Aragorn ll Elessar Skrevet 14. januar 2020 #61 Skrevet 14. januar 2020 Gjør de ? De fleste kvinner jeg ser har langt hår eller mellom langt hår. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #62 Skrevet 15. januar 2020 Jeg er 30 og har nå begynt å få grå hår. Jeg ser at de er veldig tynne og regner med at håret mitt vil bli vesentlig tynnere når håret mitt mister fargen. Da tror jeg det er mer kledelig med en kortere frisyre. Anonymkode: bb981...6d9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #63 Skrevet 15. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 30 og har nå begynt å få grå hår. Jeg ser at de er veldig tynne og regner med at håret mitt vil bli vesentlig tynnere når håret mitt mister fargen. Da tror jeg det er mer kledelig med en kortere frisyre. Anonymkode: bb981...6d9 Eller så kan du eie det og bli Sarukvinne, Anonymkode: c7906...38b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #64 Skrevet 15. januar 2020 På 14.1.2020 den 9.21, Hulderen skrev: Du er vel klar over at håret hennes er så kort fordi hun har vært syk? Gunhild Stordalen er flott med langt hår også. Har hun operert nesen? 😳 Anonymkode: 91f03...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #65 Skrevet 15. januar 2020 Jeg nærmer meg 40 år og har langt hår. Nå har jeg langt i fra nordisk hår. Jeg har tykt, krøllete hår. På vinteren er da jeg faktisk kan ha det løst, ellers på året blir det alt for varmt. De fleste damer på min alder og oppover har skulderlangt hår og lenger. Veldig få har kort hår. Anonymkode: d30b4...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #66 Skrevet 16. januar 2020 At det er praktisk med kort hår er en ting. Men det ser mye bedre ut også å ha kort hår dersom håret er tynt og pistrete. Jeg har et sånn et hår som ser ut som rottehaler når det er lengre enn skulderlangt. Venninnen min har derimot et tykt, bølgete hår som ser nydelig ut når det er langt. Vi er begge i 40-årene. Anonymkode: 819fe...2b1 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #67 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev: Grunner til hvorfor jeg(kvinne 20 år) ville ha kort hår: Jeg tettet ikke igjen dusjer hver gang jeg dusjer. Det er ikke hår etter meg OVERALT. Kjæresten min og andre lugger meg ikke hver gang de er i nærheten av meg. Det blir ikke så fort fettete lengre. Jeg må ikke lengre børste håret 3-4 ganger daglig for å unngå floker. Jeg må ikke lengre ha håret i en, klumpete, hestehale hver gang jeg skal trene eller gjøre noe praktisk. Jeg må ikke lengre ha håret i en dott hver gang jeg er på do fordi det er så langt at det rører den ekle doen eller doskåla Det tar ikke borti alt mulig. Jeg slipper å piske folk i øyene med håret mitt hver gang jeg snur hodet raskt. Jeg slipper å få håret i klissete mat når jeg spiser Fremmede slipper å stoppe meg hele tiden for å kommentere at jeg er Rapunzel. Anonymkode: 1302b...d48 Jeg har hatt langt hår hele livet og har aldri plagdes med noe av dette. Kanskje med unntak av at det havner litt hår rundt om kring, men det er virkelig ingen kasus. Jeg synes langt hår er fint og feminint og er ikke noen "verre" femininitet å vedlikeholde enn en sunn kropp, fine tenner, etc som vi alle også bryr oss om. Jeg har hatt hår til midten av ryggen så godt som hele livet. Hvis det blir pistrete og tynt når jeg blir eldre kan jeg klippe det til skulderlengde. Det blir aldri så tynt og pistrete at det vil være penere med en gutteklipp. Aldri. Synes det er råflott når jeg ser godt voksne og eldre damer med langt hår. Synd det er så sjeldent. Grått, langt hår er dessuten dritstilig på de som har blitt gamle nok til å miste fargen. Anonymkode: 7c208...3b1 2
Maleficenta Skrevet 16. januar 2020 #68 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 3.11, AnonymBruker skrev: Da mener jeg kvinner 35 ++. Langt hår er jo bare vakkert. Så jeg skjønner ikke hvorfor så mange kvinner i Norge klipper seg nesten som en mann. Hvis man reiser til andre land ser man jo gjerne gamle kvinner med langt hår som de har i ei flette eller en knute bak. Ser så pent og kvinnelig ut❤️ Anonymkode: 6b743...ab9 Jeg er over 35 og har hår til nedenfor skuldrene. Ingen plans om å klippe meg som en mann
Maleficenta Skrevet 16. januar 2020 #69 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 8.48, AnonymBruker skrev: Jeg er 34 år og har hatt kort bobsveis siste 3 årene, nå holder jeg på å la det vokse ut igjen. Jeg ser selv at jeg ser ut som ei kjærring, og mannen gleder seg også til det blir langt igjen. Aldri forsent å spare! Anonymkode: 7e097...e9b Bobsveis er da slett ikke kjerring 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #70 Skrevet 16. januar 2020 uansett hvilken frisyre man har så må den være pleiet, vedlikeholdt og sunn for å se bra ut. mange kan kle kort hår, men personlig synes jeg kort hår virker mer stress enn langt, for kort hår må styles for å se bra ut.. og det er veldig fort å se eldre ut enn mann er og mer «kjærring». Anonymkode: 754cf...6d2 2
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2020 #71 Skrevet 16. januar 2020 (endret) Nordisk hår inkludert mitt eget er ofte mye tynnere enn hår man finner på hodet til mange øst og søreuropeiske kvinner. Vi har kanskje like mange hårstrå men nordiske hårstrå er ofte mye tynnere. Det er ikke pent å ha langt, tynt og pistrete hår. Det er nok en av grunnene til at mange norske kvinner over 30 holder håret kortere. Endret 17. januar 2020 av SupaWoman 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #72 Skrevet 16. januar 2020 Likestilling og feminisme dratt altfor langt. Kvinner skal også helst se ut som menn nå. Anonymkode: 73736...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #73 Skrevet 16. januar 2020 Orker ikke å ha langt hår, det er upraktisk og varmt. Anonymkode: ef5a1...a55 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #74 Skrevet 16. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Likestilling og feminisme dratt altfor langt. Kvinner skal også helst se ut som menn nå. Anonymkode: 73736...3cd What? Anonymkode: 826fb...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #75 Skrevet 16. januar 2020 Hei Ts. Jeg skal aldri ha kort hår. Enig i at langt er vakkert. Med kort hadde jeg sett merkelig ut. Det skal aldri skje. Anonymkode: 2b792...a70
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #76 Skrevet 16. januar 2020 19 minutter siden, SupaWoman skrev: Nordisk hår inkludert mitt eget er ofte mye tynnere enn hår man finner på hodet til mange sør og søreuropeiske kvinner. Vi har kanskje like mange hårstrå men nordiske hårstrå er ofte mye tynnere. Det er ikke pent å ha langt, tynt og pistrete hår. Det er nok en av grunnene til at mange norske kvinner over 30 holder håret kortere. Ja det har du rett i. De er heldige. Men jeg skal uansett aldri ha kort hår. Skulderlangt er det absolutt korteste for meg. Der går grensa. Anonymkode: 2b792...a70 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #77 Skrevet 16. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hun operert nesen? 😳 Anonymkode: 91f03...7e5 Det er irrelevant. Hun var nydelig med langt hår. Anonymkode: 2b792...a70 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #78 Skrevet 16. januar 2020 På 14.1.2020 den 9.21, Hulderen skrev: Du er vel klar over at håret hennes er så kort fordi hun har vært syk? Gunhild Stordalen er flott med langt hår også. Men dette håret er jo et prima eksempel på slitt og usunt nordisk hår. Se på de pistrene! I tillegg har hun extentions, så dette er et fint motsvar til de som foreslår extentions i denne tråden. Nei, folk bør søke mer og bedre råd om hva de faktisk kler, og ikke bare be om en sveis som alle andre har, enten det er langt eller kort. Anonymkode: a6a28...729 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #79 Skrevet 16. januar 2020 Noen damer kler kort hår, og noen ikke. På samme måte som at noen menn kler langt hår, og noen ikke. Det er vel ikke så mye mer å si om det? Kan ikke folk få gjøre som de vil? Anonymkode: a520b...cc6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #80 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette håret er jo et prima eksempel på slitt og usunt nordisk hår. Se på de pistrene! I tillegg har hun extentions, så dette er et fint motsvar til de som foreslår extentions i denne tråden. Nei, folk bør søke mer og bedre råd om hva de faktisk kler, og ikke bare be om en sveis som alle andre har, enten det er langt eller kort. Anonymkode: a6a28...729 Nordisk hår er ofte tynt ja. Men man kan da være fin med langt hår selv om håret er litt tynt. De fleste ser best ut med litt lengde på håret. Anonymkode: fec81...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå