Gjest Lille Solstråle Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Forvirrende overskrift, jeg vet det. Det jeg mener er- inspirert av tråden om at flere blir tatt for å være yngre enn det de er- når begynner man å bli glad for at folk tror man er yngre enn det man er? En 16-åring syns ikke det er morsomt at noen tror hun er 14, men blir kjempeglad hvis noen tror hun er 18. Mens en 25-åring ikke liker at noen tror hun er 30, men blir kjempeglad hvis noen tror hun er 20. Skjønner spørsmålet? På hvilket tidspunkt i livet ble det kjipt at noen trodde du var eldre enn du egentlig var?
Trudi Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Det er først nå jeg har begynt å tenke på dette - og jeg er 25.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er 24 og er ikke sånn dritglad for å bli bedt om legg på polet ennå... Men det er kanskje fordi jeg alltid har blitt tatt for å være yngre. Er sikkert gøy når jeg runder 40 da...
Mette Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er 38 og blir kjempe happy når noen tror jeg er noen år yngre
Gjest Seleena Skrevet 3. juni 2005 #5 Skrevet 3. juni 2005 Er jo litt dumt å vere 16 og bli tatt for å vere yngre. Det huskar eg ei venninne blei, og ho blei direkte lei seg. Eg tenkjer absolutt aldri på det - enda! - så om nokon trur eg er 16 eller 24 så versågod Alder er kun eit tal !
Gjest Bellatrix Skrevet 3. juni 2005 #6 Skrevet 3. juni 2005 Er 28. Blir ikke lei meg om folk tror jeg er yngre, men det er ikke noe jeg setter veldig pris på heller.
Gjest Hel Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 Den eneste som noen gang har trodd at jeg er eldre enn jeg egentlig er var en narkis som ville bomme røyk av meg og ei venninne. Ellers tror alle jeg er 4-5 år yngre enn jeg er. :-?
~sikka~ Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 Jeg begynnte å bry meg når jeg passerte 25. Har aldri blitt tatt for å se eldre ut heldigvis. Er snart 27 og blir spurt om leg nesten hver gang!
Gjest Formosiss Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 Jeg blir 20 om 2 måneder, og jeg må si jeg blir oppriktig lei meg når folk tar meg for å være 14 (barnebilletter her og der). Hver gang det er en kvinnlig bussjåfør/konduktør/hva nå enn, er det spørsmål om barnebillett. Ja, jeg vet at jeg om noen år vil sette pris på det - men det gjør jeg ikke nå. Jeg hverken ser ut eller oppfører meg som om jeg er 14, så jeg skjønner ikke helt hvor de tar det fra. - Til gjengjeld blir jeg aldri bedt om leg. på polet eller lignende, og via. forum blir jeg ofte tatt for å vøre 25+ ;-)
Gjest Catwoman Skrevet 4. juni 2005 #10 Skrevet 4. juni 2005 For meg begynte det da jeg var ca 20 tror jeg. Nå er jeg 21 (22 om få dager) og sier bare takk for komplimentet hvis jeg blir spurt om leg når jeg skal kjøpe røyk. Men jeg hadde ikke akkurat syns det var så gøy om jeg ble tatt for å være 16. Jeg har alltid sett eldre ut enn jeg er, alltid blitt tatt for å være noen år eldre, det var supert når jeg var yngre, men ikke nå lenger. Vil helst se ut som jeg er som jeg er, men om noen tror jeg er noen år yngre er det heelt greit. :-) Tror faktisk ikke det er så mange av de
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2005 #11 Skrevet 4. juni 2005 Jeg vil bli tatt for å være 19 år og ikke annet, blir litt irritert når folk sier "blir du 20 år snart du? Det virker faen ikke slik", da er de jo ikke så utrolig modne selv som spyr ut slikt. Også litt plagsomt å vise leg alltid siden jeg ser litt yngre ut, slitsomt det når du går i klasse med en gjeng røyksugne 17-åringer :o Så jeg fant ut det nå ja, at det er ikke så gøy å bli sett på som yngre. Men hadde noen sagt jeg så eldre ut hadde jeg bare fått sjokk, for jeg har aldri hørt om noe slikt.
trøll Skrevet 4. juni 2005 #12 Skrevet 4. juni 2005 Jeg fyller 27 om 2 uker og setter overhodet ikke pris på å bli tatt for å være 16 år. :evil: Kan ikke forstå at noen synes det skulle ha vært morsomt.... :o
Adonia Skrevet 4. juni 2005 #13 Skrevet 4. juni 2005 Jeg blir 20 om 2 måneder' date=' og jeg må si jeg blir oppriktig lei meg når folk tar meg for å være 14 (barnebilletter her og der). Hver gang det er en kvinnlig bussjåfør/konduktør/hva nå enn, er det spørsmål om barnebillett. Ja, jeg vet at jeg om noen år vil sette pris på det - men det gjør jeg ikke nå. Jeg hverken ser ut eller oppfører meg som om jeg er 14, så jeg skjønner ikke helt hvor de tar det fra.[/quote'] kjenner meg skikkelig igjen der!! :-? tar ikke buss ofte, men blir nesten alltid spurt om barnebillett.. sist gang sa jeg "nei jeg blir snart 20 jeg", og konduktøren så litt flau ut men svarte "du får ta det som et kompliment"! men jeg klarer ikke å ta det som et kompliment at de tror at jeg er 14 år jeg..
Pasha Skrevet 4. juni 2005 #14 Skrevet 4. juni 2005 Ser nok yngre ut enn det jeg er ..(22 år om få dager),, er ikke gøy nå (men har til dags dato aldri blitt spurt om leg på polet... jo eng ang,, da jeg gikk i russedress) men jeg tenker at når jeg blir 40 og ser ut sopm jeg er 25 år setter jeg pris på det (dersom jeg holder meg da)
Sommerfugl Skrevet 4. juni 2005 #15 Skrevet 4. juni 2005 Folk har alltid trodd jeg er eldre enn jeg er. Gøy da jeg var 20, sikkert ikke gøy når jeg fyller 30.
Gjest ii Persille Skrevet 4. juni 2005 #16 Skrevet 4. juni 2005 Har nok alltid sett yngre ut enn det jeg er. Kunne f.eks. bare glemme å snike meg inn på diskotek før jeg var gammel nok. I starten av 20-årene så var det å vise leg på polet. En gang sto kunden bak meg i køen samt hun som ekspederte meg og diskuterte min alder etter at jeg måtte vise leg for å kunne kjøpe ei flaske vin. Greit nok, men en litt rar opplevelse. Noen år senere så var jeg på et utested i sammen med kjæresten og da ble jeg spurt om leg. Ble så perpleks og måtte bare si at det lå igjen i bilen. Stedet hadde 18-årsgrense og jeg var 30! Nå aner jeg ikke hva folk tenker om alderen min. Har rundet de førti og blir ikke lenger spurt om leg
Gjest ii Persille Skrevet 4. juni 2005 #17 Skrevet 4. juni 2005 Glemte å si at nå finner jeg ingen glede i om noen skulle tippe at jeg er eldre enn det jeg er. Og hadde noen tippet femti så hadde jeg nok blitt fornærmet. Da jeg var yngre så brydde jeg meg ikke om at jeg stadig måtte vise leg. Det viktigste var at jeg var gammel nok!
Gjest Melk Skrevet 4. juni 2005 #18 Skrevet 4. juni 2005 Jeg er 29 og har alltid sett veldig ung ut. Er fremdels ikke så glad for at folk ikke tror på meg om jeg sier jeg innehar den stillingen jeg har osv, siden jeg "er så ung". Så for meg er det noen år igjen til jeg synes det er kjempestas å se ung ut.
Gjest tuppelippi Skrevet 4. juni 2005 #19 Skrevet 4. juni 2005 spørsmålet var bra formulert det! selv er jeg 24, jeg blir fornærma når jeg blir spurt om leg når jeg skal kjøpe sprit eller vin for den del (hva ser jeg ikke ut som jeg er 18 engang????) men jeg syns 24 er gammelt!! tror 22 er den perfekte alder for meg, men da ble jeg også fornærma når jeg ble spurt om leg når jeg handla sprit og vin! vet ikke om jeg noengang vil bli glad når noen tror jeg er under 20, det perfekte for meg ville jo vært å bli tatt for å være 22 også når jeg er 42!
Diktern Skrevet 5. juni 2005 #20 Skrevet 5. juni 2005 Jeg synes det er kjekt å kunne få barnebilett på tog og buss, men blir fornærma hvis noen spør etter leg på polet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå