AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #41 Skrevet 12. januar 2020 Fliser er jo bare merarbeid! Både i vedlikehold og legging. Velg plater, slette og matte! Eller gips utenom dusjsone, så kan man faktisk male og endre stil etterhvert. Jeg hater fliser, for å si det mildt Anonymkode: e42b7...08e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #42 Skrevet 12. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte å legge til 😀 Anonymkode: ab9a5...05f Jeg hadde valgt samme fiskebensmønstret flis på gulv som på vegg. Lykke til med valget 👍 Anonymkode: ab9a5...05f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #43 Skrevet 12. januar 2020 Jeg skal pusse opp badet og har for lengst bestemt meg for vinyl på gulvet, er så sykt lei av å skrubbe fuger. Tenkte egentlig å ha fliser på veggen, helt til det ble opprettet en tråd i en fb-gruppe med bilder av bad med plater. Nå tror jeg jammen meg det blir plater på veggen, så mye enklere å rengjøre. Syns ikke plater med falsk flis er pene, men det er mye annet som ser bra ut, nesten som en malt vegg. Anonymkode: dd43a...671 2
Oppgitt78 Skrevet 12. januar 2020 #44 Skrevet 12. januar 2020 Hvis man skal bruke gips på bad, så må man passe ekstra godt på at det er god nok ventilasjon (og at den faktisk brukes i det daglige). Høy luftfuktighet kan være nok til å gi relativt store skader på gipsplater..
Oppgitt78 Skrevet 12. januar 2020 #45 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal pusse opp badet og har for lengst bestemt meg for vinyl på gulvet, er så sykt lei av å skrubbe fuger. Tenkte egentlig å ha fliser på veggen, helt til det ble opprettet en tråd i en fb-gruppe med bilder av bad med plater. Nå tror jeg jammen meg det blir plater på veggen, så mye enklere å rengjøre. Syns ikke plater med falsk flis er pene, men det er mye annet som ser bra ut, nesten som en malt vegg. Anonymkode: dd43a...671 Jeg bygget nytt bad for meg selv for drøye 5 år siden, og har ikke hatt behov for å skrubbe noen fuger enda.. Men, da brukte jeg epoksyfug fra mapei..
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #46 Skrevet 12. januar 2020 Flis der det er nødvendig. Gips utenfor våtsonen. Plater.er.så.stygt. Alle.er.stygge,ikke.en.eneste.platemodell.er.fin. Anonymkode: 98d72...81b 5
Oppgitt78 Skrevet 12. januar 2020 #47 Skrevet 12. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flis der det er nødvendig. Gips utenfor våtsonen. Plater.er.så.stygt. Alle.er.stygge,ikke.en.eneste.platemodell.er.fin. Anonymkode: 98d72...81b En gipsplate så nær dusjsonen er ikke en smart løsning.. Men på bildet her, så mistenker jeg at det er murvegg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #48 Skrevet 12. januar 2020 Vi helfliset badet. 60x120 på vegg og 60x60 på gulv. I dusjen (som måler 80x120) har vi kjøpt én spesialflis i den størrelsen som vi legger med fall, da vi syns mosaikk er fælt. Vi bruker epoxy-fug for å lette rengjøringen. Vi har gjort det fordi det er penere, og er med på å øke verdien langt mer enn fibo-plater. vi hadde veldig lyst på chevron-flis på gulvet og i dusjsonen (så mye penere og ryddigere utrykk enn herringbone), men da de som hadde rett farge, materiale og tekstur for oss kostet 5500,- per kvm, i motsetning til 60x60 til 2100,- per kvm så endte vi opp med 60x60 for å spare inn noen kroner. lykke til med valget, men mannen (håndverker) og jeg hadde aldri gått for plater i alle fall 🙈 et litt billigere alternativ en helfliset er jo flis på gulv og i dusjsonen, også våtromsgips ellers? Evt. Microsement, men det blir jo dyrere enn fliser igjen. Anonymkode: ed820...5e9 1
Nesly Skrevet 12. januar 2020 Forfatter #49 Skrevet 12. januar 2020 Ok så er gipsplater på veggen utenom i dusjen ett alternativ? Hva med vannsøl, veggen rett utfor dusjen?
Oppgitt78 Skrevet 12. januar 2020 #50 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Nesly skrev: Ok så er gipsplater på veggen utenom i dusjen ett alternativ? Hva med vannsøl, veggen rett utfor dusjen? Personlig, så ville jeg ikke gått for en slik løsning (uansett hvor pent det ville sett ut).
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #51 Skrevet 12. januar 2020 10 minutter siden, Nesly skrev: Ok så er gipsplater på veggen utenom i dusjen ett alternativ? Hva med vannsøl, veggen rett utfor dusjen? Man må jo ha membran der. Man har badromsmaling. Anonymkode: 8ac1f...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #52 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man må jo ha membran der. Man har badromsmaling. Anonymkode: 8ac1f...e6c Og våtromsgips eller andre malbare plater egnet for våtrom. Anonymkode: 98d72...81b
Brunello Skrevet 13. januar 2020 #53 Skrevet 13. januar 2020 20 timer siden, Morten1 skrev: Selve platen i seg selv er nok tettere ja, men gjennomføringer og skjøter er nok ikke tettere. Baderomsplatene har jo silikon i skjøtene, denne silikonen kan og vil slippe over tid. Når det kommer til fliser så er det ikke selve flisen som skal være vanntett, selvom den vil også ha noe mostrand selvfølgelig mot vann, derimot membranen bak er den som skal være tett. Jeg personlig ville valgt fliser og når kostnaden er på over 200.000 kr så er faktisk ikke 20.000 ekstra for fliser så stor totalt sett selvom det er jo penger det også. Helt rett. Hverken plater eller fliser helt tett. Det er derfor det legges membran.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #57 Skrevet 14. januar 2020 Har 2 bad hvor det vi bruker mest har blitt pussa opp siste året. Vi gikk for fiboplater og vinylgulv, og jeg kommer ikke over hvor sinnsykt mye lettere det er å rengjøre Mulig noen synes det ser billig ut, men det blåser jeg i, mitt bad og jeg liker det godt. Lyst, fint og rent. Anonymkode: 2170d...565 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #58 Skrevet 14. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har 2 bad hvor det vi bruker mest har blitt pussa opp siste året. Vi gikk for fiboplater og vinylgulv, og jeg kommer ikke over hvor sinnsykt mye lettere det er å rengjøre Mulig noen synes det ser billig ut, men det blåser jeg i, mitt bad og jeg liker det godt. Lyst, fint og rent. Anonymkode: 2170d...565 Glemte legge til at bad 2 har fliser både gulv og vegg Anonymkode: 2170d...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå