Gå til innhold

Klarer ikke sex med nye. Evig sølibat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får helt mark så fort menn prøver å bli fysisk med meg og har alltid følt meg skitten og dårlig etter sex helt fra jeg var ung. Jeg har hatt ett forhold der jeg var kjempeforelsket, trygg som jeg aldri har vært før, og sexen var hundre ganger bedre enn alt jeg har opplevd før og etter. 

Etter det forholdet tok slutt brukte jeg god tid på å bli kjent med andre menn, og har også vært forelsket i andre, men det var akuratt samme som før mitt eks forhold at jeg får helt mark når det starter å bli fysisk. Jeg tenker bare neineinei æsj om at noen andre menns hender skal ta på meg. 

Som sagt har jeg prøvd i en del år å klare det igjen,  og det er ikke at jeg ikke klarer, det kan jeg klare når jeg har tatt noen glass vin men jeg nyter det ikke og føler det bare er helt feil, og føler meg ekkel lenge etterpå. Sexen er så dårlig med andre rett og slett og det var bare min ex det virkelig føltes rett ut å dele meg med. Har bikket 30 og tenker faktisk det tryggeste er å bare leve i evig sølibat, for den følelsen etter sex er så fæl. Jeg skammer meg ikke over kroppen min, er ikke nervøs for sex eller har noen sperrer sånn sett, men bare passer ikke til å ligge med nye. Det gir meg ikke den følelsen av en magisk enhet som med eksen, men bare en kald mekanisk greie. Føles ut som eksen var the one og jeg lurer på hvordan sex vanligvis føles for andre? Sånn åndelig sett om man kan kalle det det.. Er det vanligst å bare ha sex uten denne wow connectionen? 

Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: f15c6...d4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid følt deg skitten og dårlig etter sex? Høres ut som du enten har blitt seksuelt misbrukt som barn, foreldrene dine har snakket negativt om sex eller du hadde en dårlig førstegangs opplevelse med sex? Så hvordan klarte du å åpne deg for intimitet med eksen din lurer jeg på da?

Høres også ut som du har en hang up på eksen, hvorfor var han så bra, hvorfor er alle andre menn uoppnåelige, men han er fantastisk? Forstår det er helt supert når man har bra sex med en person, dere var forelska, hadde hele livet foran dere, men vet du hva - du kan oppleve akkurat det samme med en annen mann. Du må bare la følelsene dine for eksen gå. Du elsker fortsatt eksen din og vil ikke slippe inn andre i livet ditt. Hva skal du gjøre da, leve i sølibat resten av livet og aldri oppleve gleden ved å bli forelska igjen, betatt, få sommerfugler i magen når en mann tekster deg, dra på date, oppleve deilig sex... du må la han gå. 

Høres ut som du har gitt opp livet ditt for en eks og en fantasi som aldri kommer til å skje igjen. Jeg ville oppsøkt psykolog om jeg var deg. Dette vil bare holde deg igjen i lang tid.

Anonymkode: d77dc...5e6

• Liker 6
Skrevet

Få deg time hos en psykolog med spesialisering innen sexologi. Sexolog heter det muligens hélt spesifikt ❤️

Anonymkode: 95fbf...843

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke råd til sexolog, og har egentlig ikke tenkt på det som et dyptliggende problem som bare kan løses sånn heller. Jeg har ikke blitt seksuelt misbrukt eller noe. 

Jeg har ingen følelser for eksen og er helt ferdig med han. Men helt fra jeg var tenåring,  uten religiøs oppdragelse, har jeg bare følt at kroppen bare hører hjemme å deles med "the one". Han møtte jeg etter flere år med sex som aldri føltes helt rett, til tross for at jeg var forelsket i flere av de andre. Jeg tror heller ikke på "the one" som kjæreste lenger, og har hatt det veldig hyggelig på date og fått sommerfugler i magen av andre menn men når det kommer til kroppen og intimiteten er det bare så ugivende og "ekkelt"/robotisk uten den spirituelle connectionen. Så ugivende og feil at jeg trekker meg vekk når de blir fysiske fordi det ikke føles rett, bare forventet på en måte. 

Jeg tror ikke jeg er aseksuell siden jeg tenner godt alene og ilag med eks. Har lurt på om jeg er i en annen fil men tenner heller ikke på kvinner. 

Skal sex gjennomsnittlig bare føles mekanisk og tja like connection som å dele et måltid foran tven sammen, eller stråler det fra hjertet og sjelene smelter sammen alltid hos dere andre?

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke råd til sexolog, og har egentlig ikke tenkt på det som et dyptliggende problem som bare kan løses sånn heller. Jeg har ikke blitt seksuelt misbrukt eller noe. 

Jeg har ingen følelser for eksen og er helt ferdig med han. Men helt fra jeg var tenåring,  uten religiøs oppdragelse, har jeg bare følt at kroppen bare hører hjemme å deles med "the one". Han møtte jeg etter flere år med sex som aldri føltes helt rett, til tross for at jeg var forelsket i flere av de andre. Jeg tror heller ikke på "the one" som kjæreste lenger, og har hatt det veldig hyggelig på date og fått sommerfugler i magen av andre menn men når det kommer til kroppen og intimiteten er det bare så ugivende og "ekkelt"/robotisk uten den spirituelle connectionen. Så ugivende og feil at jeg trekker meg vekk når de blir fysiske fordi det ikke føles rett, bare forventet på en måte. 

Jeg tror ikke jeg er aseksuell siden jeg tenner godt alene og ilag med eks. Har lurt på om jeg er i en annen fil men tenner heller ikke på kvinner. 

Skal sex gjennomsnittlig bare føles mekanisk og tja like connection som å dele et måltid foran tven sammen, eller stråler det fra hjertet og sjelene smelter sammen alltid hos dere andre?

Du har råd til det du tar deg råd til. Kutt ned på andre utgifter en liten periode og invester i din psykiske helse i stedet.

Anonymkode: dfce4...30b

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har råd til det du tar deg råd til. Kutt ned på andre utgifter en liten periode og invester i din psykiske helse i stedet.

Anonymkode: dfce4...30b

Nei, jeg har ikke råd til flere tusen i mnd til det. Fint at du er heldig økonomisk så du kan velge hva du tar deg råd til,  men for andre så står det mellom mat eller ikke mat. Jeg har ikke andre privilegier som bil, cafelunsjer, frisørbehandlinger osv som jeg kan kutte ned på desverre. 

Var vel mest ute etter å høre om andre kjente seg igjen, og hvordan andre kroppslig og følelsesmessig/sjelelig hadde det under sex.. 

• Liker 3
Skrevet

jeg har det akkurat på samme måte. er ei 20 år gammel jente, savner eksen min og han er den eneste jeg føler jeg klarer å ha sex med.. masse gutter som spør meg og jeg liker han ene, men klarer ikke å ha sex med noen. Så du er ikke alene, vet ikke hva jeg skal gjøre heller

Skrevet

Hei til deg over, så leit. Tingen med meg er at jeg savner ikke eksen så dette har egentlig ingenting med han å gjøre som jeg ser noen tolker det som. Jeg har alltid vært sånn, liker, men klarer ikke fysisk nærhet. Vet ikke om det er fordi alle de andre ikke har vært rett selvom jeg liker de, eller om det er noe rart med meg, eller om det er vanlig å ikke ha så wow-connection som jeg tror/forventer men at mer kroppslig/robotslig og ikke så åndelig/sjelelig og spesiell energi er det folk har og godtar? 

En teit sammenligning men når ting blir fysisk får jeg like nøytrale følelser i den aktiviteten som når jeg spiser en kake, det er liksom ikke "that special" og da føler jeg meg bare skitten. Etter de jeg har ligget med etter eksen ble kontrasten så stor at nå tåler jeg ikke tanken på at flere skal ta på kroppen min og jeg tenker ughh og angrer.  Vil spesifisere at jeg ikke bryr meg om antallet eller skam eller noe sånt sett, bare føles ikke rett å være fysisk for meg, føler meg kanskje presset og brukt til tross for at jeg er forelsket og vil, men så blir det ikke riktig allikevel så fort den fysiske kontakten starter og sånn har det alltid vært, både før og etter exen. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Du reagerer på en helt normal måte. De fleste er ikke skapt slik at de følelsesløst kan ligge rundt. Det er kun narsopater som klarer det uten noen som helst følelser.

Anonymkode: 19d1d...ad7

Skrevet

Det høres vanskelig ut å ha det sånn som du beskriver. Men det jeg synes er rart er at sex ikke kan være noen mellomting mellom sjelelig sammensmelting (eller helt fantastisk sex da) og mekanisk, dårlig sex. Etter min mening er det veldig mange grader mellom den beste og dårligste sexen, og den midti-imellom-gode sexen er vel egentlig mest vanlig. Selv om jeg også har opplevd veldig god sex med noen menn og veldig dårlig sex med andre, så er det jo en stor skala fra topp til bunn, for så si det sånn. Høres ut som at det for det er enten eller. Enten overjordisk og helt fantastisk sex eller bare dårlig og mekanisk sex? Vet ikke hvorfor du har det sånn, men kanskje det hadde vært lurt å snakke med en psykolog om det? 

Anonymkode: 4aaef...dba

Gjest Familytree
Skrevet (endret)
På 13.1.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Hei til deg over, så leit. Tingen med meg er at jeg savner ikke eksen så dette har egentlig ingenting med han å gjøre som jeg ser noen tolker det som. Jeg har alltid vært sånn, liker, men klarer ikke fysisk nærhet. Vet ikke om det er fordi alle de andre ikke har vært rett selvom jeg liker de, eller om det er noe rart med meg, eller om det er vanlig å ikke ha så wow-connection som jeg tror/forventer men at mer kroppslig/robotslig og ikke så åndelig/sjelelig og spesiell energi er det folk har og godtar? 

En teit sammenligning men når ting blir fysisk får jeg like nøytrale følelser i den aktiviteten som når jeg spiser en kake, det er liksom ikke "that special" og da føler jeg meg bare skitten. Etter de jeg har ligget med etter eksen ble kontrasten så stor at nå tåler jeg ikke tanken på at flere skal ta på kroppen min og jeg tenker ughh og angrer.  Vil spesifisere at jeg ikke bryr meg om antallet eller skam eller noe sånt sett, bare føles ikke rett å være fysisk for meg, føler meg kanskje presset og brukt til tross for at jeg er forelsket og vil, men så blir det ikke riktig allikevel så fort den fysiske kontakten starter og sånn har det alltid vært, både før og etter exen. 

Ja, Jeg anbefaler en terapitime for å snakke mer nøye om disse følelsene som endrer sexlivet ditt.

Endret av Familytree
Gjest Familytree
Skrevet
3 minutter siden, Familytree skrev:

Ja, Jeg anbefaler en terapitime for å snakke mer nøye om disse følelsene som endrer sexlivet ditt.

Ikke fordi disse følelsene er gale, men fordi dette er noe du lærte på en tid som var nyttig, sikkert, men nå, hvis du kjenner noen som elsker deg og du vil ha et sexliv med h*n, disse følelsene og tankene vil alltid være ett gigantisk veggen som stopper deg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...