Gå til innhold

Uenighet om bad. Fliser vs. Fiboplater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er ikke enige om hva vi skal ha på veggene på badet. Jeg vil helst ha fliser, han har foreslått fiboplater, delvis for å spare penger. Hva ville dere helst hatt? Og dere som velger plater- kan dere linke til ett bilde av våtromsplater som ser fint ut, på bad?

Skrevet
3 minutter siden, Nesly skrev:

Jeg og mannen er ikke enige om hva vi skal ha på veggene på badet. Jeg vil helst ha fliser, han har foreslått fiboplater, delvis for å spare penger. Hva ville dere helst hatt? Og dere som velger plater- kan dere linke til ett bilde av våtromsplater som ser fint ut, på bad?

Hvis dere er i stand til å gjøre jobben selv, så er ikke platene stort rimeligere enn fliser. 

Jeg ville valgt fliser, men hvis jeg ikke kunne gjort jobben selv, så hadde det blitt plater.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri tatt fiboplater. Syns det er skikkelig stygt og ser billig ut. Ville helt klart valgt fliser helst på alle vegger selv om jeg vet at mange syns malte gipsplater er det beste. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Hvis dere er i stand til å gjøre jobben selv, så er ikke platene stort rimeligere enn fliser. 

Jeg ville valgt fliser, men hvis jeg ikke kunne gjort jobben selv, så hadde det blitt plater.

Vi skal ikke gjøre jobben selv. Det blir ca 20.000 dyrere med fliser... Badet kommer på over 200.000, jeg tenker litt sånn at 20 tusen til eller fra har ikke så mye å si...

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Kvalitet skrev:

Hadde aldri tatt fiboplater. Syns det er skikkelig stygt og ser billig ut. Ville helt klart valgt fliser helst på alle vegger selv om jeg vet at mange syns malte gipsplater er det beste. 

Malte gipsplater? Går det ann å ha på baderomsvegger? Da må man vel sette inn dusjkabinett eller kan man dusje på disse?

Skrevet

Fordelen med plater er at man slipper fugerenhold, vi har plater på hytta, 45 år gamle nå og ser ut som nye.

Anonymkode: da1d0...0be

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Nesly skrev:

Vi skal ikke gjøre jobben selv. Det blir ca 20.000 dyrere med fliser... Badet kommer på over 200.000, jeg tenker litt sånn at 20 tusen til eller fra har ikke så mye å si...

Da er det noen som har tatt seg grovt betalt for plater.. 😬😬

Prisdifferansen pleier ofte å være større. Jeg ville sjekket pris fra andre håndverkere..

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kvalitet skrev:

Har du sett alle Fiboplater eller? Vi har plater fra Fibo selv, og de ser ikke billige og fæle ut. Vi har ikke tatt den enkleste typen, men en av dem som ser bra ut. Vi har ikke små firkanter, vi har store f.eks. 

Anonymkode: bcf0b...175

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen med plater er at man slipper fugerenhold, vi har plater på hytta, 45 år gamle nå og ser ut som nye.

Anonymkode: da1d0...0be

Hvis man bruker epoksyfug, så holder det vanligvis med vanlig husvask for å holde det pent.

Skrevet
4 minutter siden, Nesly skrev:

Malte gipsplater? Går det ann å ha på baderomsvegger? Da må man vel sette inn dusjkabinett eller kan man dusje på disse?

Man har fliser i dusjsonen. Malte gips plater ellers. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett alle Fiboplater eller? Vi har plater fra Fibo selv, og de ser ikke billige og fæle ut. Vi har ikke tatt den enkleste typen, men en av dem som ser bra ut. Vi har ikke små firkanter, vi har store f.eks. 

Plater ser billigere ut uansett.. Men det betyr ikke at de trenger å være stygge av den grunn! 

Skrevet
5 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Da er det noen som har tatt seg grovt betalt for plater.. 😬😬

Prisdifferansen pleier ofte å være større. Jeg ville sjekket pris fra andre håndverkere..

Vi har sjekket flere forskjellige😉

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig har jeg sett det. Kunne ikke uttalt meg ellers. Mange av disse platene skal etterlikne noe. For eks fliser. Liker dårlig etterlikninger enten det gjelder baderomsplater, laminatgulv eller kopi av møbler, klær. 

• Liker 4
Skrevet

Det skal mye til før jeg ville hatt plater på badet. Det ser billig ut. 

Anonymkode: 67009...12b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nesly skrev:

Vi har sjekket flere forskjellige😉

Da er det grunn til å tro at håndverkerene i ditt område skor seg ekstra på at folk ønsker «raske» bad... 😉 

Prisdifferansen burde vært nærmere doblet.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Da er det grunn til å tro at håndverkerene i ditt område skor seg ekstra på at folk ønsker «raske» bad... 😉 

Prisdifferansen burde vært nærmere doblet.

Javel.

Skrevet

Jeg vil ikke ha fliser på badet, foreldet byggemetode som ikke har noen fordeler. Ikke synes jeg det er særlig fint heller. 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Tiuren skrev:

Jeg vil ikke ha fliser på badet, foreldet byggemetode som ikke har noen fordeler. Ikke synes jeg det er særlig fint heller. 

Helt enig, flis er ut

Anonymkode: 32342...d9e

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Tiuren skrev:

Ok? Hva ville du hatt da?

Skrevet
Akkurat nå, Nesly skrev:

Ok? Hva ville du hatt da?

Og vis gjerne bilder😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...