Gå til innhold

Første dag som dagmamma trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg begynne tilvenning med ett barn på 1 år som jeg skal være dagmamma for,å kjenner at jeg gruer meg veldig! Jeg har jobbet litt i barnehage og har hatt flere dagmammajobber der jeg har fått strålende referanser fra. Så jeg vet jeg gjør en god jobb når foreldrene ikke ser på å vurderer alt jeg gjør,men når foreldrene er der så synes jeg det er veldig vanskelig å gjør ikke det ikke bra.

Foreldrene at 1 åringen ikke intressert i noen leker enda å da synes jeg er enda vanskeligere å vise at jeg er flink med barnet. Noen tips til hva jeg kan gjøre med barnet så mor får sett at jeg er intressert I barnet? Alt dette hadde gått lett om jeg hadde vært alene med barnet men jeg presterer dårlig når jeg vet jeg blir vurdert. Samtidig så synes jeg selvsagt at tilvenning er veldig viktig bare så det er sagt,bare redd de skal få feilt inntrykk fordi jeg blir så nervøs når noen vurderer meg.

Anonymkode: 0ec4a...86c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berre ver deg sjølv, ha fokus på å verte kjent med barnet, men også rutinene til barnet (eller har de alt snakka om slike ting?). Ver på golvet ilag med barnet. Sjølv om barnet ikkje har byrja å leike så mykje med ting så likar det sikkert klassikarane som å slå ned tårn som du bygg og å kravle etter kvarandre. 

Dette går bra, som du skriv så veit du at du kan dette :) lukke til! 

• Liker 1
Skrevet

Syng, les og prøv å stimulere barnet med leker. Skriv en liste over hva du ville gjort hvis mor ikke var der,  og bare gjør det samme.

Anonymkode: a1127...05a

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg har en ettåring som nettopp hadde tilvenning i barnehagen, og jeg setter pris på når hovedkontakten hennes snakker direkte til henne, leker med henne på gulvet med dyr og dyrelyder, når hun leser bøker, løfter henne rundt og går og peker på ting/sier hva det er etc. 

Anonymkode: b1f52...622

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Imorgen skal jeg begynne tilvenning med ett barn på 1 år som jeg skal være dagmamma for,å kjenner at jeg gruer meg veldig! Jeg har jobbet litt i barnehage og har hatt flere dagmammajobber der jeg har fått strålende referanser fra. Så jeg vet jeg gjør en god jobb når foreldrene ikke ser på å vurderer alt jeg gjør,men når foreldrene er der så synes jeg det er veldig vanskelig å gjør ikke det ikke bra.

Foreldrene at 1 åringen ikke intressert i noen leker enda å da synes jeg er enda vanskeligere å vise at jeg er flink med barnet. Noen tips til hva jeg kan gjøre med barnet så mor får sett at jeg er intressert I barnet? Alt dette hadde gått lett om jeg hadde vært alene med barnet men jeg presterer dårlig når jeg vet jeg blir vurdert. Samtidig så synes jeg selvsagt at tilvenning er veldig viktig bare så det er sagt,bare redd de skal få feilt inntrykk fordi jeg blir så nervøs når noen vurderer meg.

Oi kjære vene, kjenner jeg blir litt nervøs for å sende barnet mitt til en dagmamma hvis dagmammaen gruer seg for tilvenning!du har jo vært dagmamma tidligere skriver du, så du må da ha gjort deg noen erfaringer? 

Anonymkode: 7ce29...22a

• Liker 1
Skrevet

Leke borte titt titt lek med ettåringen er alltid en slager.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi kjære vene, kjenner jeg blir litt nervøs for å sende barnet mitt til en dagmamma hvis dagmammaen gruer seg for tilvenning!du har jo vært dagmamma tidligere skriver du, så du må da ha gjort deg noen erfaringer? 

Anonymkode: 7ce29...22a

Har passet barna til en del unger som mener det ikke er nødvendig med tilvenning pga barnet er så tillitsfull.

Skrevet
13 minutter siden, rorodinbåt skrev:

Leke borte titt titt lek med ettåringen er alltid en slager.

Ja gjorde det når moren gikk ut en stund,å det ble populært :)

Skrevet

Syng masse med barnet. Les og pek i bøker. Ha fingerdukker/hånddukker på lur hvis barnet blir grinete ☺️

Anonymkode: 9243e...85b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syng masse med barnet. Les og pek i bøker. Ha fingerdukker/hånddukker på lur hvis barnet blir grinete ☺️

Anonymkode: 9243e...85b

Barnet lekte egentlig en del med lekene sine sammen med meg når vi to var alene så det gikk egentlig fint :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...