Sokkar Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 (endret) Hei, Jeg elsker de frittstående butikkene med mat fra asiatiske land. Problemet mitt er helst min manglende kompetanse på ulike produkt, og hva de brukes til 😊 Så har noen lyst å fortelle hva dere kjøper i desse forretningene, og der det kanskje ikke er innlysende; hva dere bruker det til? 😊 Endret 12. januar 2020 av Sokkar
Sokkar Skrevet 12. januar 2020 Forfatter #2 Skrevet 12. januar 2020 Selv er jeg forresten så kjedelig at det går i soyasaus, Fiskesaus, østersaus, sweetchilisaus, krydder, rispapir, risnudler, linser, kikerter og lys tahini til hummus 😬
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Jeg kjøper mye av det samme som deg. I tillegg soltørkede tomater i olje, kapers, bulgur, kokosvann, te, litt mer eksotiske frukter m.m. Man får kjøpt dette i norske butikker også, men da til en mye høyere pris. Følger tråden din for skulle gjerne ha lært litt mer, - elsker sånne butikker. Anonymkode: 8378e...59a 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Kjøper mye krydder - hele spiskummenfrø og sennepsfrø, koriander, gurkemeie, chili, garam masala o.l til indisk mat. Tørkede bønner og linser, basmatiris. Papadums. Chutney. Soyasaus, sesamolje, riseddik, mirin, miso, tamarind, og tahini til ulike asiatiske sauser/dressinger. Nudler av ulike slag (favoritter er sobanudler, samt brede risnudler til pad thai). Tofu. Anonymkode: f44ef...d81
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Sopp soyasaus (ingen over,ingen ved siden av) Tofu Tørka soya(chunks og «farse») Tørka bønner,linser osv Tahini til hummus Frø,kjerner og nøtter Sataysaus(peanøttsaus) Frosne edamebønner Jackfruit i brine(bruker som kjøtterstatning) Ajvar (paprika og aubergine røre) som jeg bruker som pålegg Hoisin saus Kikertmel Polentamel Risnudler Anonymkode: 03bb4...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 Ris. Tamarind, tofu og risnudler til pad thai. Hele kryddere og tørkede bønner. Tahini. Urter, diverse chili (ferske habanero/jalapeno), eksotisk frukt. Nøtter Anonymkode: 83669...3a8 1
Sokkar Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper mye av det samme som deg. I tillegg soltørkede tomater i olje, kapers, bulgur, kokosvann, te, litt mer eksotiske frukter m.m. Man får kjøpt dette i norske butikker også, men da til en mye høyere pris. Følger tråden din for skulle gjerne ha lært litt mer, - elsker sånne butikker. Anonymkode: 8378e...59a Jeg også.. Jeg har så lyst å prøve så mye mer 😁
Sokkar Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sopp soyasaus (ingen over,ingen ved siden av) Hva er dette og peanøttsaus godt til?
Brunhilde Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 Krydder (både tørket og pasta), nøtter, sauser (soyasaus, hoisinsaus, sweet chilisaus, sriracha osv), frukt og grønnsaker. Linser, bønner, kikerter, falafelblanding, te og ingefærdrops. Ellers det jeg måtte falle for når jeg ser det og, buljong også, det kjøper jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 3 timer siden, Sokkar skrev: Hva er dette og peanøttsaus godt til? Soyasaus bruker jeg til så mangt. Alt fra marinade til tofuen til å helle rett over maten. Sataysaus bruker jeg som dip,i stir fry retter,wok,supper osv Anonymkode: 03bb4...fe0 1
Sokkar Skrevet 14. januar 2020 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2020 Kjenner jeg må innom asiabutikken igjen snart 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå