Gå til innhold

Erfaring med Xanor/Xanax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk Xanor utskrevet for noen år siden (2015?) da jeg fikk panikkangst etter et traume. Valgte å ikke ta de, ble skremt av å lese om de. Gikk istedet til psykolog og ble etterhvert kvitt panikkangsten. 

Nå de siste ukene har angsten kommet tilbake, ikke som panikkangst, men som en kronisk kriblende, veldig vond følelse i brystet. Nervene var vært helt i høyspenn. Hvis jeg var vært sosial har en liten kommentar fra noen gjort at nervene går helt i kaos, eller hvordan jeg skal beskrive det. 

I går ble den vonde følelsen så overveldende at jeg tok 1/2 xanor. Ble trøtt og sovnet (husker ikke at jeg la meg..).

I dag ... i dag er jeg veldig rolig. Den vonde følelsen er borte. Har vært sosial uten problemer.  Er det effekten av Xanor? Hvor lenge sitter den i? 

Har noen positiv erfaring med Xanor? Leser at man blir avhengig og at det et tøft å slutte på den.. 

Anonymkode: d1c8f...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, føler med deg, angst er vondt. Men jeg ville virkelig bare kastet resten av den pakken. Man blir fort avhengig, og angsten forsterkes. Knalltøft å gå av. Jeg ville holdt meg unna alle former for benzodiazepiner, og spesielt xanor, som er 20 ganger mer potent enn valium. Skjønner faktisk ikke at du fikk dette foreskrevet engang...

Anonymkode: 52e36...dd7

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off, føler med deg, angst er vondt. Men jeg ville virkelig bare kastet resten av den pakken. Man blir fort avhengig, og angsten forsterkes. Knalltøft å gå av. Jeg ville holdt meg unna alle former for benzodiazepiner, og spesielt xanor, som er 20 ganger mer potent enn valium. Skjønner faktisk ikke at du fikk dette foreskrevet engang...

Anonymkode: 52e36...dd7

Uff, blir så skremt av sånne tilbakemeldinger 😔  Var så deilig å slippe den ekstremt vonde følelsen i brystet i dag.. men vil jo ikke bli avhengig 😔😔

Skrevet

Du må stå i det uten piller, tro meg. Levd med det i 25år.

Unngå alle former for stimulanter. Kutt ut koffein, nikotin og alkohol. Spis bra næringsrik mat.

Å medisinere seg med benzo, eller andre ting gjør det bare verre. Er DU som skal stå imot 🙂 Aldri la angsten styre deg.

Tenk også på hvem du omgås som mennesker, ikke bruk tid på nedbrytende folk. Lær deg også å gå ut alene, gjerne på kafe. Eksponere deg, spise ute. etc.

Anonymkode: 15dfe...79c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må stå i det uten piller, tro meg. Levd med det i 25år.

Unngå alle former for stimulanter. Kutt ut koffein, nikotin og alkohol. Spis bra næringsrik mat.

Å medisinere seg med benzo, eller andre ting gjør det bare verre. Er DU som skal stå imot 🙂 Aldri la angsten styre deg.

Tenk også på hvem du omgås som mennesker, ikke bruk tid på nedbrytende folk. Lær deg også å gå ut alene, gjerne på kafe. Eksponere deg, spise ute. etc.

Jeg drikker kaffe, men ikke alkohol/nikotin. Spiser næringsrikt og er nøye med å få i meg vit/min. Er kaffe så ille? 

Uff, blir så skremt av det her 😔 Føles ikke som sosial angst eller panikkangst, men mer en generell sterk angst-følelse i brystet som plager vettet av meg.. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker kaffe, men ikke alkohol/nikotin. Spiser næringsrikt og er nøye med å få i meg vit/min. Er kaffe så ille? 

Uff, blir så skremt av det her 😔 Føles ikke som sosial angst eller panikkangst, men mer en generell sterk angst-følelse i brystet som plager vettet av meg.. 

Du kan få angst for angsten også....når du går rundt å kjenner på dette blir det verre.

Koffein trigger angst skikkelig ja, søk på google så finner du flere artikler.

Jeg vil anbefale deg styrketrening, dette endret alt for meg. Da snur man vekk fokuset, 3 ganger i uken med det holder meg i gang 🙂 Fått et nytt liv! Snakker om trening med vekter der du må presse deg, da skjer det mye i hodet skal du se.

Skrevet

Så, ikke kjenn etter....la det stå til.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få angst for angsten også....når du går rundt å kjenner på dette blir det verre.

Jeg vil anbefale deg styrketrening, dette endret alt for meg. Da snur man vekk fokuset, 3 ganger i uken med det holder meg i gang 🙂 Fått et nytt liv! Snakker om trening med vekter der du må presse deg, da skjer det mye i hodet skal du se.

Jeg har ikke angst for angsten. Har egentlig ikke angst for noe spesielt, er bare en kronisk følelse i kroppen. 
Takk for tips ang trening! 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... Og takk for tips ang kaffe. Sukk, elsker kaffe 😑 Men skal sjekke det opp ☺️

Skrevet

Jeg anbefaler å lytte til lege over random folk på internett.

Skrevet
2 minutter siden, Bunuel skrev:

Jeg anbefaler å lytte til lege over random folk på internett.

Var jo legen som ga meg det... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var jo legen som ga meg det... 

Ja, stol på og snakk med legen om det du lurer på om medisinene og ikke ta til deg medisinske råd fra de andre i tråden, mente jeg.

Skrevet
Akkurat nå, Bunuel skrev:

Ja, stol på og snakk med legen om det du lurer på om medisinene og ikke ta til deg medisinske råd fra de andre i tråden, mente jeg.

Har fått gode råd her, synes jeg. 😊 

Men takk! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått gode råd her, synes jeg. 😊 

Men takk! 

Jaja. Da får du gå til snekker eller rørlegger nesten gang du er syk også 😒

Skrevet

Jeg ville i alle fall snakket med legen ang. Xanor. Det er ytterst uvanlig at det blir skrevet ut i dag i alle fall. Det er et voldsomt potent legemiddel, så jeg stiller meg uforstående til at ikke lettere medikamenter har vært utprøvd før man går til så ekstreme tiltak. For ja, xanor er rimelig ekstremt. 

Anonymkode: df6de...978

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville i alle fall snakket med legen ang. Xanor. Det er ytterst uvanlig at det blir skrevet ut i dag i alle fall. Det er et voldsomt potent legemiddel, så jeg stiller meg uforstående til at ikke lettere medikamenter har vært utprøvd før man går til så ekstreme tiltak. For ja, xanor er rimelig ekstremt. 

Anonymkode: df6de...978

Uff, er det jeg leser. Men min erfaring med 1/2 tablett var bare god. Følte meg så fin i dag... 

Men skal sjekke med han om noe mildere, for jeg vil ikke bli avhengig.. 

Skrevet
23 minutter siden, Bunuel skrev:

Jaja. Da får du gå til snekker eller rørlegger nesten gang du er syk også 😒

Hva var poenget med den kommentaren? Skal selvsagt snakke med legen min også. Synes likevel kommentarene herfra var gull verdt. 

Skrevet

Har du mulighet for andre behandlingsformer? Snakk med legen om hva muligheter du har for å forebygge angst, og om det er mulighet med medisiner som kan hjelpe som ikke er av typen benzodiazepiner hvis du er bekymret for misbruk.  Jeg personlig skeptisk og ikke positivt syn til benzodiazepiner, er vel ikke anbefalt å gi angstdempende medisiner. Men igjen er jeg ikke profesjonell, men har en angstlidelse selv og går terapi, samt SSRI medisin (ikke avhengighetsskapende) som kan hjelpe på angst symptomer. Ha god kommunikasjon med legen din er den beste anbefalingen...

Anonymkode: df5e9...d66

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var poenget med den kommentaren? Skal selvsagt snakke med legen min også. Synes likevel kommentarene herfra var gull verdt. 

Ja snakk med legen din, er meget spesielt at du har fått skrevet ut noe så sterkt og avhengighetsdannende.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja snakk med legen din, er meget spesielt at du har fått skrevet ut noe så sterkt og avhengighetsdannende.

Uff.. er egentlig veldig fornøyd med den legen, men skjønner jo, etter å ha lest om Xanor, at det er veldig spesielt at jeg fikk resept såpass fort og med null informasjon om det. Tok 1/2 tabl lørdag og ingenting mer, og har fortsatt effekt av den (er det normalt?) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...