AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Del Skrevet 13. januar 2020 Hvordan er det hvis jeg velger å kjøpe rasekatt i Danmark? Jeg vet at de må ha rabiesvaksine og reisepass. Og at vaksinen må bli satt minimum 21 dager før avreise til Norge. Men jeg lurer i såfall på hvor ung katten kan være før den får rabiesvaksine? Det finnes kanskje regler for det også? For hvis jeg ønsker meg en kattunge som er 12 uker, men den ikke kan ta vaksinen før den er så og så gammel, så må jeg jo kjøpe en eldre katt. Bare lurer på hvordan det blir i praksis. Noen som vet? (og ja, jeg synes katter i alle former og fasonger og raser er like mye verdt. Det er ikke fordi jeg har lagt mitt hat på katter fra dyrebeskyttelsen eller noe sånt at jeg spør om dette, så håper noen kan svare meg på spm jeg stiller og ikke vinkle det den veien. Jeg er nemlig kun ute etter hvordan det vil foregå i praksis om man skulle velge denne løsningen.) Anonymkode: 497c2...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Del Skrevet 13. januar 2020 https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/reise_med_og_innforsel_av_hund_katt_og_ilder_til_norge/ Anonymkode: ed179...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Del Skrevet 13. januar 2020 Jeg har lest det der, og så spør jeg om noen vet noe om spesifikt det jeg lurer på? For jeg fant det ikke der hvor du lenker til. Anonymkode: 497c2...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Del Skrevet 13. januar 2020 Står i pakningvedlegget på de gyldige rabisvaksinene, så må den vente 21 dager etter det. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/veileder_slik_reiser_du_med_kjaledyret_ditt/alle_dyr_skal_ha_gyldig_rabiesvaksinasjon.7641 Anonymkode: ed179...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Del Skrevet 13. januar 2020 Takk Anonymkode: 497c2...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Del Skrevet 13. januar 2020 Tror katten din blir 15 uker før den kan komme hit (12 uker tidligst vaksine, også vente 21 dager). Men sjekk gjerne med Mattilsynet. Jeg sendte mail til mattilsynet på Gardermoen og fikk et veldig grundig og hyggelig svar angående hund fra utlandet. Du kan også ringe dit for å få svar enda raskere i stedet for å vente på mail. Anonymkode: 52744...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå