AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #21 Skrevet 13. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du mulighet for andre behandlingsformer? Snakk med legen om hva muligheter du har for å forebygge angst, og om det er mulighet med medisiner som kan hjelpe som ikke er av typen benzodiazepiner hvis du er bekymret for misbruk. Jeg personlig skeptisk og ikke positivt syn til benzodiazepiner, er vel ikke anbefalt å gi angstdempende medisiner. Men igjen er jeg ikke profesjonell, men har en angstlidelse selv og går terapi, samt SSRI medisin (ikke avhengighetsskapende) som kan hjelpe på angst symptomer. Ha god kommunikasjon med legen din er den beste anbefalingen... Anonymkode: df5e9...d66 Har legetime først om 2 uker. Sist gikk jeg til psykolog, det hjalp på angsten, men jeg blir veldig motløs av å tenke på at jeg kanskje må gjennom det der en gang til... Anonymkode: d1c8f...074
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #22 Skrevet 13. januar 2020 Det finnes bedre metoder for å lindre angst enn å spise potente legemidler. I motsetning til medisiner krever det en daglig innsats. Yoga/pusteøvelser og fysisk aktivitet er fint. Det er bedre å gå en runde til hos psykolog, enn å ruse det vekk og risikere avhengighet. Da må du i hvert fall til psykolog etterhvert Anonymkode: 783b2...9b3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #23 Skrevet 13. januar 2020 At du mener det enda virker er nok bare placebo. Halveringstiden er på 12 timer og man har absolutt ikke virkning mer enn den tiden. Anonymkode: 9544e...9ab
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #24 Skrevet 13. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes bedre metoder for å lindre angst enn å spise potente legemidler. I motsetning til medisiner krever det en daglig innsats. Yoga/pusteøvelser og fysisk aktivitet er fint. Det er bedre å gå en runde til hos psykolog, enn å ruse det vekk og risikere avhengighet. Da må du i hvert fall til psykolog etterhvert Anonymkode: 783b2...9b3 Jeg vet.. men takk for tips. Virker jo ikke som noe hjelper når det står på som verst. Ts Anonymkode: d1c8f...074
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #25 Skrevet 13. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: At du mener det enda virker er nok bare placebo. Halveringstiden er på 12 timer og man har absolutt ikke virkning mer enn den tiden. Anonymkode: 9544e...9ab Da er jeg nok blitt frisk.. Hehe (lov å håpe) Angsten er fortsatt borte, men er sinnsykt trøtt og sover ekstremt tungt og mye.. Anonymkode: d1c8f...074
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #26 Skrevet 13. januar 2020 Hvis man tar xanor og bruker det mer enn noen helt få ganger i måneden har man heller ikke lov til å kjøre bil. Vet ikke om dette er aktuelt for deg, men det kan jo være et poeng. Tror det er få leger som skriver ut dette lenger. Men skjønner jo at man blir avhengig hvis det gjør at angsten bare forsvinner. Anonymkode: 4f9ba...37d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #27 Skrevet 13. januar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man tar xanor og bruker det mer enn noen helt få ganger i måneden har man heller ikke lov til å kjøre bil. Vet ikke om dette er aktuelt for deg, men det kan jo være et poeng. Tror det er få leger som skriver ut dette lenger. Men skjønner jo at man blir avhengig hvis det gjør at angsten bare forsvinner. Anonymkode: 4f9ba...37d Jeg lurte faktisk på det med bilkjøring. Googlet det uten å finne helt klare svar.. Hvis jeg tar noe mer er der nok kun 0,25 eller 0,5 en gang helt sjeldent, men skal høre med legen. Anonymkode: d1c8f...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå