AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Har en 5 år gammel hund, som før jul ble syk med vedvarende oppkast og diaré. Etter flere runder hos veterinær ble det klart at nyre- og leververdiene var høye. Startet da på tilpasset for og hunden kom seg raskt, og la også på seg kiloene han hadde mistet. De siste dagene har han kastet opp igjen, og vil ikke ha mat. Tenker vi ennå skal se det ann noen dager, men frykter det nå et slutten. Noen som har vært borti det samme, og har noen støttende ord og gode råd? Noe vi kan gjøre? Anonymkode: ed46c...bfa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Høye lever og nyreverdier er helt vanlig hos en akutt syk hund. Ville ikke tatt sorgene på forskudd, slettes ikke sikkert det er samme problem hos hunden nå. Anonymkode: 60c00...191
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Høye lever og nyreverdier er helt vanlig hos en akutt syk hund. Ville ikke tatt sorgene på forskudd, slettes ikke sikkert det er samme problem hos hunden nå. Anonymkode: 60c00...191 Takk for svar, det visste jeg ikke. Forsto det slik da jeg var hos veterinær at det var de dårlige lever- og nyreverdiene som var årsak til oppkast og diaré. Han har spist i ettermiddag, så krysser fingrene for at han holder på det. ts Anonymkode: ed46c...bfa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Hei du, Min hund ble diagnosert med nyresvikt i nest siste stadium for en måned siden, så jeg kan kjenne igjen en del av symptomene du beskriver. At hunden din kaster opp og ikke spiser betyr at den er kvalm, dette pga nyrenes evne til å rense kroppen for giftstoffer er nedsatt. Min veterinær har sagt at jeg må ta kontakt umiddelbart dersom min hund gjør dette. Dette fordi man ønsker å behandle med intravenøst og kvalmestillende så raskt som mulig. Jeg ville ikke sett an noen dager, hadde jeg vært deg. En hund kan leve lenge med høye lever og nyreverdier på medisiner og riktig fôr. Dessverre har ikke dette skjedd hos min hund, så vi ser nå slutten komme i rekordfart. Krysser fingrene for deg og din hund! Anonymkode: 5f38e...461
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei du, Min hund ble diagnosert med nyresvikt i nest siste stadium for en måned siden, så jeg kan kjenne igjen en del av symptomene du beskriver. At hunden din kaster opp og ikke spiser betyr at den er kvalm, dette pga nyrenes evne til å rense kroppen for giftstoffer er nedsatt. Min veterinær har sagt at jeg må ta kontakt umiddelbart dersom min hund gjør dette. Dette fordi man ønsker å behandle med intravenøst og kvalmestillende så raskt som mulig. Jeg ville ikke sett an noen dager, hadde jeg vært deg. En hund kan leve lenge med høye lever og nyreverdier på medisiner og riktig fôr. Dessverre har ikke dette skjedd hos min hund, så vi ser nå slutten komme i rekordfart. Krysser fingrene for deg og din hund! Anonymkode: 5f38e...461 Spurte veterinæren rett ut om det var noe mer å gjøre dersom ikke fôrbytte hjalp da vi var det like før jul, og fikk beskjed om at det dessverre ikke var det, med mindre vi ønsket å reise til en annen by for behandling. Forsto det slik at dette var en relativt omfattende behandling, men husker ikke hva hun kalte det. Men nå har han som sagt spist middag i dag, så får vi se om han holder på maten i natt. Så får jeg vurdere å ta kontakt i morgen hvis det ikke gjør det. Takk for svar forresten. ts Anonymkode: ed46c...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå