Gjest Keikolina Skrevet 13. januar 2020 #41 Skrevet 13. januar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har hår som rekker deg til livet, lurer jeg på hvordan dette får så mye sving at det pisker folk i øynene hver gang du snur på hodet...? Dette stemmer bare ikke. Anonymkode: dbd09...7a8 Kanskje hun har en sykdom. Noe ticks med at hun slenger med hodet
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #42 Skrevet 13. januar 2020 Jeg synes vi bør ha minst en «hvorfor kvinner bør ha langt hår»- tråd hver dag. Takk for at du tar en for laget, Ts 💜👍🏻 Anonymkode: a704d...86e 6
tussi84 Skrevet 13. januar 2020 #43 Skrevet 13. januar 2020 (endret) Jeg kunne ønske jeg kunne hatt langt hår, men det går ikke uten at jeg setter inn extentions.. Mitt hår er så tynt. Jeg har nå til skuldrene, og det er litt for langt egentlig siden håret mitt spriker i tuppene. Blir en klipp snart og regner med å klippe av en 2 til 3 cm. Håret mitt er så tynt at allerede etter 18 til 24 t etter vask, så kan det se ut som jeg ikke har vasket håret på en uke minst. Det ser veldig fort fett ut. Jeg trives ikke med mitt vanlige hår i det hele tatt, så har brukt mye extentions siste par årene for å få volum og lengde, men av og til lar jeg håret få pause.. Endret 13. januar 2020 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #44 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, Keikolina skrev: Kanskje hun har en sykdom. Noe ticks med at hun slenger med hodet Det må minst være noe slikt. I hele mitt liv har jeg aldri sett noen piske andre med håret sitt når de snur på hodet. Anonymkode: dbd09...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #45 Skrevet 13. januar 2020 7 hours ago, youcancallmejune said: Selv om den lange fletten bare er en tynn pistre? Noe sier meg at du ser for deg å beholde det tykke håret du har nå, men det er det få som får. Det er mer sannsynlig at du ender opp med en mer pistrete versjon av Willie Nelsons sveis. Når jeg snakker om frisyrer som løfter ansiktet mener jeg volum på sidene. Jeg synes kvinner i 50-årene ofte ser yngre ut når de klipper håret litt opp slik at det blir luftigere. Det gir liv til ansiktet og skaper en illusjon av at trekkene sagger mindre. Må si meg helt uenig her Anonymkode: 8fc1c...95c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #46 Skrevet 13. januar 2020 Men jeg ser så mange med tynt, pistrete hår. Altså... Skal folk virkelig ha langt hår, når den eneste måten det ser bra ut på er ved å dra til frisøren annenhver mnd for å fikse ekstensions? Mannen til en venninne gjør frisørjobben for henne, så der er det ikke så dyrt. Og tenker at skal mannen absolutt ha langt fint hår på konen, så får han bli med og spleise eller gjøre som mannen til venninna mi.... Anonymkode: c8ed9...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #47 Skrevet 13. januar 2020 Helt forståelig at folk har preferanser, men jeg skjønner ikke helt denne greia med å skulle kontrollere (som i å si her at "alle burde ha langt hår") hvordan andre klipper håret sitt? Greit at du liker damer med langt hår, betyr ikke at alle gjør det, betyr ikke at det er viktig, betyr ikke at folk som liker å ha kort hår skal ha langt hår i stedet. Skjønner bare ikke, preferanser finnes jo på absolutt alle aspekter av utseende og personlighet. Tenk så kjedelig verden hadde vært om alle skulle ordnet seg etter en mening og en preferanse? Skjønner ikke logikken. Anonymkode: 6dffc...9c5 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #48 Skrevet 13. januar 2020 Jeg synes kort hår på kvinner er sexy. Se hvor deilig: Anonymkode: 1c0f0...cdd 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #49 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har typisk blondt nordisk hår. Tynne strå. Men som moren min, har jeg tilgjengeleg mye hår. Hun er snart 70 og har flott langt hår. Jeg er over 40 og har også langt hår, er veldig nøye på pleie og setter det sjelden i knuter. Håret falt av og ble helt annerledes den gangen jeg hadde b12 mangel. Ellers har jeg fortsatt en stor blond manke. Hvorfor skal jeg klippe det? Bare fordi andre kvinner med kort hår skal trøste seg med eget valg? Hvorfor kan vi ikke bare ha det slik vi foretrekker uten å bli stemplet som det ene eller andre? Anonymkode: 1e3b8...332 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #50 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har typisk blondt nordisk hår. Tynne strå. Men som moren min, har jeg tilgjengeleg mye hår. Hun er snart 70 og har flott langt hår. Jeg er over 40 og har også langt hår, er veldig nøye på pleie og setter det sjelden i knuter. Håret falt av og ble helt annerledes den gangen jeg hadde b12 mangel. Ellers har jeg fortsatt en stor blond manke. Hvorfor skal jeg klippe det? Bare fordi andre kvinner med kort hår skal trøste seg med eget valg? Hvorfor kan vi ikke bare ha det slik vi foretrekker uten å bli stemplet som det ene eller andre? Anonymkode: 1e3b8...332 Haha, ikke tilgjengelig men et annet ord jeg nå glemte helt 😆 Anonymkode: 1e3b8...332
