Gå til innhold

Dere med voksne barn hva ville dere gjort dersom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som selv har voksne barn som bor helt for seg selv.. Hva ville dere gjort dersom dette voksne barnet isolerte seg helt, går på nav, mest sannsynlig alvorlig deprimert og attpåtil har sluttet å svare på meldinger eller svare når telefonen ringer (svarer kort på kanskje hver 10. Melding), åpner heller ikke døra. Barnet ditt har diagnoser, men ingen diagnoser som gjør at personen regnes som alvorlig sinnslidende.

Dere med voksne barn hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 6ed20...924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt i min makt for å få han/henne på beina igjen! 

Anonymkode: 36e90...e6a

• Liker 9
Skrevet

Har ikke voksne barn, men var et slikt voksent barn. Det er jo en situasjon som ofte er et helvete både for foreldrene og det voksne barnet. Mine foreldre gikk veldig langt i å prøve å hjelpe meg og så langt at jeg følte meg tråkket på og isolerte meg enda mer. Så viktig å huske på å vise respekt for det voksne barnets privatliv når man prøver å få mer kontakt. 

Jeg fikk det heldigvis bedre og endte med bedre kontakt med mine foreldre. Håper det samme skjer i din familie. 

Anonymkode: 82ac2...5d2

• Liker 2
Skrevet

Latt ham henne bo gratis, på den betingelse at penger ble spart til EK, og ikke sløst bort.

Anonymkode: 06cfb...aaa

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latt ham henne bo gratis, på den betingelse at penger ble spart til EK, og ikke sløst bort.

Anonymkode: 06cfb...aaa

Ikke sikkert huseier hadde vært enig.

Anonymkode: 622b6...8cb

Skrevet

Jeg har også vært et slikt voksent barn, og er helt enig med anonym 5d2 om at dere må passe på å ikke tråkke over det voksne barnets grenser. for min del var det sånn at jo mer foreldrene mine prøvde, jo vanskeligere syntes jeg det var å forholde meg til dem. Jeg endte med å kutte dem helt ut av livet mitt over mange år.

Jeg skjønner selvfølgelig at dette er en veldig vanskelig situasjon å sitte i som forelder, og at slikt "mas" er gjort i beste mening. Likvevel ville jeg forsøkt å hatt is i magen. Jeg ville sent en melding der jeg sa at jeg nå oppfattet det som vedkommende ønsket fred, og at jeg derfor ville begrense kontaktforsøk fra min side fremover. Samtidig ville jeg gjort det helt klart at jeg ønsket kontakt, og at døra alltid var åpen. Så ville jeg ventet. Jeg ville ikke sluttet helt å ta kontakt, men jeg ville latt det gå mye lenger mellom hver gang jeg prøvde. Når jeg tok kontak,t ville jeg gjort det på en lite krevende måte. Jeg ville sendt meldinger som ikke krevde noe svar, for eksempel bare skrevet "jeg er glad i deg" eller fortalt noe fra mitt liv, uten å stille noen spørsmål.

Anonymkode: 34da2...1e4

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert huseier hadde vært enig.

Anonymkode: 622b6...8cb

Hjemme hos foreldrene da vel, sier jo seg selv. 

Anonymkode: 1c29e...0f9

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg endte med å kutte dem helt ut av livet mitt over mange år.

Jeg også.

Tror ikke at noen sliter uten at det dypest sett handler om forholdet til foreldrene. 

Anonymkode: 3b9ae...8f2

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også.

Tror ikke at noen sliter uten at det dypest sett handler om forholdet til foreldrene. 

Anonymkode: 3b9ae...8f2

Jeg tror nok at det i mange tilfeller handler om forholdet til foreldrene, men å si at det gjelder alle er ganske drøyt.

Folk kan slite på bakgrunn av ting som har hendt som foreldrene ikke har mulighet til å kontrollere, f.eks. ting som har hensdt utenfor hjemmet, eller etter at man flyttet ut. Eller man kan slite fordi man har fått utdelt dårlige kort rent genetisk.

Når det er sagt er det som foreldre lite man kan gjøre for å endre slike ting, så uanset hvorda man opplever at forholdet il den som sliter er, vil det nok alltid være nyttig å tenke gjennom mulge måter man kan forbedre forholdet på. Det å forrbedre forholdet til foreldrene vil aldri være negativt, og kan kanskje hjelpe på situasjonen, uansett om det var forholdet eller noe annet som skapte problemet i utgangspunktet.

Anonymkode: 34da2...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...