l. Det siste mer på grunn av klima enn frykt. 1 minutt siden, abc123detvardet skrev: The irony. Frykt er ikke rasjonell. Var den det ville vi alle hatt mareritt om strømbrudd, ikke edderkopper og fly. Anonymkode: 4ed5c...f44 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 Flydde ikke påover 10 år, men da barna begynte å bli større tvang jeg meg til å fly til syden. Mannen har ikke flyskrekk, og synes det var kjipt at jeg ødela. Nå flyr jeg, ikke med glede og er redd. Har imidlertid fått resept på tabletter som demper skrekken, uten et jeg er surrete. Er fremdeles redd, men de tar brodden. Merker at jeg blir litt mindre redd for hver gang. Flyskrekkurs har keg unngått, for da må jeg faktisk fly 🤪🤪 Anonymkode: 9fd70...122
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flydde ikke påover 10 år, men da barna begynte å bli større tvang jeg meg til å fly til syden. Mannen har ikke flyskrekk, og synes det var kjipt at jeg ødela. Nå flyr jeg, ikke med glede og er redd. Har imidlertid fått resept på tabletter som demper skrekken, uten et jeg er surrete. Er fremdeles redd, men de tar brodden. Merker at jeg blir litt mindre redd for hver gang. Flyskrekkurs har keg unngått, for da må jeg faktisk fly 🤪🤪 Anonymkode: 9fd70...122 Må også legge til at jeg har klart å "duppe". Anonymkode: 9fd70...122
Gjest Witch24 Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 Har moderat flyskrekk, men hiver meg på fly en gang i året til Spania, foreldrene mine har leilighet der. Hvis den dagen kommer at de bestemmer seg for å ikke å leilighet der dropper jeg å fly, ikke noe spes intressert i storbyer lengre heller da jeg har mer sosial angst:)
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #14 Skrevet 13. januar 2020 Ja, jeg fløy ikke på flere år. Nå flyr jeg en gang i blant. Gikk ikke på kurs mot flyskrekk, men fikk meg en mann som er pilot. Etter han forklarte mekanismene for flyging og risiko osv så ble det mye bedre. Synes fremdeles det er litt ubehagelig særlig ved turbulens, men det går greit. Anonymkode: aef9f...592
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #15 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, Witch24 skrev: Har moderat flyskrekk, men hiver meg på fly en gang i året til Spania, foreldrene mine har leilighet der. Hvis den dagen kommer at de bestemmer seg for å ikke å leilighet der dropper jeg å fly, ikke noe spes intressert i storbyer lengre heller da jeg har mer sosial angst:) Jeg flyr ikke, som nevnt over. Men er flere mnd i året i sydligere strøk. Da med tog:-) Anonymkode: ce22d...4ae
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #16 Skrevet 13. januar 2020 Vendepunktet for meg og min flyskrekk, var en grusom ferjetur fra Stavanger til Newcastle. 18 timer med storm på havet, hvor jeg våknet opp av at det luktet bensin fra bildekket midt på natten. Da bestemte jeg meg for heller å tåle en kort flytur, og det er jeg glad for. Anonymkode: 4c432...26b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #17 Skrevet 13. januar 2020 Har flyskrekk, men pga jobb må jeg ta fly minst et par ganger i uken. Men drikker konjakk. Det hjelper. Anonymkode: b2c3b...4ee
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #18 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har flyskrekk, men pga jobb må jeg ta fly minst et par ganger i uken. Men drikker konjakk. Det hjelper. Anonymkode: b2c3b...4ee Hæ, så ofte? Det var da veldig ofte også. Anonymkode: a6175...3d6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #19 Skrevet 13. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vendepunktet for meg og min flyskrekk, var en grusom ferjetur fra Stavanger til Newcastle. 18 timer med storm på havet, hvor jeg våknet opp av at det luktet bensin fra bildekket midt på natten. Da bestemte jeg meg for heller å tåle en kort flytur, og det er jeg glad for. Anonymkode: 4c432...26b Javel, tror ikke det hadde kurert meg for å si det sånn. Jeg hadde bare dreti i å ta ferger i all fremtid. Anonymkode: a6175...3d6
Million Skrevet 14. januar 2020 #20 Skrevet 14. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi. Kan jeg spørre hvor du reiste og med hvilket flyselskap? *Nysgjerrig 😀 Anonymkode: a6175...3d6 Beklager, men jeg husker ikke flyselskapet nå, men det var reise til Kreta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå