AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har vært gradert sykemeldt noen mnd, og er nå friskmeldt og begynt igjen 100% på jobb. Hvis jeg nå skulle blitt sykemeldt igjen noe jeg frykter kan skje pga en skade (og da snakker vi 100% sykemelding), hvor lenge må jeg ha jobbet 100% for at den nye sykemeldingen ikke skal telle med i den gamle? At jeg begynner på en ny sykemeldingsperiode? Jeg har lest på NAV, men jeg forstod ikke helt hva som stod der så håper noen vil meg et svar her. Anonymkode: dec1d...a2c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Google er din venn https://compendia24.no/faq/sykdom/sykepenger/hvor-lenge-ma-man-jobbe-for-a-fa-nye-rettigheter-til-sykepenger-etter-maksdato/ Anonymkode: 77e2a...5dc
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 26 uker mellom for å ha opparbeidet deg rett til ny runde med sykepenger😅 Anonymkode: 6198d...b55
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Ok, la oss si jeg jobber en mnd, og så blir sykemeldt, da teller ikke den mnd jeg jobbet 100% med som tid, altså først 2 mnd sykemeldt, jobbet en mnd, så 2 mnd sykemeldt så vil telle 4 mnd og ikke fem? Ja, jeg må ha det inn med teskje Anonymkode: dec1d...a2c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Det må gå 26 uker med full jobb før du får sykepenger igjen. Så om du blir friskmeldt og jobber, så må du jobbe i 26 uker før du kan bruke sykemelding igjen. 17 dager mellom egenmelding Anonymkode: 3e292...6c0
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om du blir friskmeldt og jobber, så må du jobbe i 26 uker før du kan bruke sykemelding igjen Hæ? Det høres jo helt sykt, hva om jeg blir akutt syk for noe og må ha sykemelding? Hva da? (med mindre du her snakker om at hvis jeg har vært sykemeldt et helt år?) Anonymkode: dec1d...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 Hvis du er sykmeldt 1 mnd (spiller ingen rolle om du er 20% sykmeldt eller 100%), og deretter tar en måned med full jobb før du igjen er sykmeldt 1 måned, har du brukt 2 måneders sykmelding i løpet av 3 måneder. Du har til sammen 12 måneder med sykmeldingsrett. For å starte på null med helt nye 12 måneders rett, må du være 100% i jobb i 26 uker. Du kan bruke sykmelding igjen selv om du er syk - på jobb - syk igjen. Så lenge du har flere dager med sykepengerett. Anonymkode: 6cf2e...a33
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må gå 26 uker med full jobb før du får sykepenger igjen. Så om du blir friskmeldt og jobber, så må du jobbe i 26 uker før du kan bruke sykemelding igjen. 17 dager mellom egenmelding Anonymkode: 3e292...6c0 Gjelder kun om du brukte opp all sykepengeretten din, altså var syk 12 måneder. Så lenge du har flere sykmeldingsdager igjen, må du ikke ha opphold på 26 uker. Anonymkode: 6cf2e...a33
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Det høres jo helt sykt, hva om jeg blir akutt syk for noe og må ha sykemelding? Hva da? (med mindre du her snakker om at hvis jeg har vært sykemeldt et helt år?) Anonymkode: dec1d...a2c Har du i det hele tatt lest linken som ble lagt ut? Anonymkode: b6f97...838 1
Mezzosoprena Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært gradert sykemeldt noen mnd, og er nå friskmeldt og begynt igjen 100% på jobb. Hvis jeg nå skulle blitt sykemeldt igjen noe jeg frykter kan skje pga en skade (og da snakker vi 100% sykemelding), hvor lenge må jeg ha jobbet 100% for at den nye sykemeldingen ikke skal telle med i den gamle? At jeg begynner på en ny sykemeldingsperiode? Jeg har lest på NAV, men jeg forstod ikke helt hva som stod der så håper noen vil meg et svar her. Anonymkode: dec1d...a2c Så lenge du ikke har overgått perioden på 52 uker som du kan være sykmeldt, så er det ikke noe krav om lengde mellom sykemeldingene. Hvis du har brukt opp denne retten, er det vel 26 uker i friskmeldt tilstand som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er sykmeldt 1 mnd (spiller ingen rolle om du er 20% sykmeldt eller 100%), og deretter tar en måned med full jobb før du igjen er sykmeldt 1 måned, har du brukt 2 måneders sykmelding i løpet av 3 måneder. Du har til sammen 12 måneder med sykmeldingsrett. For å starte på null med helt nye 12 måneders rett, må du være 100% i jobb i 26 uker. Du kan bruke sykmelding igjen selv om du er syk - på jobb - syk igjen. Så lenge du har flere dager med sykepengerett. Anonymkode: 6cf2e...a33 Takk for det gode svaret! Da skjønner jeg. Anonymkode: dec1d...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå