Gå til innhold

Blomkålris - dine beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant blomkålris på rema. Har hørt om det før, men er nyskjerrig (leter etter nye middagstips) på hvordan man kan tilberede. Hva er DIN favorittmåte å mekke det på? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg steker med smør og godt med karry. 

• Liker 1
Skrevet

Steker i litt olivenolje, har kanskje litt salt og pepper i. Bruker som tilbehør slik som vanlig ris og har derfor ikke eksperimentert noe mer. Smaker veldig godt allerede.

Men jeg har hørt at den ferdig raspede smaker mindre enn den du rasper selv.

• Liker 1
Skrevet

Blomkålris med sopp, spinat og fetaost. Toppes med valnøtter, knallgodt!

Anonymkode: 920fc...4af

• Liker 6
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Blomkålris med sopp, spinat og fetaost. Toppes med valnøtter, knallgodt!

Anonymkode: 920fc...4af

Det hørtes kjempegodt ut! Det blir middag (med rester til lunsj) en dag til uka. Takk for tips!

• Liker 1
Skrevet

Varierer litt. Av og til stekes den i olje med salt og pepper bare, og har ved siden av fisk og kylling. 
Noen ganger lager vi stekt ris med egg, grønnsaker osv.. Men bruker blomkålrisen istedetfor. 
Skal det være skikkelig godt så steker jeg den i masse smør og hvitløk, salter og peprer og rives parmesan over!

Anonymkode: 2fad7...1dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker blomkålris (kjøper fersk blomkål som jeg river - mye billigere!) når jeg lager sushibowls. Skjærer opp laks og alle grønnsakene jeg ønsker, og blander blomkål med riseddik og litt sukker/søtning. Har vanlig sushitilbehør som soya, wasabi, ingefær, sesamfrø til. Kjempegodt!

• Liker 2
Skrevet

Metter det godt, slik vanlig ris? 

Skrevet

Jeg liker godt å blande det med brokkoli og purre pure.

Men bare å ha risen helt rå, rett fra kjøleskapet, til mat som tikka masala ol. er og veldig godt 😄

Skrevet
6 minutter siden, Tvist skrev:

Det er ikke ris, det er blomkål. Metter akkurat som blomkål.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har pleid å rive blomkål selv, men jeg kjøpte en pakke i dag for å prøve i løpet av helgen.

Skrevet

Litt of, men smaker det veldig blomkål? Jeg kan ikke fordra smaken av blomkål, men lagde pizza med blomkålbunn en gang, som var spisende. Men kanskje det var pga fyllet?😆

Anonymkode: 75632...71c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt of, men smaker det veldig blomkål? Jeg kan ikke fordra smaken av blomkål, men lagde pizza med blomkålbunn en gang, som var spisende. Men kanskje det var pga fyllet?😆

Anonymkode: 75632...71c

Det er altså bare revet blomkål. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Viktualia skrev:

Det er altså bare revet blomkål. 

Joda, men det blir litt annen type smak på det alt ettersom hva du steker det i og krydder du bruker. Så det smaker ikke nødvendigvis bare blomkål av det.

Anonymkode: 858f7...344

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men det blir litt annen type smak på det alt ettersom hva du steker det i og krydder du bruker. Så det smaker ikke nødvendigvis bare blomkål av det.

Anonymkode: 858f7...344

Men det gjelder jo blomkål også, og det meste av mat. 

Skrevet

Steker bacon og blander alt i hvit saus. Må ha scones med mye ost i seg ved siden av. Grovt ristet brød er også godt!

Skrevet
På 17.1.2020 den 17.23, Tvist skrev:

Jeg synes ikke det metter noe særlig og er nødt til å ha det sammen med ting som metter bedre . Det er godt og jeg er veldig glad i blomkål , men jeg kommer aldri til å erstatte ris 100% med denne erstatningen ( nå er ikke jeg så nazi i kostholdet heller at jeg anser det som nødvendig å sunnifisere ned til minste detalj ).

Anonymkode: a336d...61c

Skrevet

Risotto laget med blomkålris 

Skrevet

Jeg stekte sammen med fajitaskrydder, masse grønnsaker og kjøttdeig. Det ble godt - syns jeg. Ellers liker jeg, som nevnt tidligere i tråden, å steke sammen med karry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...