Gjest mzluze ikke innlogget Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Vår sønn er snart 8 mnd'er gammel. Etter fødselen har jeg hatt mens 2 ganger, og nr to kom helt på tiden etter nr 1, så jeg antok at alt var som før...selv om mensen ofte er uregelmessig i starten (har jeg hvertfall lest). Og så....ingenting mer mens. Er nå snart 1 mnd over tiden. (vi bruker forøvrig kondomer) Fortalte det til mannen, og han smilte lykkelig og begynte å tenke på navn. Boink. Jeg tok en test. Og iflg den er jeg ikke gravid. Vi ventet to dager, fremdeles ingen mens, og tok ny test. Ikke gravid iflg test nr to. Og mannen ble skuffet. Selv vet jeg ikke helt hva jeg er...litt lettet, og litt skuffet kanskje. Det fikk meg til å tenke på -når- det egentlig er best å få evt flere barn. Har du flere barn? Hvor lang tid gikk det mellom? Og er du fornøyd med at du ventet / ikke ventet? For ordens skyld kan det nevnes at vi er såvidt rundet 30 begge to, begge har fast jobb, eier eget hus osv osv, så alt det materielle er ikke problemet. Er det sant det som sies at ett barn er som ett barn og to er som ti?
amarq Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Jeg fikk tvillinger i april 2003. Gikk på p- piller , glemte å ta dem noen dager og oooops så var jeg gravid med tredjemann når tvillingene var ni måneder. Jeg fikk skikkelig hetta, men det har gått så fint og tvillingene er veldig glad i lillesøster. Selvfølgelig er det intenst, men det er helt greitt for meg. For oss er det ikke så viktig å gå på fest, slik som har vært det hete temaet her i dag Det ville sikkert vært populært hvis jeg drog med meg to toåringer og en seks månder gammel en. Ikke minst ville det bli travelt for meg selv. He, he. Fra spøk til alvor. Jeg tror disse tre ungene kommer til å ha det kjempefint i lag de kommende årene. Og det tror jeg er en fordel med å få dem tett. Dessuten er vi i siget med bleieskift osv, og en fra eller til spiller ingen rolle.
Letti Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Her i huset er følgende aldersforskjell: Eldstemann er nitten, nr to er ti år og nummer tre er straks ni år og minstemann er ett år. De to i midten har veldig mye glede av hverandre. Alltid noen å være sammen og leke med. Han på ti hjelper til med lekser hos niåringen, hvis det er noe og de har hverandre hvis det er noe spesielt. Men de krangler også, så busta fyker. Niåringen skal helst få lov til akkurat det samme som tiåringen. Men i bunn og grunn.....helt topp aldersforskjell!
Gjest Madeline Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Det er 2 år og 10 mnd mellom nr 1 og nr 2. Mellom nr 2 og nr 3 er det 17 mnd. Jeg er veldig glad for at jeg fikk barna tett. De har utrolig mye glede av hverandre. Det var stritt en periode men vi var innstilt på det så da gikk det greit. For min del hadde det vært verre å begynne på nytt nå som ungene begynner å bli så store at de klarer seg mer selv. Så jeg er veldig fornøyd med at ungene kom forholdsvis tett. Jeg skulle gjerne hatt de enda tettere men en spontanabort sørget for at det ikke ble slik. Det som passet oss er ikke nødvendigvis det som passer dere best. Dere må selv tenke nøye igjennom saken. Er dere i tvil så ville jeg ventet. For vår del hadde vi begge to et sterkt ønske om å få flere barn og var aldri i tvil om vi skulle prøve på det. Det med at et barn er som ingen og to barn er som ti, kan jeg skrive under på at stemmer . Det er stor forskjell på å ha ett barn i forhold til to eller flere.
Bridget Jones Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 Mine fire barn er det 3 år mellom hver. Syntes det er helt greit. (bare en bleieunge av gangen) Og ja jeg er veldig fornøyd med den aldersforskjellen. Når det gjelder mine barn så stemmer nok ikke det at en er som en og to som 10. Jeg syntes ikke mine fire er som ti heller :-)
Iskvinnen Skrevet 6. juni 2005 #6 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har to gutter. Estemann blir snart seks år, og andremann er seks måneder. Jeg skulle ønske at jeg hadde fått gutta mine tettere, dette fordi førstemann har vært enebarn for lenge, fordi de har mindre glede i hverandre som i lek osv. Vi har lyst til å få en til veldig fort, men må bli ferdig på skolen først. 1 år igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå