Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Uenighet om bad. Fliser vs. Fiboplater

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig, flis er ut

Anonymkode: 32342...d9e

Hva er inn da? Bilder?

Skrevet

Skal du bruke baderomsplater unngå de som ser ut som juksefliser. Dette ser så dumt ut.

Får vite slette fine, ikke ta de blanke. 

Anonymkode: 2a69f...cfc

Skrevet
Just now, Nesly said:

Og vis gjerne bilder😉

Det var ikke meningen å fornærme deg, jeg trodde du spurte om andres meninger. 

Om jeg finner de flotteste platene til mitt bad, så er det jo lite trolig at du har samme badet  og samme innredning eller smak som meg. Det jeg mener er at plater har veldig mange fordeler, og det er som regel mulig å finne en løsning man liker. Husk og på at neste oppussing blir ofte enklere og rimeligere... 

• Liker 4
Skrevet

Flis er ut?? 😂😂😂😂😂😂 Ja, da følger en ikke mye med i baderomsbransjen, gitt, når en påstår det.

Anonymkode: b625d...570

Skrevet
4 minutter siden, Tiuren skrev:

Om jeg finner de flotteste platene til mitt bad, så er det jo lite trolig at du har samme badet  og samme innredning eller smak som meg. Det jeg mener er at plater har veldig mange fordeler, og det er som regel mulig å finne en løsning man liker. Husk og på at neste oppussing blir ofte enklere og rimeligere... 

Neinei jeg ble overhodet ikke fornærmet! Jeg bare lurte på hva du ville hatt, og om du har bilde for inspirasjon. Så kanskje jeg snur i min bastante fliseoppheng. Cluet med denne tråden er at jeg og mannen ikke blir enige, en av oss må gi etter..😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Tiuren skrev:

Platene har fordelen av at de er relativt billige, og en får rask fremdrift i prosjektet. 

Rent byggteknisk, så er en godt utført flisejobb oftest en mer solid løsning.

Endret av Oppgitt78
Skrevet
7 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Platene har fordelen av at de er relativt billige, og en får rask fremdrift i prosjektet. 

Rent byggteknisk, så er en godt utført flisejobb oftest en mer solid løsning.

Mannen min mener at flere håndverkere påstår at plater er mer tett mtp fuktskader. Bare tull?

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Nesly said:

Neinei jeg ble overhodet ikke fornærmet! Jeg bare lurte på hva du ville hatt, og om du har bilde for inspirasjon. Så kanskje jeg snur i min bastante fliseoppheng. Cluet med denne tråden er at jeg og mannen ikke blir enige, en av oss må gi etter..😉

Så bra! 

Jeg er ikke så veldig flink på design, og kommer nok aldri til å tjene en formue som interiørblogger. Men jeg ser absolutt fordelene med plater, enklere og raskere å montere. Lettere å få tett (riktignok er fliser er like tett om alt er rett, da tett er tett), og lettere å holde rent. Enklere ved neste oppussing. 

Vi hadde akkurat samme diskusjonen som dere når vi bygde hus, og jeg klarte ikke å vinne den diskusjonen. Det som vippet besluttingen i min favør var en venninne av fruen som hadde valgt plater, jeg hadde ikke en sjangs til å overtale henne så jeg kommer ikke til å prøve med deg heller :). Jeg kan bare si at ingen av oss har angret. 

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, Nesly skrev:

Mannen min mener at flere håndverkere påstår at plater er mer tett mtp fuktskader. Bare tull?

De fleste håndverkere anbefaler det som gir mest cash i hånda, for minst mulig arbeid.. 😉

Et ordentlig utført flislagt bad, er mer holdbart enn plater.

Det er forøvrig ikke noe som heter «mer tett».. Enten er det tett, eller så er det ikke det. Her er det kvaliteten på arbeidet som spiller inn.. 

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde fliser på badet før vi pussa opp, og jeg synes det var et Helvette å vaske. Å få baderlnsplater ble en hel ny verden, og vi valgte det på bad nr 2 også.

Videre er gjerne fibo trespo dyrere enn f.eks berry alloc.

Anonymkode: d287f...5fb

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, Nesly said:

Selve platen i seg selv er nok tettere ja, men gjennomføringer og skjøter er nok ikke tettere. Baderomsplatene har jo silikon i skjøtene, denne silikonen kan og vil slippe over tid. Når det kommer til fliser så er det ikke selve flisen som skal være vanntett, selvom den vil også ha noe mostrand selvfølgelig mot vann, derimot membranen bak er den som skal være tett. 

Jeg personlig ville valgt fliser og når kostnaden er på over 200.000 kr så er faktisk ikke 20.000 ekstra for fliser så stor totalt sett selvom det er jo penger det også.

• Liker 2
Skrevet

Noen som vil vise bilder at et FINT fibo trespo bad?😊 Til inspirasjon..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde fliser på badet før vi pussa opp, og jeg synes det var et Helvette å vaske. Å få baderlnsplater ble en hel ny verden, og vi valgte det på bad nr 2 også.

Videre er gjerne fibo trespo dyrere enn f.eks berry alloc.

Anonymkode: d287f...5fb

Blanke fliser? 

Skrevet

Vi har også Fibo plater og det ser absolutt ikke billige ut :) Pluss at jeg aldri har renset fuger og sånt 😄

Anonymkode: 9112c...934

• Liker 5
Skrevet
55 minutter siden, Tiuren said:

Jeg vil ikke ha fliser på badet, foreldet byggemetode som ikke har noen fordeler. Ikke synes jeg det er særlig fint heller. 

Enig! Ønsker meg nye bad med minst mulig fliser. Det er så mye enklere med renhold av flater som ikke har de jævla fugene. Dessuten legger det seg masse vann under flisene, så man må bruke unødvendig mye varme i gulvet hele året. Æsj!

Anonymkode: 2bed7...ed3

• Liker 5
Annonse
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Morten1 skrev:

Selve platen i seg selv er nok tettere ja, men gjennomføringer og skjøter er nok ikke tettere. Baderomsplatene har jo silikon i skjøtene, denne silikonen kan og vil slippe over tid. Når det kommer til fliser så er det ikke selve flisen som skal være vanntett, selvom den vil også ha noe mostrand selvfølgelig mot vann, derimot membranen bak er den som skal være tett. 

Jeg personlig ville valgt fliser og når kostnaden er på over 200.000 kr så er faktisk ikke 20.000 ekstra for fliser så stor totalt sett selvom det er jo penger det også.

Silikon skal overhodet ikke brukes i plateskjøtene. 

MS polymer er rette valget til denslags (og med rett påføring, like holdbart som selve platene).

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Ønsker meg nye bad med minst mulig fliser. Det er så mye enklere med renhold av flater som ikke har de jævla fugene. Dessuten legger det seg masse vann under flisene, så man må bruke unødvendig mye varme i gulvet hele året. Æsj!

Anonymkode: 2bed7...ed3

Hvis det legger seg MASSE vann under flisene, så er ikke jobben godt nok utført.. Vanligvis så ser man kun litt lett fukt rett under flisene i dusjsonen (ved dusjing rett på overflate), når man river opp (riktig utførte) flislagte badegulv.

Fugevedlikehold forenkles betraktelig ved å bruke epoksyfug.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, Nesly skrev:

Jeg og mannen er ikke enige om hva vi skal ha på veggene på badet. Jeg vil helst ha fliser, han har foreslått fiboplater, delvis for å spare penger. Hva ville dere helst hatt? Og dere som velger plater- kan dere linke til ett bilde av våtromsplater som ser fint ut, på bad?

Jeg ville hatt fliser på gulv og eventuelt i dusj. Og kun gips ellers. Er så gammeldags med fliser på hele badet synes jeg. 

Anonymkode: ab9a5...05f

Skrevet
1 time siden, Nesly skrev:

Malte gipsplater? Går det ann å ha på baderomsvegger? Da må man vel sette inn dusjkabinett eller kan man dusje på disse?

Ja.

Én gang, så må de byttes.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville hatt fliser på gulv og eventuelt i dusj. Og kun gips ellers. Er så gammeldags med fliser på hele badet synes jeg. 

Glemte å legge til 😀

Screenshot_20200112_193609_com.android.chrome.jpg

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...