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #51 Skrevet 13. januar 2020 28 minutter siden, Hulderen skrev: Så ta extensions og farg håret. Det er ikke forbeholdt bloggere. Extensions er heller ikke vakkert mot et skrukkete ansikt. Anonymkode: 78c0c...9a2
Hilde1302 Skrevet 13. januar 2020 #52 Skrevet 13. januar 2020 Jeg skjønner faktisk ikke hvor du tar det fra TS at så mange klippet seg kort? Jeg er 39, og både jeg og alle jeg kjenner på min alder har minst skulderlengde eller lengre hår. Kommer ikke på noen som har kort.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #53 Skrevet 13. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags omgangskrets har du ts? Jeg er 39 år, og blant mine venninner har alle jeg kommer på langt eller halvlangt hår (typ, fra rett nedenfor skuldrene til ned på korsryggen), så godt som alle er opptatt av trening, og det er ingen forskjell på kroppen fra da vi var tenåringer bortsett fra at jeg har mye mer muskler nå. Vet ikke hva som er feminine klær, jeg går stort sett i enten treningstights eller skjørt, men det handler like mye om comfort. Lurer også forøvrig hva som menes med at eldre kvinner trenger hår som løfter ansiktet, og derfor ikke bør ha langt hår? Langt hår i knute eller fransk eller hollandsk flette er jo virkelig eneste hårsveis som nesten løfter ansiktet? Jeg skal beholde det lange håret mitt til jeg dør, og ha en lang sølvhvit hollandsk flette i graven. Anonymkode: 2a2d0...8e4 Jeg snakket ikke om min omgangskrets da jeg ikke er norsk og er vant til å se kun langt hår for det meste. Både mamma,og bestmor har det. Alle kusiner og tanter. Vi er vant til å bruke masse energi og tid på å pleie håret Det er sjeldent noen har kort hår. Mamma pleide å massere hodebunnen min med olivenolje 2 ganger i uken når jeg var barn:) Men på jobben min har nesten 70% av kvinnene over 40 kort hår. Så derfor lurte jeg på dette. Men jeg skjønner jo nå av svarene at nordisk hår er kansje vanskligere å holde langt siden det kan være litt tynt og fint. Og fordi kansje det ikke er så masse «hype» for langt hår i norsk kultur. Men takk for svar og igjen.....var bare nysgjerrig:) HI Anonymkode: 6b743...ab9 2
Hulderen Skrevet 14. januar 2020 #54 Skrevet 14. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, ikke tilgjengelig men et annet ord jeg nå glemte helt 😆 Anonymkode: 1e3b8...332 Til gjengjeld? 1
Hulderen Skrevet 14. januar 2020 #55 Skrevet 14. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes kort hår på kvinner er sexy. Se hvor deilig: Anonymkode: 1c0f0...cdd Du er vel klar over at håret hennes er så kort fordi hun har vært syk? Gunhild Stordalen er flott med langt hår også. 3
Thyra Skrevet 14. januar 2020 #56 Skrevet 14. januar 2020 Det er da langt flere kvinner som har langt hår nå enn på 80-og 90-tallet? 4
Ginavn Skrevet 14. januar 2020 #57 Skrevet 14. januar 2020 Jeg har et par ting jeg vil si. Det første er at jeg ikke ser poenget med å ha langt hår når det bare skal være i en knute uansett. For all del - jeg kan være blenda av et knutehat; med "knute" ser det ut som jeg er sliten deltaker på et program om folk i lavere samfunnslag. En kollega sa til meg at kvinner måtte klippe seg når de ble eldre, fordi det så ikke bra ut. "Helvete heller" var reaksjonen min. Men så begynte jeg å observere : eldre kvinner, det finnes unntak, med langt hår er noe av de verste folka jeg er i borti. Noen virker gale. Jeg vil ikke virke gal når jeg blir eldre
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #58 Skrevet 14. januar 2020 Håret mitt funker bare ikke når det er langt. Jeg kan til nøds ha nesten ned til skuldrene. Det er kjempetynt og kjempeglatt, frisøren min kaller det babyhår. Ikke kan jeg sette det opp, ikke kan jeg flette det. Jeg kan ikke gjøre NOE uten store mengder med hårprodukter. Da er det bedre at det er kort. Jeg har hatt alt fra maskinkort på siden med noe som kan minne om hane til skulderlangt som jeg Av og til krøller (eneste som sitter sånn nogenlunde). Anonymkode: c635d...35b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #59 Skrevet 14. januar 2020 Jeg er 34, og jeg og alle mine venninner har halvlangt eller langt hår. Kjenner faktisk ingen på min alder som har kortere hår enn til kragebeinet. Kan virkelig ikke se for meg noen av oss klippe oss «guttekort»😅 Lurer på om det korte klippen tilhører generasjonen over, altså de som er 60+ nå? Anonymkode: 01e0c...f4a 2
Gjest Albbas Skrevet 14. januar 2020 #60 Skrevet 14. januar 2020 Jeg kan ikke helt se at kort hår er så vanlig for kvinner i førtiårene? De fleste jeg kjenner med kort hår er 60+. Selv har jeg kort, men jeg er nærmere 30 enn 40, og klippet meg kort i tyveårene. Jeg greier bare komme på én kvinne i førtiårene jeg kjenner som har kort hår, og hun kler det veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå