Gå til innhold

Noen her som har barn og barnefar i fengsel? Er helt fortvilet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 6 år. Barnefar skal snart i fengsel og sone en god stund. Jeg er helt fortvilet og kjenner at jeg begynner å bli mere og mere nedstemt jo mere tiden nærmer seg soning. 

Barnefar har samvær 9 netter I mnd og far og sønn har ett veldig godt og nært forhold. Jeg er helt knust og får vondt i hjertet av å tenke hvor sårt dette kommer Til å være for barnet. 

Tanken på å stå helt alene, emosjonelt, fysisk og økonomisk. Jeg har ikke familie, veldig få venner, ikke økonomisk stabilitet. Føler meg veldig misslykket som menneske og som mor. Jeg vet at jeg kommer Til å klare meg. Men er rett og slett bare veldig lei meg. 

Er det noen her som er i samme situation. Hvordan gjør Dere Det, hvordan har det gått? 

Anonymkode: 276fa...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at overskriften ble feil...ikke "Har barn og barnefar i fengsel". Selvfølgelig bare barnefar i fengsel ikke barnet 😂

Ts 

• Liker 34
Skrevet

Er du sammen med faren? Hva skal han sone for?

Anonymkode: 68195...6f4

Skrevet

Fengslene har besøksordninger. Det ordner seg.

Anonymkode: 807c4...547

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du sammen med faren? Hva skal han sone for?

Anonymkode: 68195...6f4

Nei. Vi er ikke sammen.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fengslene har besøksordninger. Det ordner seg.

Anonymkode: 807c4...547

Ja har lest litt om det. Virker som at det er kun 1 time besøkstid I uka og 20 min tlf tid 

Ts 

Skrevet

Han får også permisjon fra fengselet 😊

Skrevet

Ok. Du føler deg mislykket som menneske? Det var rart å lese,, for jeg tenkte før det " for en god mamma!"  Fordi du har barnet i fokus. 

Vet du? Det går an å besøke faren. Du må bare stå i det. Det klarer du. Veldig trist situasjon, men dette klarer du. Du er en god mor! Og det er viktigst av alt. Og snakk med noen om hvordan du forklarer sønnen deres. 

• Liker 46
Skrevet
4 minutter siden, Sokkar skrev:

Han får også permisjon fra fengselet 😊

Javel, hvordan vet du det? Er ingen automatikk i det, og man får heller ikke permisjon første tiden.

Anonymkode: b88ed...485

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, hvordan vet du det? Er ingen automatikk i det, og man får heller ikke permisjon første tiden.

Jo, det er automatikk i det.

Skrevet

Dette hadde jeg holdt skjult for barnet til han var voksen. Uansett årsak så har ikke barn godt av å ha en forelder i fengsel. Si far er syk og at det kan ta veldig lang tid før han blir frisk. Aldri i verden om jeg hadde tatt med ett barn i fengsel for å møte mor eller far.

Anonymkode: 87fbc...94d

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, Sokkar skrev:

Jo, det er automatikk i det.

Nei.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg holdt skjult for barnet til han var voksen. Uansett årsak så har ikke barn godt av å ha en forelder i fengsel. Si far er syk og at det kan ta veldig lang tid før han blir frisk. Aldri i verden om jeg hadde tatt med ett barn i fengsel for å møte mor eller far.

Men det anbefales ærlighet om det til  barna. Finnes gode bøker og hefter om dette, tilpasset barn. 

• Liker 47
Skrevet

Vær ærlig

Anonymkode: 74e93...e20

• Liker 17
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart fagfolk anbefaler å være åpen med barnet da 🙃🙃 

Anonymkode: 33747...f24

• Liker 35
Skrevet

Hadde ikke fortalt det til barnet. Hadde fortalt at pappa var på jobbreise. Men at han kunne ringe ham av og til. Så kan han bruke besøkstimene til å ringe til sønnen. 

Anonymkode: 8604d...efa

• Liker 2
Skrevet

Tro meg, den ungen kommer til å høre om faren sin ganske så snart i bhg/ skole

Anonymkode: 74e93...e20

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...