Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke videregående i år og Jeg vurderer å gå akademiet, det er en privatskole og de sier at lærerene er best og mye sånt, men vil først høre med dere er det verdt det å betale for å gå på skole?

Anonymkode: c4f41...52e

Skrevet

Betale for VGS, det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

Anonymkode: 6b1ee...6b5

• Liker 3
Skrevet

Nei det er ikke verdt det. Fikk 3 når jeg brukte nki. Senere tok jeg opp fire fag og fikk 5. Studerte bare hjemme på egenhånd da, ca 2 timer hver ettermiddag i 3 måneder. 

Anonymkode: 14541...9da

Skrevet
On 1/12/2020 at 9:20 PM, AnonymBruker said:

Betale for VGS, det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

Anonymkode: 6b1ee...6b5

Hva da? Lærerene er kjempe flinke og sånn

Anonymkode: dda41...f10

Skrevet

Jeg har ikke gått på akademiet men på sonans og bjørknes. Lærerne var definitivt best på bjørknes. Fikk ikke så veldig godt inntrykk av akademiet da jeg sjekket ut skoler, men ting kan ha endret seg siden da. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da? Lærerene er kjempe flinke og sånn

Anonymkode: dda41...f10

Finnes flinkere lærere overalt. Mind blow!!

Anonymkode: ce647...323

• Liker 2
Skrevet

Lærerne er ikke flinkere på Akademiet enn på andre videregående skoler. Jeg ville aldri betalt masse penger for privatskole på vgs når du kan få et like godt tilbud gratis i det offentlige.

Minst like viktig som læreren er dog egen innstilling og innstillingen til de man går i klasse med.

• Liker 2
Skrevet

Ja det er verdt de 1500kr i mnd. Mindre klasser, mer fokus på hver en elev, derfor bedre karakterer. og folk bør sjekke opp hva akademiet er før de svarer, det er ikke som nki og andre nettstudier..  Så så lenge offentlig skole ikke kan tilby det samme, er det erdt å invistere i barnas fremtid. 

Anonymkode: 3d977...e0d

Skrevet

Har du barn som går på Alademiet? Mitt barn ønsker p begynne der- vi er litt i tvil... 

Anonymkode: 17665...f87

Skrevet

Jeg vil tro at den type skoler ikke tolererer for eksempel mobbing slik kanskje offentlige skoler gjør. For private skoler vet at de er helt avhengige av et godt rykte. Som regel er jeg for å ha mest mulig offentlige tjenester, men et problem vi har er at det er så ekstremt vanskelig å flytte mobbere fra en klasse eller sanksjonere de, spesielt de fysisk aggressive som gjerne tyr til fysisk vold også. Det ligger kanskje et inntrykk av at private skoler "samler ikke" på folk med aggresjonsproblemer, diagnoser og den slags, men at private skoler tiltrekker elever som er mer på linje når det gjelder hvilke karakterer de ønsker og at de kommer kanskje mer fra øvre middelklasse og oppover. Å ha et par mobbere i klassen er egentlig alt som skal til for å ødelegge hele læringsmiljøet. Da er det rett og slett over og ut. 

Det blir som å ha en helt psyko nabo, som både bråker, krangler og rydder ikke etter seg. Verdien av leiligheten synker med flere hundretusener automatisk. 

Anonymkode: 1e2ef...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...