AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #1 Skrevet 13. januar 2020 I en diskusjon om vipps ble det poengtert at de som ikke ønsket denne betalingsløsninger ikke fulgte med i tiden, og at de hang tilbake i 2016. I en diskusjon hvor en mann til stadighet ble oppringt av klienter på sin fasttelefon ble det påpekt at det var umoderne å ha fasttelefon i disse dager. Det å ha fasttelefon var "såååå 2010". Og jeg har sett flere tilsvarende argumenter her inne. Det får meg til å lure på om det virkelig er så mange som mener det er viktigere å følge med i tiden, enn å velge løsninger som passer en selv. Eller kommer de bare med disse kommentarene fordi de ikke evner å se at andre kan ha andre behov enn dem selv? Anonymkode: afa17...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #2 Skrevet 13. januar 2020 Tenker at jeg gir en lang faen i hva slags nye ting folk begynner å bruke. Kjenner flere som ikke har hverken facebook, snapchat, instagram osv. En av dem har en gammel nokia, ikke noe smarttelefon, å det er ikke en eldre person heller men i 30 årene. Hvorfor skulle det plage meg? Å hvorfor plager det andre? Anonymkode: bb01d...7ed 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at jeg gir en lang faen i hva slags nye ting folk begynner å bruke. Kjenner flere som ikke har hverken facebook, snapchat, instagram osv. En av dem har en gammel nokia, ikke noe smarttelefon, å det er ikke en eldre person heller men i 30 årene. Hvorfor skulle det plage meg? Å hvorfor plager det andre? Anonymkode: bb01d...7ed Jeg gir også blanke i om noen har, eller ikke har, vipps, hustelefon, Facebook osv. Det plager meg ikke på noen måte. Men de som må påpeke at folk ikke følger med i tiden når de har/ikke har noe, blir tydeligvis plaget av det. Og jeg lurer på hvorfor. Anonymkode: afa17...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir også blanke i om noen har, eller ikke har, vipps, hustelefon, Facebook osv. Det plager meg ikke på noen måte. Men de som må påpeke at folk ikke følger med i tiden når de har/ikke har noe, blir tydeligvis plaget av det. Og jeg lurer på hvorfor. Anonymkode: afa17...f3a Tror folk blir litt skremt av de som ikke følger strømmen, de klarer ikke å forstå seg på dem. Anonymkode: bb01d...7ed 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Endringsvilje og omstillingsevne er viktig for å henge med i samfunnsutviklingen. Folk må selvfølgelig gjøre som de vil, men det blir stadig vanskeligere å leve uten feks smarttelefon. Anonymkode: 3e916...050 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Det får meg til å lure på om det virkelig er så mange som mener det er viktigere å følge med i tiden, enn å velge løsninger som passer en selv. "Det passer ikke for meg å bruke vipps?" Anonymkode: 3bdef...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endringsvilje og omstillingsevne er viktig for å henge med i samfunnsutviklingen. Folk må selvfølgelig gjøre som de vil, men det blir stadig vanskeligere å leve uten feks smarttelefon. Anonymkode: 3e916...050 Den kan jeg ikke se. Jeg prøver å tenke over hva jeg bruker min smarttelefon til, som jeg ikke kunne gjort på pc, og jeg finner ikke en eneste ting. Og forresten, kan man ikke følge med i samfunnsutviklingen om man velger å ha fasttelefon? Anonymkode: afa17...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror folk blir litt skremt av de som ikke følger strømmen, de klarer ikke å forstå seg på dem. Anonymkode: bb01d...7ed Der kan godt være. Anonymkode: afa17...f3a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 En venninne av meg vil ikke ha vipps. Hun er et økonomisk rotehue, som har en tendens til å spontanhandle når hun har penger tilgjengelig. Derfor har hun er bankkort som hun overfører penger til hver uke. Det som til enhver tid stor på kortet, og de kontantene hun har tilgjengelig, er det hun har å bruke. Hun har ikke nettbank, eller bank-id på mobil, og på den måten holder hun kontroll på forbruket sitt. På hvilken måte er det ufornuftig for henne å "ikke følge med i tiden "? Og hvorfor skal det være nødvendig for henne å utlevere seg til andre for å få aksept for at hun ikke vil benytte seg av en tjeneste? Anonymkode: afa17...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 Er ikke så mye som er rart, men å fortsatt bruke fasttelefon er veldig rart. Får man i det hele tatt abonnement på det lenger? Anonymkode: 63ffe...32c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 Man får vel knapt kjøpt bussbilletter osv med kontanter lengre? Så om du ikke har planlagt reisen på forhånd er det litt ugreit å ikke ha smarttelefon? Anonymkode: 3bdef...a9e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så mye som er rart, men å fortsatt bruke fasttelefon er veldig rart. Får man i det hele tatt abonnement på det lenger? Anonymkode: 63ffe...32c Ja det får man. Og jeg kommer til å ha fasttelefon så lenge jeg kan. Min demente mor kan ringe ett telefonnummer, og det er mitt. Den muligheten vil jeg ikke ta fra henne. Anonymkode: afa17...f3a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får vel knapt kjøpt bussbilletter osv med kontanter lengre? Så om du ikke har planlagt reisen på forhånd er det litt ugreit å ikke ha smarttelefon? Anonymkode: 3bdef...a9e Du har kanskje hørt om bakkort før? Anonymkode: ca513...a58
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #14 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får vel knapt kjøpt bussbilletter osv med kontanter lengre? Så om du ikke har planlagt reisen på forhånd er det litt ugreit å ikke ha smarttelefon? Anonymkode: 3bdef...a9e Jeg klarer utmerket godt å betale på buss og tog uten å bruke smarttelefon. Det er mer lettvint å forhånsbetale med app, men det er ikke vanskelig uten heller. Anonymkode: afa17...f3a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #15 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har kanskje hørt om bakkort før? Anonymkode: ca513...a58 *bankkort Anonymkode: ca513...a58
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #16 Skrevet 13. januar 2020 Teknologien er i så rask utvikling, at henger man ikke med faller man av lasset. Nye løsninger er som regel en videreføring av tjenester før det igjen. Har man ikke den første, tar man neppe den andre. Og når man er kommet 4-6-7 nye skritt inn i fremtiden, er man akterutseil for lengst. Anonymkode: 869db...80c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #17 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den kan jeg ikke se. Jeg prøver å tenke over hva jeg bruker min smarttelefon til, som jeg ikke kunne gjort på pc, og jeg finner ikke en eneste ting. Og forresten, kan man ikke følge med i samfunnsutviklingen om man velger å ha fasttelefon? Anonymkode: afa17...f3a Det meste kan du sikkert gjøre på PC, men det er utrolig mye mer tungvint. Jeg mener personlig at man ikke følger med på utviklingen hvis man velger fasttelefon fremfor mobiltelefon. Til og med min bestemor på 95 år bruker iPhone. Anonymkode: 3e916...050
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #18 Skrevet 13. januar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste kan du sikkert gjøre på PC, men det er utrolig mye mer tungvint. Jeg mener personlig at man ikke følger med på utviklingen hvis man velger fasttelefon fremfor mobiltelefon. Til og med min bestemor på 95 år bruker iPhone. Anonymkode: 3e916...050 Ok, det er din mening. Jeg vil ha fasttelefon så lenge jeg kan, og jeg kan ikke se at det sier noe om hvor mye jeg følger med på utviklingen eller ikke. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min demente mor kan ringe ett telefonnummer, og det er mitt. Den muligheten vil jeg ikke ta fra henne. Anonymkode: afa17...f3a Anonymkode: afa17...f3a
Skiftenøkkel Skrevet 13. januar 2020 #19 Skrevet 13. januar 2020 vipps ja, det er blitt alvorlig lettvint å bli kvitt pengene sine.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #20 Skrevet 13. januar 2020 Selvsagt er det opp til hver enkelt hvilke løsninger man kan ta i bruk, og man kan sånn sett velge hva som passer seg selv. Men man må jo i så fall selv ta ansvaret for at det kan bli vanskeligere å samhandle med andre, som kanskje har tatt en annen og ny løsning i bruk. Man må strengt tatt ikke følge med i tiden, men det har jo gjerne noen konsekvenser å ikke gjøre det. Anonymkode: 23937...e6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå