Gå til innhold

Spørsmål til dere som jobber nattevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen erfaring med nattevakt, så lurer derfor på om dette er en «fin» turnus for en Våken nattevakt. Jobber 11,5 timers vakter, 4 dager på rad før det er 5 dager fri. Deretter jobber man 4 dager igjen før det er fri i 6 dager. 

Anonymkode: d35f3...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber å som nattevakt. Skulle gjerne hatt din turnus istedenfor min. Har som regel 2 eller 3 netter, så 2 eller 3 netter fri. Blir veldig mye på/av, og føler egentlig at jeg aldri får normal døgnrytme. I løpet av 6 uker, så blir det kun to perioder med 4 dager fri i strekk. Hvor stor stilling har du?

Anonymkode: 56f25...d26

Skrevet

Jeg synes det var ganske mye jobb. Det er jo veldig lange vakter. Jeg jobber 10-timers vakter og 3 på, 7 av, 4 på, 7 av, 3 på, 7 av osv. Det kommer jo litt an på stillingsprosent også, da. Jeg jobber maks nattstilling i min kommune, og ligger på 65%.

Anonymkode: 20025...5b8

Skrevet

Dette er en 86 % stilling. Har som sagt ingen erfaring på natt så det er derfor jeg lurer på om dette kan bli for heavy. Stillingen er nå utlyst der jeg jobber, så vurderer å søke.

Anonymkode: d35f3...d05

Skrevet

Mer enn 3 netter på rad er tøft i lengden. Man sliter etterhvert med å snu døgnet. 3 netter går helt krnirkefritt, da snur jeg døgnet rimelig fort. Da jeg hadde 5 på rad ødela jeg hele søvn og privatlivet. Så for min del hadde det jo da vært 4 dager på kobb, 3 dager i limbo, der man ikke får snudd, så to normaøe dager før man igjen ødlegger systemet.

Anonymkode: 60139...6a4

• Liker 1
Skrevet

Jobber 75% natt med 9,25 timers vakter. Jobber fire netter mandag-fredag, så fri til torsdag eller fredag og jobber til tirsdag morgen, så fri til mandag. Osv.. Arbeidshelgene begynner torsdag/fredag annenhver gang. 

Femnattshelgene er tunge, men friperiodene veier veldig opp. Går neppe tilbake til vanlig turnus igjen. Nydelig å ha hver eneste ettermiddag fri med barna, kunne gi de kortere dager når jeg har fri eller ta de ut av bhg noen dager. Når eldste begynner på skolen til høsten er jeg alltid hjemme når han kommer hjem. Mye bedre tid til å holde hus og hjem i orden. Veldig enkelt å spe på inntektene med ei ekstra vakt eller to iløpet av måneden.

Så lenge man får sovet ordentlig etter vakt er det gull å jobbe natt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...