AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 I dag har jeg ulønnet permisjon ca 1/2 år, for å jobbe et annet sted. Planen er at jeg skal se om læreryrket er noe for meg (og det tror jeg det er!), før jeg skal tilbake til min gamle jobb 😔 Nå sitter jeg her da, i en jobb jeg tror jeg kommer til å elske, og en dårlig magefølelse. For jeg må jo ta 60 studiepoeng for å kunne få fast jobb som lærer. Og jeg klarer ikke helt å tolke reglene, om jeg har rett på studiepermisjon eller ei? Man må ha vært fast ansatt i 2 år før man har rett på noe sånn.. Og jeg har jo nettopp tatt nesten 6 måneders pause fra jobben min. Så da begynner jeg kanskje fra scratch? Er det noen på KG som kan reglene bedre enn meg? Jeg er ikke så glad i jobben min, og jobben min er ikke så glad i meg, det er liksom litt derfor jeg vil bort da. Men har ingen planer om å gi opp en fast stilling før jeg vet at jeg kvalifiserer til den jeg egentlig vil ha. Anonymkode: 5938f...b79
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 For å få studiepermisjon ser bedriften på om utdanningen du tar gir dem noe tilbake, altså at du tilfører bedriften kunnskap de har bruk for. Om du vil ta utdanning for å komme deg bort der ifra, spørs det om du får permisjon. I tilfelle blir det nok ulønnet. Selv om du har hatt permisjon nå, har du jo vært ansatt sammenhengende. Derfor tror jeg ikke hvor lenge du har vært ansatt blir problemet. Har du mulighet til å greie deg økonomisk på studielån? Finne en deltidsjobb ved siden av studiet? Anonymkode: ba235...fcf
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Hva står i personalreglement? Hos oss har vi rett på ulønnet permisjon til studier så lenge studiet kan fremme ens personlige karriere, trenger ikke være relevant for jobben man har. Selv om du nå har hatt 6 mnd permisjon er du fast ansatt og denne tiden teller med. Anonymkode: 27fd5...c2d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva står i personalreglement? Hos oss har vi rett på ulønnet permisjon til studier så lenge studiet kan fremme ens personlige karriere, trenger ikke være relevant for jobben man har. Selv om du nå har hatt 6 mnd permisjon er du fast ansatt og denne tiden teller med. Anonymkode: 27fd5...c2d Det stemmer at jeg har rett på studiepermisjon. Hvis det du sier, at de 6 månedene teller med, så er jeg good to go, for å si det sånn. Ganske sikker på at min personlige karriere vil nyte godt av å komme meg vekk fra der jeg er i dag (eller, var før nyttår da). Har skjedd noe med miljøet det siste året, helt merkelig. Hvis ikke Jeg hadde hatt rett på studiepermisjon kunne jeg like gjerne tatt ulønnet permisjon pga lite barn, vet at man kan studere da, ihvertfall kjenner jeg folk som har gjort det. Det jeg ikke vet er om jeg har rett til å ta ekstravakter et annet sted enn min faste jobb? Vet du det? Anonymkode: 5938f...b79
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Den første kommentaren du har fått er feil. Studiet du ønsker å ta trenger ikke være relevant overhodet i forhold til nåværende jobb, det må bare være ett studie, hva som helst. Når det kommer til utdanningspermisjonsreglementet skal du ha jobbet i tre år, og hos siste arbeidstaker de siste to årene. Hva mener du med pause fra jobben? Permisjon? Uansett sier arbeidstaker sannsynligvis ja dersom de ikke har noen spesiell grunn til å si nei. Arbeidsmiljøloven er bare det man har krav på, mange arbeidsgivere har muligheten til å være enda rausere og er også det. Lykke til! Anonymkode: 20543...3e6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den første kommentaren du har fått er feil. Studiet du ønsker å ta trenger ikke være relevant overhodet i forhold til nåværende jobb, det må bare være ett studie, hva som helst. Når det kommer til utdanningspermisjonsreglementet skal du ha jobbet i tre år, og hos siste arbeidstaker de siste to årene. Hva mener du med pause fra jobben? Permisjon? Uansett sier arbeidstaker sannsynligvis ja dersom de ikke har noen spesiell grunn til å si nei. Arbeidsmiljøloven er bare det man har krav på, mange arbeidsgivere har muligheten til å være enda rausere og er også det. Lykke til! Anonymkode: 20543...3e6 Har du link? I staten må studiet være relevant for å få permisjon. I kommunen (noen hverfall) trenger det ikke være relevant. Anonymkode: 27fd5...c2d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at jeg har rett på studiepermisjon. Hvis det du sier, at de 6 månedene teller med, så er jeg good to go, for å si det sånn. Ganske sikker på at min personlige karriere vil nyte godt av å komme meg vekk fra der jeg er i dag (eller, var før nyttår da). Har skjedd noe med miljøet det siste året, helt merkelig. Hvis ikke Jeg hadde hatt rett på studiepermisjon kunne jeg like gjerne tatt ulønnet permisjon pga lite barn, vet at man kan studere da, ihvertfall kjenner jeg folk som har gjort det. Det jeg ikke vet er om jeg har rett til å ta ekstravakter et annet sted enn min faste jobb? Vet du det? Anonymkode: 5938f...b79 Du kan søke om permisjon men du har vel ingen garati for å få det. Og det skal jo ikke akkurat gange deg , men også arbeidsplassen. Det er vel ikke en rettighet du har, det er det ihvertfall ikke på min arbeidsplass, sm er et stort globalt selskap. Arbiedsgiver kan fint si nei til at du skal ha permisjon og da er det vanlig oppsigelse som gjelder. Og din arbeidsgiver kan si nei til at du skal jobbe et annet sted av forskjellige grunner Anonymkode: f1965...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå