AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Fikk melding av venninnen min i går om at hun og mannen ønsker seg penger i dåpsgave. Dette ble begrunnet med at ungen snart trenger nytt bilsete. Kjenner jeg ble litt satt ut, synes det er rart å ønske seg penger og jeg synes jo bilsete er noe de uansett burde skaffe seg. Litt kjedelig å gi penger også... Noen forslag til hva jeg burde svare? Anonymkode: b5271...66a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 «Jeg har allerede kjøpt gave:)» Vi ønsket også penger. Men de ble satt inn på sperret konto, sparekonto til sønnen vår. Anonymkode: baaab...a7e 10
Fru Uperfekt Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 Jeg hadde da heller kjøpt gave. Pleier å gi fond som ikke kan utbetales før barnet er 20 år
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 Si at du allerede har kjøpt gave. Anonymkode: 1842e...1a1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #5 Skrevet 13. januar 2020 Jeg syns det er deilig å heller gi penger til å kjøpe noe barnet trenger, enn at jeg gir dn ubrukelig gave. Her i heimen ber vi alltid om praktiske gaver eller penger som låses inn på konto eller at man gir til veldedighet i barnets navn. Anonymkode: 5d23b...dfb 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #6 Skrevet 13. januar 2020 Hvorfor er det så mange som er anti-pengegave? Jeg har så mye ræl etter navnefester. Smykker barna aldri bruker, kopper i sølv, altså seriøst, drit i å gi gaver når man gir sånt. Ett av barna mine er voksen nå og hun gir glatt faen i alle dåpsgavene i sølv og tinn. Tror faktisk hun har kasta det. Som sagt: gi heller penger eller noe barnet reelt trenger. Slutt og push gaver på folk. Anonymkode: b2121...a6b 9
Gjest theTitanic Skrevet 13. januar 2020 #7 Skrevet 13. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som er anti-pengegave? Jeg har så mye ræl etter navnefester. Smykker barna aldri bruker, kopper i sølv, altså seriøst, drit i å gi gaver når man gir sånt. Ett av barna mine er voksen nå og hun gir glatt faen i alle dåpsgavene i sølv og tinn. Tror faktisk hun har kasta det. Som sagt: gi heller penger eller noe barnet reelt trenger. Slutt og push gaver på folk. Anonymkode: b2121...a6b Altså... "Slutt å push gaver på folk. Vi vil bare ha penger." .. du hører selv hvordan det høres ut? Du kan ikke tvinge gjestene til å gi deg penger. Gave er valgfritt.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #8 Skrevet 13. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som er anti-pengegave? Jeg har så mye ræl etter navnefester. Smykker barna aldri bruker, kopper i sølv, altså seriøst, drit i å gi gaver når man gir sånt. Ett av barna mine er voksen nå og hun gir glatt faen i alle dåpsgavene i sølv og tinn. Tror faktisk hun har kasta det. Som sagt: gi heller penger eller noe barnet reelt trenger. Slutt og push gaver på folk. Anonymkode: b2121...a6b Fordi du som inviterer kan ikke fortelle folk hva de skal gi i gave, det bestemmer de helt selv. Anonymkode: 1842e...1a1 5
prt90 Skrevet 13. januar 2020 #9 Skrevet 13. januar 2020 Gaver = masse ræl som man ikke trenger. Det enkleste er å droppe gave, men om man på død og liv gi noe så gi penger. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, prt90 skrev: Gaver = masse ræl som man ikke trenger. Det enkleste er å droppe gave, men om man på død og liv gi noe så gi penger. Enig. Trenger faktisk ikke gi noe. Jeg har aldri ønsket 'oss' noe til navnefest, så det vsr aldri et poeng at vi bare ville ha penger slik gavepushere ser ut til å tro. Anonymkode: b2121...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 Synes det er helt greit. Barnet vårt fikk nesten 20000 i dåpen sin, som vi prøver å få til vokse til han trenger de til bolig. Vi ba spesifikt enten om penger på konto eller ting han trengte der og da, eller den kommende tiden. Anonymkode: 87cb7...1ce
Nerine_ Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 Penger er da mye bedre enn å gi ting som ender opp innerst i ett skap uten å bli brukt. Det er vel ingen som krever pengegave, men ønsker. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 Har de kjørt uten bilsete til ungen er i dåpsalder? 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #14 Skrevet 13. januar 2020 Hvorfor skal man på død og liv insistere på å kjøpe masse skrot fremfor noe barnet trenger? Har ikke akkurat hatt bruk for sølvskjeene jeg fikk i dåpsgave for å si det sånn.. Anonymkode: 042c7...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #15 Skrevet 13. januar 2020 Synes pengegave i dåp er fint hvis det går på en sparekonto/ bsu til barnet. Til bilsete; nei. Barnet skal ikke betale bilsete selv. Anonymkode: f29ea...da2 8
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2020 #16 Skrevet 13. januar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk melding av venninnen min i går om at hun og mannen ønsker seg penger i dåpsgave. Dette ble begrunnet med at ungen snart trenger nytt bilsete. Kjenner jeg ble litt satt ut, synes det er rart å ønske seg penger og jeg synes jo bilsete er noe de uansett burde skaffe seg. Litt kjedelig å gi penger også... Noen forslag til hva jeg burde svare? Anonymkode: b5271...66a Jeg ville spurt om hvorfor de fikk seg unger når de ikke en gang har råd til bilsete uten å tigge pengegaver til dåpen.
Gjest Chroma Skrevet 13. januar 2020 #17 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Har de kjørt uten bilsete til ungen er i dåpsalder? De har nok helt sikkert en stol som går opp til 13 kg nå, og har snart behov for stol nummer 2. De kjører nok ikke uten..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #18 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man på død og liv insistere på å kjøpe masse skrot fremfor noe barnet trenger? Har ikke akkurat hatt bruk for sølvskjeene jeg fikk i dåpsgave for å si det sånn.. Anonymkode: 042c7...5bc Hvorfor skal man tvinge gjestene til å gi penger? Anonymkode: 1842e...1a1
Sensi Skrevet 13. januar 2020 #19 Skrevet 13. januar 2020 Syns dette er å røre til storm i ett vannglass. Hva med å respektere ønsket fra foreldrene og at de prioriterer litt annerledes enn mange andre. 1
Gjest Hummel34 Skrevet 13. januar 2020 #20 Skrevet 13. januar 2020 Penger er en fin gave. Men gaven skal gis til barnet og ikke som bidra til foreldrene og bilsete.... så hadde nok skrevet type « en liten slant til Emma, som skal spares, til hun ikke lengre bor hos far og mor» Dåpsgave skal være til fremtiden og ikke til bleier og forbruk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå