Gjest ikke gnien, men tilhenger Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Hvor mye er det vanlig at deltagerne betaler? Når er det vanlig at deltakerne får vite hvor mye penger de må betale? Skal i utdrikkningslag i morgen og fikk først i kveld vite hva prisen ble, synes det var i seneste laget (den harmonerte på ingen måte med tidligere overslag fra forloverens side).... -ikke gnien, men tilhenger av kommunikasjon og god planlegging
Caramba Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Vel, jeg skal i utdrikkingslag snart, og det koster over 1000 kroner. DET synes jeg er i overkant. Jeg kommer til å gå fordi bruden er en god venninde, og HUN vet jo ikke noe om prisen, stakkars. Det blir dyrt å være gjest i bryllup når man må ut med 1000 kroner i utdrikkingslag, pluss gave, pluss reise, pluss overnatting.... Jeg virker vel UR-gjerrig nå, men jeg ble litt små-irritert når jeg fikk invitasjonen til utdrikkingslaget..
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Uff, når jeg leser sånt så får jeg nesten dårlig samvittighet for utdrikkingslaget mitt jeg - selvom det ble arrangert uten at jeg visste det, og jeg ikke vet hva vennene mine måtte betale for det... Syns at det er altfor mye at folk må betale over 1000 kr for et sånt lag - og jeg er helt sikker på at de fleste brudene syns det er unødvendig å bruke så mye penger på en sånn dag, også. Det er jo mange aktiviteter som ikke koster så mye som sikkert hadde blitt like vellykkede som noe annet. K
tommeline Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Sist jeg var i utdrikningslag betalte vi 500 hver. Dette hadde vi fått vite 1 mnd i forveien og kunne komme med kommentarer. Disse 500 inbefattet også morro for oss som var med, ikke kun for bruden.
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #5 Skrevet 3. juni 2005 Hvis pengene også går til moro for deltakerne og ikke bare bruden, så stiller jo saken seg litt anderledes da. Men likevel er 1000 kr ganske mye. 500,- høres mer fornuftig ut, syns jeg. K
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2005 #6 Skrevet 4. juni 2005 Vet at jenten i laget mitt betalte 200 kr hver. Alikevel var den en som klarte å stille spørsmålstegn til HVA pengen egentlig hadde gått til
IdaC Skrevet 4. juni 2005 #7 Skrevet 4. juni 2005 Jeg ble drukket ut denne uken. Jeg ble overrsaket med tur til København. Det var meg og mine to forlovere. De betalte alt fra reise, mat og drikke. Har ikke regnet på det, men det må ha kostet 3000-4000 for å dekke mine utgifter. Jeg hadde litt dårlig samvittighet, syns det ble litt mye, men som de sa, de også kommer til å gifte seg en dag, så da blir det min tur å overraske dem.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 4. juni 2005 #8 Skrevet 4. juni 2005 Jeg synes 1000,- høres helt vanvittig ut. :o Håper virkelig ikke at folk må betale noe sånt for å være med i mitt utdrikningslag! Det er vel også gangske vanlig at prisen blir oppgitt i god tid! Jeg er også vant til å betale inn disse pengene en stund i forkant så forlover har disse til å handle inn nødvendige ting på forhånd. At du får vite prisen kvelden før og at den atpåtil er på 1000,- så skjønner jeg GODT at du reagerer. Det hadde jeg også gjort! Men som du sier så er det jo ikke bruden sin skyld....
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2005 #9 Skrevet 4. juni 2005 Tusen kroner var veldig mye!! Max fem hundre, det er min mening. For søsteren min eller min aller aller beste venninde kunne jeg nok brukt mye mer, men ikke for alle andre.
Caramba Skrevet 4. juni 2005 #10 Skrevet 4. juni 2005 Opplegget på 1000-kroners utdrikkingslaget er at vi skal være en natt på et ganske bra hotell, så prisen er vel stort sett overnattingen. Kjenner ikke forloveren så veldig godt, da det er en barndomsvenninde fra brudens hjemsted, så jeg gidder ikke lage bråk. Vet at andre deltagere også synes det er dyrt, og at noen ikke kommer til å være med.
Angelheart Skrevet 5. juni 2005 #11 Skrevet 5. juni 2005 Hvor mye som er akseptabel pris kommer vel helt an på hva man får for dette. Vet at deltagerne i mitt utdrikningslag sist helg betalte kr 300,-hver. Dette skulle dekke buss hele dagen, mat og drikke til meg samt mat til seg selv. I tillegg hadde forloveren min sørget for sponsorer som dekte alt det andre. Sambo blir drikket ut nå, denne helgen, og her vet jeg hver deltager må ut med 1100,- Denne summen dekker da bla. buss, overnatting på hotell samt tandemhopp for brudgommen. Sambo fikk ikke med seg hverken kontanter eller Visa-kort, så jeg håper jo virkelig de sørger for mat og drikke til han også, da....
Lemona Skrevet 5. juni 2005 #12 Skrevet 5. juni 2005 Synes ofte folk legger opp til altfor voldsomme greier i forbindelse med utdrikningslag. Dette både med tanke på pris, men også det at mange velger å reise bort og bruke en hel helg. Det siste er jo greit for single, men i de fleste utdrikningslag jeg har vært i har det både vært småbarnsmødre og gravide. For disse kan det jo være greit å kunne delta på deler av et utdrikningslag, noe som er vanskelig når man reiser bort. Når det gjelder pris synes jeg 500 er mer en nok. Problemet når utdrikningslaget blir veldig dyrt er jo at det ofte er en del som takker nei. Tror vel at bruden i de fleste tilfeller heller ville hatt flere venninner i utdrikningslaget enn et voldsomt dyrt opplegg. "Vet at jenten i laget mitt betalte 200 kr hver. Alikevel var den en som klarte å stille spørsmålstegn til HVA pengen egentlig hadde gått til" - Dette derimot synes jeg er gnient!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå