Gå til innhold

Gryterett for lite fint å servere gjester på middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir veldig glad og takknemlig om jeg får gryterett :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på gryteretten. Hjemmelaget viltgryte (med selvskutt hjort) eller en god kyllinggryte med vin og ferske grønnsaker er absolutt greit å servere i selskap. Toro-gryte med kjøttdeig hadde vært en stor skuffelse for meg, men sikkert greit i en tenåringsbursdag siden «alle» liker det.

Lager man gryteretten fra bunnen er det også lettere å ta hensyn til eventuelle allergier hos gjestene.

Anonymkode: a5ae1...d09

Skrevet

Ville ikke brukt Toro til selskap. Men nå bruker jeg aldri Toro-gryteretter ellers heller da. Det er uendelig mange gode gryteretter med svinekjøtt, oksekjøtt eller kyllingkjøtt. Jeg bruker ikke kjøttdeig til fest. Ikke er det vanskelig å lage heller, bare at de ofte skal koke en times tid. Det eneste som bekymrer meg når jeg serverer gryte, er at det er så mange som ikke liker ditt og datt, og da kan det bli en utfordring med sånn mat der alt er sauset sammen. Men prøver å ikke bry meg så mye 🙂. Prøv deg fram med chili con carne med biffkjøtt, beef bourogne med hjemmelaget potetmos, finnebiff eller noe annet enkelt. 

Anonymkode: 85bfb...af8

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg synes gryteretter er supert. Lager ofte f.eks en rød curry hvis vi får en del gjester, for det er lett å lage til mange og det er klart til de kommer og trenger ikke å gjøres noe med underveis. Vil heller gjøre alt litt enklere så det ikke er stress å ha gjester, så vi heller kan ha gjester litt oftere :)

Skrevet

Boeuf Borguignon er festmat og veldig enkelt å lage! Du bruker okse høyrygg som får koke lenge, og blir veldig mørt selv om det er ganske rimelig kjøtt. Jeg serverer hjemmelaget potetmos og flatbrød til.

Styr unna halv og helfabrikata gryteretter så blir det nok tatt veldig godt i mot uansett hva du velger å lage.

Skrevet

Gryterett er absolutt innafor, men ikke med kjøttdeig. Lag en ordentlig gryterett med gode råvarer, så blir det bra 🙂

Anonymkode: 1e8eb...5a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...