Gå til innhold

Hvorfor skyr norske kvinner langt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg kvinner 35 ++. Langt hår er jo bare vakkert. Så jeg skjønner ikke hvorfor så mange kvinner i Norge klipper seg nesten som en mann. Hvis man reiser til andre land ser man jo gjerne gamle kvinner med langt hår som de har i ei flette eller en knute bak. Ser så pent og kvinnelig ut❤️

Anonymkode: 6b743...ab9

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvor langt du mener.

Anonymkode: 55fa0...31e

Gjest andjelka0303
Skrevet (endret)

jaaa, det er mange i klassen min som har langt hår, men ikke så mange voksne har det :x

norge er mer orientert mot det praktiske enn det som er vakkert, det er min mening?

Endret av andjelka0303
Skrevet

nordisk hår holder seg ikke like fyldig og mykt når du blir gammel. bedre med kort og fint enn langt, tynt og pistrete.

Anonymkode: dce0d...f99

• Liker 26
Skrevet

Enig med deg TS.

Det gjelder ikke kun hår dessverre, men  utseendet generelt med klær og kropp.
For ordens skyld er det veldig mange damer som er flotte og feminine.

Personlig er jeg heller ikke veldig fan av kort hår på damer. 
Skyldes det sykdom er det selvfølgelig helt innafor.

Her har selvsagt også menn en vei og gå, så dette er ikke for og fremheve at menn er bedre på noen måte.

Det er viktig og ikke ty til praktiske løsninger tenker jeg.

Det er praktisk og gå i joggebuksa og fleecegenseren også, men pent? -Nei. 

Det er noe med at man skal være fornøyd selv og ikke bry seg så om hva andre tenker, men jeg synes veldig mange virkelig ikke bryr seg overhodet. 
Man kan jo se på andre deler bare i Europa. 
både kvinner og menn er veldig mye flinkere i å ta vare på seg selv og se bra ut :)

hilsen mann lykkelig i forhold med en vakker feminin kvinne 😊! (føler seg heldig).

Anonymkode: 2cde6...9be

• Liker 3
Skrevet

Jeg er dame selv, og lurer også på dette!? Det ser jo helt jævlig ut!? Samme med menn som skal ha det lange håret og skjegget nå, og gjerne som en søppelsekk på hode (i en dult) !? Fysj 

Så lite attraktivt.. Men så lenge de trives med seg selv så værsegod! Men kjibt når de man er i er forhold med, velger å ha slik frisyre og du bare klarer ikke å finne det attraktivt what so ever! Men man er jo ikke sammen pga utseende, but still, kjibt for det om! Haha

Blir sikkert stempla som den bitcha nå, og en som kun ser på ytre å bryr seg om det, men det er ikke fakta, kun en mening jeg har! Hvis jeg gikk etter utseende, så hadde jeg ikke vært med min x, eller min nåværende kjæreste! Går for det inndre, det som betyr noe!:) 

Anonymkode: 3e4d2...056

• Liker 6
Skrevet (endret)

Man ser ikke ut som en mann bare fordi man har kort hår. Jeg syns du skal slutte å lage regler for hva som er feminint og hva som er maskulint, og la folk velge det som er komfortabelt for dem. 

Endret av Chiyo
  • Liker 36
Gjest Warrior
Skrevet

Noen kvinner passer best kort hår og noen passer best langt hår. 

Skrevet
4 timer siden, Chiyo skrev:

Man ser ikke ut som en mann bare fordi man har kort hår. Jeg syns du skal slutte å lage regler for hva som er feminint og hva som er maskulint, og la folk velge det som er komfortabelt for dem. 

Chill.....det er forskjell på meninger og regler! 

• Liker 9
Skrevet

Langt hår er fryktelig upraktisk i vintermåneder, i tillegge til at nordiske hår er rimelig tynt og blir fort slitt. Langt hår blir fort desperat forsøke på holde på ungdomstida. 

Anonymkode: 2b5ce...2dc

• Liker 3
Skrevet

Veldig mange kvinner opplever at håret blir tynnere og tørrere med årene. Hva er vitsen med langt hår når det bare ser shabby ut? Håret mitt kommer til å klippes kortere den dagen jeg ikke lenger synes hårkvaliteten er god nok for å ha det langt. Langt hår i flette synes jeg uansett ikke er særlig kledelig på eldre kvinner. De trenger frisyrer som løfter ansiktstrekkene, ikke slike som drar dem ned.

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Folk har vel den frisyren de passer og føler seg vel med. Jeg for min del passer best skulderlangt hår og jeg er 40.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chill.....det er forskjell på meninger og regler! 

Nettopp. Og derfor respekterer man at enkelte kvinner liker kort hår.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Langt hår er fryktelig upraktisk i vintermåneder, i tillegge til at nordiske hår er rimelig tynt og blir fort slitt. Langt hår blir fort desperat forsøke på holde på ungdomstida. 

Folk trener, pynter seg, sminker seg meg nei det blir pinlige om de har langt hår?

Anonymkode: 6d920...3bf

• Liker 14
Skrevet

Jeg liker ikke menn med måne eller skalla menn. Synes de burde ha mye hår, for det tenner jeg på. Viktig at menn tar vare på seg og gjør noe om de får lite hår med tanke på oss kvinner.

Anonymkode: adf09...a5b

• Liker 15
Skrevet

Jeg er 34 år og har hatt kort bobsveis siste 3 årene, nå holder jeg på å la det vokse ut igjen. Jeg ser selv at jeg ser ut som ei kjærring, og mannen gleder seg også til det blir langt igjen. Aldri forsent å spare! 

Anonymkode: 7e097...e9b

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Det handler vel i stor grad om den elendige hårkvaliteten eldre nordiske mennesker får. Den er jo tynn, sprø og ser ut som slitt halv kontra det fine blanke mørke håret i mange andre land. Ingen vil ha en piassavakost på hodet. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er langt hår upraktisk om vinteren?

Jeg er 42 og har alltid hatt langt hår, kommer ikke til å klippe det noensinne.

Anonymkode: a1510...931

• Liker 8
Skrevet

Hva slags omgangskrets har du ts? Jeg er 39 år, og blant mine venninner har alle jeg kommer på langt eller halvlangt hår (typ, fra rett nedenfor skuldrene til ned på korsryggen), så godt som alle er opptatt av trening, og det er ingen forskjell på kroppen fra da vi var tenåringer bortsett fra at jeg har mye mer muskler nå. Vet ikke hva som er feminine klær, jeg går stort sett i enten treningstights eller skjørt, men det handler like mye om comfort.

Lurer også forøvrig hva som menes med at eldre kvinner trenger hår som løfter ansiktet, og derfor ikke bør ha langt hår? Langt hår i knute eller fransk eller hollandsk flette er jo virkelig eneste hårsveis som nesten løfter ansiktet?

Jeg skal beholde det lange håret mitt til jeg dør, og ha en lang sølvhvit hollandsk flette i graven.

Anonymkode: 2a2d0...8e4

• Liker 6
Skrevet

Har tykt og krøllete hår, tørke det tar timer. Gre det tar evigheter. Derfor ikke mer enn skulderlangt hår, jeg har ingen intensjoner om å bruke flere timer på håret hver uke.Opptatt av å leve faktisk.

Anonymkode: d3379...66b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...