AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Hjelp! Jeg føler meg så forvirret! Har prøvd å sette meg inn i dette for å finne klær som kler meg best, men trenger hjelp!! På andre klarer jeg stort sett å se om de er varm, kald, eller nøytral.. Og hvilen "årstid" de er, men får ikke til med meg selv! Noen ganger er jeg sikker på jeg er varm, mens andre ganger heller jeg mer mot kald.. Ok litt fakta om meg, så hjelp meg løse dette! Blå øyne, med gult inni. Opprinnelig kommunefarget hår, men farger det mørkere (brunt), men dette falmer fort slik at fargen blir mer gylden. Stort sett varm hud. Spesielt om sommeren. Blir raskt brun/gylden i huden Mener jeg kler både sølv og gull smykker. Liker sølv best. Blodårene på armene er blå (på det ene handleddet) og grønnish (på det andre) Noen med peiling her!? Anonymkode: db127...2a5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Vanskelig å si når man ikke har noe bilde, men høres ut som du er midt mellom en kald og en varm årstid. Men at hovedtypen dun er varm. Selv ble jeg feilaktig kategorisert som sommer(kald) i ungdommen. Jeg kler veldig godt rosanyanser. Har mellombrunt hår og mørkebrune øyne. Etter hvert har jeg kommet til at jeg myk høst, en høst som går mot sommer. Du høres også ut som en høst eller vår, men en undergruppe som grenser mot en kald årstid. Hvis du ikke er tydelig varm el kald, har du disse alternativ : Soft autumn el soft summer (hovedtrekk: dus og avdempet)- grenseland mellom høst og sommer. Clear winter el clear spring (hovedtrekk klar og kontrastfullt) -grenseland vår og vinter) Dark autumn el dark winter (hovedtrekk mørk)- grensel høst og vinter. Anbefaler deg å se litt på Pinterest, masse om dette der. Søk på color analysis. Anonymkode: f0ac7...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Kler du best lyse eller mørke toner? Duse eller kraftige? Anonymkode: 92055...1d4 1
Professor Orm Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Evt kan du få utført en fargeanalyse. Holder en knapp på at du er en nøytral sesong. Noen farger du vet du kler eller absolutt ikke kler? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 Takk for svar Føler ikke jeg kler svart og slike knallfarger (rosa, grønn, rød, osv).. Men jeg kan bruke slike farger om de er med "nedtonet".. Liker grå (både varm og kald), alle typer hvit (kler vel mest varm her..) Men når jeg ser på ringer så kler jeg klart sølvringer best..! Men iom at jeg blir raskt brun, og har det gule i øynene, så blir jeg fryktelig forvirret.. Ja vi snakker skikkelig i-lands-problem her.. 😅 Ts Anonymkode: db127...2a5 3
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 Jeg klarer ikke se på årene mine om jeg er varm eller kald, derfor har jeg konkludert med at jeg er nøytral. Kler nøytralt best i foundation. Syns jeg kler best klare farger og noen pastellfarger.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 Hvis man blir fort brun har man vel ofte en varm hudtone?
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev: Hvis man blir fort brun har man vel ofte en varm hudtone? Nei, det er motsatt.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Nei, det er motsatt. OK, nå er jeg forvirra her 😂
Professor Orm Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 Det systemet som fungerer best er i mine øyne 12 seasons-systemet. Ut i fra hva TS nettopp skrev kan det muligens virke som om hun er soft/dus. Kanskje soft summer i og med at hun kler sølv bedre enn gull. Hvor fort man blir brun har mindre å si tror jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #12 Skrevet 14. januar 2020 Jeg tipper du har nøytral undertone. Og sortering av kvinner etter årstider, eller til og med softe årstider, er ganske ut. Det er slitsomt, dyrt, og unødvendig å måtte tilpasse sin garderobe etter en fargepalett som noen andre har valgt til deg. Og spør du to «eksperter», får du to helt forskjellige fargepalett. Jeg har en fargepalett til deg. Brukt svart, hvit, grått, navy og mørke brunt og beige for alle basis plagg, og minst 80% av din garderobe. Innfør så først to farger, som du liker, f.eks en sterk farge - enten knallrød, eller koboltblå, eller sterk gul - du velger selv; og + annen farge, mer dempet farge, enten mørkere, mer mettet, type burgunder, dyp grønn, kakigrønn, eller lysere farge - type rosa, mint, lysblå. Den første sterke fargen bruker du i små detaljer, som type veske, neglelakk, skjerf, eller i en bluse under dressjakke, for mer effekt. Den andre fargen bruker du i klesplagg, type bukse eller genser. Så har du antrekk for hver anledning og en slags kapselgarderobe til og med. Noe som er vel mer 2020 enn fargepaletter og årstider. Anonymkode: be7a5...63d 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #13 Skrevet 