AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Hvor mye børr barn kunne før skolestart? Har en gutt på 4år, ekstremt flink språklig. Kan telle til 40, kan alle farger, former, flink til å tegne, kjenner igjen navnet sitt, kan skrive noen få bokstaver, kan en del engelsk. Men jeg har ikke hatt noe stort fokus på lesing, lære seg å skrive navnet, lære alfabetet osv. Leser litt forskjellige her og der, va burde en 4åring kunne? Eller va burde han lære seg dette året? Eller skal fokuset være mer på sånne ting siste året i barnehagen? Eller bør man slappe helt av, sånn at han ikke kjeder seg når han starter på skolen? Han lærer mye i barnehagen, men nå tenker jeg mer på va som er lurt av oss foreldre? Anonymkode: f0237...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Slapp helt av, de lærer alfabetet og å skrive på skolen. Jeg stresset ikke med det i det hele tatt før skolestart. Anonymkode: 4bdaa...efd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 Barnet trenger ikke kunne noe om hverken tall, bokstaver eller engelsk før det begynner på skolen. Øv heller på å være en god venn, å kunne leke med flere, kjenne igjen egne og andres følelser. Øv på å gå på do selv, kle på seg selv, passe på tingene sine. Lytt på lydbok og les for barnet. Dra på biblioteket, snakk med barnet om samfunnet og livet generelt. Lesing, skriving, tall og engelsk skal de lære på skolen. Språk, sosialt samspill, folkeskikk, vennskap og lignende skal de lære hjemme. Selv om skolen selvfølgelig hjelper med dette også. Anonymkode: 6de55...de1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Min mor er lærer på småskole trinnet, det eneste de vil at barna skal kunne når de begynner på skolen er å tørke seg selv på do og kunne kle på seg selv. Resten lærer de på skolen. Så ro ned, la ungen leke og kose seg, lære ting om han ønsker og finner det moro, men på hans premisser. Fokuser heller på at han skal bli selvstendig. Anonymkode: 76687...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå