Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting av hva som skjer i kroppen min, og trenger deres hjelp. jeg har ett barn på 13mnd, som jeg fremdeles ammer to ganger i døgnet. 

Når hun fylte 1år begynte jeg å trappe ned ammingen, og samtidig ta el-tester og tempe daglig for å følge med på om syklusen ville komme i gang igjen, da vi ønsker to tette. Jeg har alltid hatt lange sykluser aldri kortere en 31 dager, oftest litt lenger. 

Søndag for en uke siden fikk jeg endelig positiv el-test. Mandag var el-testen negativ og tirsdag var el bekreftet med tempstigning. Vi fikk lagt inn aksjer alle disse dagene. Fredag - 4dpo begynner jeg å se at utfloden er litt rosafarget, jeg våkner lørdag (5dpo) til en liten tempdipp, i løpet av dagen går rosa stadig mer over i rødt og i løpet av lørdag kveld skjønner jeg at dette ikke kan vere snakk om en festeblødning, slik jeg hadde håpet, men at tanta har meldt seg ubarmhjertelig fort etter eggløsning.

I dag (6dpo) er det et eneste blodbad, men temperaturen hadde hoppet opp igjen i dag, ikke nok med det - den var på det høyeste den har vært siden jeg begynte å måle, Noe som gir meg et aldri så lite desperat håp om at dette ikke er mensen men en slags (stor) hormonell mellomblødning av et slag.... eller enda bedre, en unormalt stor festeblødning...

er det noen som har opplevd lignende? Er dette spesielt for første syklus etter fødsel? Kan jeg håpe på «normal» syklus neste mnd?

Anonymkode: 68358...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noen sykluser hvor mensen kom 3-6 dpo da syklusen kom tilbake etter fødsel (tempet og bruke el-tester jeg også). Jeg ammet 1-2 ganger i døgnet på den tiden. For min del tror jeg den korte lutealfasen kan ha skyldtes ammingen. Jeg leste at det ikke var helt uvanlig. Det rettet seg gradvis av seg selv i løpet av noen måneder, og så ble jeg gravid. 

Men så vidt jeg husker opplevde jeg ikke at temperaturen steg da blødningen kom. Den holdt seg høyere enn normalen under mensen, men den pleide å synke sakte men sikkert.

Anonymkode: 5c2a0...a24

Skrevet

Det er nok normalt mtp hormonene siden du ammer fortsatt 😊 men det er selvfølgelig håp for graviditet mens man ammer da.

Anonymkode: 69fa9...3bd

Skrevet

Så bra å høre at andre også har opplevd dette! Sluttet du å amme før det rettet seg? 
Det er vel bare å glemme å bli gravid så lenge lutealfasen er så kort....

Når det gjelder temperaturen frykter jeg at det bare var en «ekstra varm» morgen, og at den er på bunn igjen i morgen... 

Skrevet

Nå har jeg selvsagt blitt syk, så i dag var tempen naturligvis skyhøy.. ellers har blødningen moderert seg en hel del siden i går. 

I dag er jeg 7 dpo. Er det noen teoretisk mulighet for at egget kan feste seg på feks 10dpo dersom blødningen er ferdig? 🤔

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre at andre også har opplevd dette! Sluttet du å amme før det rettet seg? 
Det er vel bare å glemme å bli gravid så lenge lutealfasen er så kort....

Når det gjelder temperaturen frykter jeg at det bare var en «ekstra varm» morgen, og at den er på bunn igjen i morgen... 

Jeg ammet fortsatt størstedelen av den måneden jeg ble gravid, fram til etter positiv test tror jeg, men jeg var i ferd med å miste melken. Syklusen før graviditeten var lutealfasen på 6 dager. Det blir man ikke gravid av, så den neste må ha vært en del lenger i hvert fall, men om alt var tilbake på normalen vet jeg ikke. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg selvsagt blitt syk, så i dag var tempen naturligvis skyhøy.. ellers har blødningen moderert seg en hel del siden i går. 

I dag er jeg 7 dpo. Er det noen teoretisk mulighet for at egget kan feste seg på feks 10dpo dersom blødningen er ferdig? 🤔

Så typisk. Det kommer kanskje litt an på hvor stor blødningen var? Hvis den var kortere og mildere enn vanlig, og temperaturen holder seg høy så vil jeg tro det. Men det er jo vanskelig å vite når du er syk. God bedring og lykke til! 

Anonymkode: 5c2a0...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...