16. januar 2020 De 12 sesongene kort forklart: Sommer/vinter=Kald Høst/vår=varm Vår/vinter=klare farger-høy kontrast Sommer/høst=duse farger-lite kontrast Om du tar et bilde av deg selv i sort/hvitt, hvor høye kontraster har du i hudtone, øyefarge, hår osv? Forøvrig høres du litt lik ut meg. Øynene mine er dog mer grå enn blå(sånne typiske grå øyne som kan se mer grønne eller blå ut utifra hva man har på seg). Men rundt pupillen har jeg en ring som matcher min naturlige hårfarge(lys blond som barn, mørk nå). Jeg er sånn passe bleik om vinteren, men mer gyllen om sommeren. Jeg har funnet ut at jeg er soft summer. Jeg kan bruke noen av fargene i soft autumn og noen av fargene i en av vår-typene(så lenge de ikke er for rene og ikke for varme). Fargene mine er også for mørk for skikkelig lys pastell, men for lys for de dypeste tonene. Så min fargepalett er ganske medium, "blass og kjedelig". Jeg fant ei som er sånn fargekonsulent på Instagram med like farger som meg martinabld, du kan sjekke ut henne og se. Anonymkode: d1777...acb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 På 13.1.2020 den 23.17, SupaWoman skrev: Nei, det er motsatt. Nei, det er riktig det som hun sa. Varme hudtoner har en gylden tone som blir enda dypere i solen. Litt gulaktig brun. Kalde hudtoner blir fortere solbrent, og brunfargen mindre gul. Anonymkode: 03116...c2c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 Jeg klarer ikke å se det på blodårer og hud hva jeg er, men jeg ser det fort hvilke farger jeg passer på klærne. Rosa og blått ser grusomt ut på meg, og jeg passer gull og oliven. Så har konkludert med at jeg er varm. Anonymkode: ae4f5...6f1
Kniv & gaffel Skrevet 21. januar 2020 #16 Skrevet 21. januar 2020 På 14.1.2020 den 21.37, AnonymBruker skrev: Jeg tipper du har nøytral undertone. Og sortering av kvinner etter årstider, eller til og med softe årstider, er ganske ut. Det er slitsomt, dyrt, og unødvendig å måtte tilpasse sin garderobe etter en fargepalett som noen andre har valgt til deg. Og spør du to «eksperter», får du to helt forskjellige fargepalett. Jeg har en fargepalett til deg. Brukt svart, hvit, grått, navy og mørke brunt og beige for alle basis plagg, og minst 80% av din garderobe. Innfør så først to farger, som du liker, f.eks en sterk farge - enten knallrød, eller koboltblå, eller sterk gul - du velger selv; og + annen farge, mer dempet farge, enten mørkere, mer mettet, type burgunder, dyp grønn, kakigrønn, eller lysere farge - type rosa, mint, lysblå. Den første sterke fargen bruker du i små detaljer, som type veske, neglelakk, skjerf, eller i en bluse under dressjakke, for mer effekt. Den andre fargen bruker du i klesplagg, type bukse eller genser. Så har du antrekk for hver anledning og en slags kapselgarderobe til og med. Noe som er vel mer 2020 enn fargepaletter og årstider. Anonymkode: be7a5...63d Kanskje jeg har misforstått deg her, men jeg synes du kommer med motstridende forslag? På den ene siden sier du at TS ikke skal tilpasse garderoben etter fargepaletter andre har valgt, men på den andre siden er det nettopp det du gjør og kommer du med en fargepalett til henne. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #17 Skrevet 21. januar 2020 2 hours ago, Kniv & gaffel said: Kanskje jeg har misforstått deg her, men jeg synes du kommer med motstridende forslag? På den ene siden sier du at TS ikke skal tilpasse garderoben etter fargepaletter andre har valgt, men på den andre siden er det nettopp det du gjør og kommer du med en fargepalett til henne. 😂 jepp. Men "min" fargepalett er uten farger. Så passer alle. 🙃 Anonymkode: be7a5...63d
Kniv & gaffel Skrevet 21. januar 2020 #18 Skrevet 21. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 jepp. Men "min" fargepalett er uten farger. Så passer alle. 🙃 Anonymkode: be7a5...63d Hvis man liker det så er det helt greit, men personlig foretrekker jeg friske farger. Jeg blir sur og gretten hvis jeg må gå kledt i grått, hvitt og beige. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #19 Skrevet 21. januar 2020 8 timer siden, Kniv & gaffel skrev: Brukt svart, hvit, grått, navy og mørke brunt og beige 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 jepp. Men "min" fargepalett er uten farger. Så passer alle. 🙃 Anonymkode: be7a5...63d Jeg er ikke enig i at disse fargene passer alle. Dette er hovedsaklig farger for en vinter, men de som er det som nå kalles soft summer kan bruke en del av disse fargene. For en med varm hudtone er det kun brunt og eventuelt beige (avhengig av om du mener gul-beige eller rosa-beige) som vil være kledelig, men en typisk vår som kler best klare, varme farger vil ikke kle noen av disse særlig godt. Anonymkode: 92055...1d4 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå