Gå til innhold

Skuffet over kollegaer bl.a.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Er skuffet over en del mennesker rundt meg. Har ei venninne som bare er der når hun ikke har noen andre å være med virker det som. Hun sier at hun har liten tid, til tross for at jeg ser hun ofte er på fest på sosiale medier etc. Skuffende. 

Har en kollega som sluttet å inviterte meg på sosiale eventer etter at jeg avviste han. Jeg vet at jeg ikke bør ta det personlig, ettersom han har gjordt dette mot flere jenter på jobb. Allikevel sårt å se på sosiale medier at andre kollegaer blir invitert på bowling og har det gøy. 

Da jeg var nyansatt ble jeg beskyldt av en anonym kollega for noe som ikke var sant. Jeg fikk heldigvis motbevist at det ikke var sant. 

Jeg trodde jeg hadde venner på jobb. Hvorfor har jeg fortjent dette? 

Kjenner meg litt lei meg for alt som har skjedd og vurderer å bytte jobb. 

Anonymkode: 7bf7c...b13

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du opplever er vanlig, den venninnen er jo ikke noen venn. Hun bruker deg bare som tidsfordriv når hun ikke får oppmerksomhet av andre. Venner er mennesker som tar seg tid til deg, å vil deg godt. Ikke bryter deg ned, dette er veldig vanskelig å finne i norge pga måten vi er på som mennesker her oppe.

En kollega er ikke en venn, det er en person du møter i arbeidslivet pga man jobber i samme firma. Såkalt tvungen omgang, men folk finner også venner på jobb, Det er mulig.

Du må ikke ta relasjoner for alvorlig rett og slett, bygg opp deg selv. Bli trygg på deg selv, å klare å leve på egenhånd uten å være avhengig av en nær venn, Bekjentskap er en fin ting.

Ser ut som du tar dette veldig personlig, har du noen utfordringer sosialt eller diagnoser? Din alder kan jo også si mye om din adferd.

Anonymkode: 6ddff...954

• Liker 6
Skrevet

På hvilken måte kan trådstarterens alder si noe om hennes atferd? Jeg undrer...

Anonymkode: 7ad99...ad0

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte kan trådstarterens alder si noe om hennes atferd? Jeg undrer...

Anonymkode: 7ad99...ad0

Livserfaring, er man ny i arbeidslivet er det mye man ikke forstår.

Etter 20år i jobb har jeg lært mye om mennesker.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var nyansatt ble jeg beskyldt av en anonym kollega for noe som ikke var sant. Jeg fikk heldigvis motbevist at det ikke var sant. 

Kjenner meg litt lei meg for alt som har skjedd og vurderer å bytte jobb. 

Først må jeg bare kommentere den dobbelte benektningen du har her. Det du skriver er at du fikk bevist at påstanden var sann, men du mente vel egentlig det motsatte?

Men for å svare på spørsmålet ditt.  Det er vondt å føle seg utenfor, men hvis du trives godt med arbeidet utover det kollegiale,  ville jeg personlig holdt på jobben, hatt et profesjonelt forhold til kolleger, og holdt mitt sosiale liv adskilt fra arbeidsplassen. 

Anonymkode: df160...df9

• Liker 1
Skrevet

Er skuffet over en del mennesker rundt meg. Har ei venninne som bare er der når hun ikke har noen andre å være med virker det som. Hun sier at hun har liten tid, til tross for at jeg ser hun ofte er på fest på sosiale medier etc. Skuffende.

Kanskje hun er med andre fordi andre tar ofte initiativ til å treffe henne? Kanskje hun selv ikke er så flink til å ta initiativ, men føler seg trygg på deg? 

Det er alltid en grunn. Om du føler du er en reserve, som det her høres ut som at du gjør, så spør deg selv hvorfor du er det? Er du en god venn som alltid vil det beste for andre? Vis at du alltid vil være der, at du setter stor pris på henne. Hvis du gjør det, da? 

Kanskje er hun ikke en god venn.

Har en kollega som sluttet å inviterte meg på sosiale eventer etter at jeg avviste han. Jeg vet at jeg ikke bør ta det personlig, ettersom han har gjordt dette mot flere jenter på jobb. Allikevel sårt å se på sosiale medier at andre kollegaer blir invitert på bowling og har det gøy. 

Her er det jo virkelig en grunn til hvorfor du ikke blir invitert. Det sier du jo selv. 

Hvorfor tar du ikke selv å inviterer med på ting? Vær en initiativtaker selv.

Jeg trodde jeg hadde venner på jobb. Hvorfor har jeg fortjent dette? 

Jeg har kommet godt overens med alle de jeg har jobbet med, men de er ikke mine venner hjemme i privatlivet. 

Det er vel egentlig ytterst at man skaper private vennskap med kollega, men man er hyggelig og samarbeider. Det er vel egentlig lettest å ha det sånn med kollega, ikke å involvere seg så mye privat.

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. Med det så har jeg kuttet ut nære venner. Har også kuttet ut det sosiale på jobben og alt på jobb handler kun om jobb. 

Anonymkode: e3000...e9e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du opplever er vanlig, den venninnen er jo ikke noen venn. Hun bruker deg bare som tidsfordriv når hun ikke får oppmerksomhet av andre. Venner er mennesker som tar seg tid til deg, å vil deg godt. Ikke bryter deg ned, dette er veldig vanskelig å finne i norge pga måten vi er på som mennesker her oppe.

En kollega er ikke en venn, det er en person du møter i arbeidslivet pga man jobber i samme firma. Såkalt tvungen omgang, men folk finner også venner på jobb, Det er mulig.

Du må ikke ta relasjoner for alvorlig rett og slett, bygg opp deg selv. Bli trygg på deg selv, å klare å leve på egenhånd uten å være avhengig av en nær venn, Bekjentskap er en fin ting.

Ser ut som du tar dette veldig personlig, har du noen utfordringer sosialt eller diagnoser? Din alder kan jo også si mye om din adferd.

Wow? Hva vet du om min adferd? 

Jeg er godt voksen

TS

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, exictence skrev:

Kanskje hun er med andre fordi andre tar ofte initiativ til å treffe henne? Kanskje hun selv ikke er så flink til å ta initiativ, men føler seg trygg på deg? 

Det er alltid en grunn. Om du føler du er en reserve, som det her høres ut som at du gjør, så spør deg selv hvorfor du er det? Er du en god venn som alltid vil det beste for andre? Vis at du alltid vil være der, at du setter stor pris på henne. Hvis du gjør det, da? 

Her er det jo virkelig en grunn til hvorfor du ikke blir invitert. Det sier du jo selv. 

Jeg har kommet godt overens med alle de jeg har jobbet med, men de er ikke mine venner hjemme i privatlivet. 

Det er vel egentlig ytterst at man skaper private vennskap med kollega, men man er hyggelig og samarbeider. Det er vel egentlig lettest å ha det sånn med kollega, ikke å involvere seg så mye privat.

Har arrangert lønningspils tidligere ja.

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow? Hva vet du om min adferd? 

Jeg er godt voksen

TS

Du viser jo din aderd og tankegang i innlegget ditt.

Om du er godt voksen så har du endel å jobbe med da.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg bare kommentere den dobbelte benektningen du har her. Det du skriver er at du fikk bevist at påstanden var sann, men du mente vel egentlig det motsatte?

Men for å svare på spørsmålet ditt.  Det er vondt å føle seg utenfor, men hvis du trives godt med arbeidet utover det kollegiale,  ville jeg personlig holdt på jobben, hatt et profesjonelt forhold til kolleger, og holdt mitt sosiale liv adskilt fra arbeidsplassen. 

Jeg fikk motbevist at påstanden om meg var usann. Grove og alvorlige beskyldninger mot meg. Fikk bevist på papiret at dette ikke er sant!!! 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. 

Ville bare svare på akkurat dette. Dette trenger ikke bety at hun ikke liker deg eller vil møte deg og det kan godt stemme at hun har liten tid, men den fritiden hun har vil hun fordele på forskjellige venner. Jeg kan godt si til en venn at jeg ikke har tid til å møtes selv om jeg skal på fest den helgen, for da er jeg jo faktisk opptatt fordi jeg allerede har sagt ja til en annen sosial greie. Jeg har venner litt her og der som ikke kjenner hverandre og det er ikke alltid jeg ønsker eller det passer å ta med andre venner til noen feks.. Jeg føler også at jeg har lite tid selv om jeg godt kan poste litt om fester o.l. i sosiale medier. Man poster jo gjerne når det først skjer noe gøy og det kan oppfattes annerledes fra utsiden :)

Anonymkode: 964ad...67a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk motbevist at påstanden om meg var usann. Grove og alvorlige beskyldninger mot meg. Fikk bevist på papiret at dette ikke er sant!!! 

Dette er veldig OT men "motbevist" betyr det motsatte av å bevise... Så det du burde skrive her var at du enten fikk "motbevist påstandene mot meg" eller "fikk bevist at påstanden om meg var usann".

Veldig kjipt å oppleve noe sånt da, og det er bra du kunne bevise at dette ikke stemte. Vet du hvem som kom med beskyldningene? Det må jo ha vært en misforståelse feks? Kan ikke skjønne hvorfor noen skal finne på beskyldnigner mot noen de ikke kjenner ennå..

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har arrangert lønningspils tidligere ja.

Ts

Så bra initiativ. Det ble helt sikkert sattpris på.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig OT men "motbevist" betyr det motsatte av å bevise... Så det du burde skrive her var at du enten fikk "motbevist påstandene mot meg" eller "fikk bevist at påstanden om meg var usann".

Veldig kjipt å oppleve noe sånt da, og det er bra du kunne bevise at dette ikke stemte. Vet du hvem som kom med beskyldningene? Det må jo ha vært en misforståelse feks? Kan ikke skjønne hvorfor noen skal finne på beskyldnigner mot noen de ikke kjenner ennå..

Jeg har aldri fått noe helt konkret svar på hvorfor jeg fikk anklagelsen. Mulig fordi de vil beskytte angiver. Får ikke vite hvem som angav meg. Veldig krenkende hele greia egentlig. Å få grove alvorlige usanne påstander rettet imot meg. 

Fikk heldigvis støtte av andre kollegaer og de ble sinte på mine vegne..

Så er det noen som jeg ikke kan stole på. 

Er skuffet. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du viser jo din aderd og tankegang i innlegget ditt.

Om du er godt voksen så har du endel å jobbe med da.

Takk det samme til deg!

Ha en fin dag

Mvh TS

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, exictence skrev:

Han inviterer ikke meg lenger fordi han ikke fikk ligge med meg. Er dette ok profesjonell adferd av kollegaer? Han har gjordt dette mot flere kollegaer. 

Men ja. Har funnet ut at det er best å holde seg unna kollegaer!!! 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han inviterer ikke meg lenger fordi han ikke fikk ligge med meg. Er dette ok profesjonell adferd av kollegaer? Han har gjordt dette mot flere kollegaer. 

Nei, over hode ikke.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja. Har funnet ut at det er best å holde seg unna kollegaer!!! 

Man trenger vel ikke akkurat å holde seg unna? Kommer an på hva du mener. En hyggelig tone og godt samarbeid er fint. På jobb er man fr å jobbe, så fint å holde seg til det, ja.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat, du fikk bevist at påstanden om deg var usann.  Det var det jeg trodde du mente, selv om du fortsetter å skrive det motsatte. 

Som jeg skrev, hvis du ellers trives godt med arbeidsoppgavene ville jeg ha holdt et profesjonelt forhold til kollegene mine, og holdt mitt sosiale liv adskilt fra arbeidsplassen. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme til deg!

Ha en fin dag

Mvh TS

Du var dårlig på konstruktiv kritikk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...