AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Jeg har lenge slitt med tørre neglebånd, og opplever at kosthold spiller inn en del på dette. I jula hadde jeg omgangssyken, og ble skikkelig dehydrert, og etter dette har neglebåndene mine vært helt grusomme. En ting er jo at det ser ille ut, men det er sårt også. Det jeg har gjort til nå, i tillegg til å spise og drikke noenlunde fornuftig, er å unngå å pirke for mye borti dem, fordi da slår de sprekker og det blir sår. Jeg har også brukt hansker i sterke såpevann osv. Likevel ser de temmelig ille ut, to uker etter jeg ble frisk. Jeg har brukt litt olivenolje på dem i dag, i håp om at det hjelper. Hva gjør dere, både for å lindre og forebygge dette problemet? Alle tips er av interesse, både spesifikke produkter og eventuelle rutiner Anonymkode: 6e747...cec
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Neglbåndolje. Sjekk ut https://www.lyko.no/cnd/cnd-solaroil-nail-care-738ml?gclid=CjwKCAiApOvwBRBUEiwAcZGdGLMrxja7pM4olt_e7fEI4NzYP_tKv4ddGDvgXWXUmMGaPfaa6gomehoCyKUQAvD_BwE beste jeg har brukt. Anonymkode: 53420...f9a
Gjest Chroma Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 Jeg bruker god gammeldags vaselin. Har prøvd en del neglebåndsprodukter, ingenting har fungert så godt som vaselin. Bare vasker hendene godt, tørker og smører på tynt lag.
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Olivenolje kaldpresset, oppbevarer den i en tom negleoljeflaske. Billig og bra. Er gull for negler og hender, bruker det noen ganger på kroppen også blandet med bodylotion.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge slitt med tørre neglebånd, og opplever at kosthold spiller inn en del på dette. I jula hadde jeg omgangssyken, og ble skikkelig dehydrert, og etter dette har neglebåndene mine vært helt grusomme. En ting er jo at det ser ille ut, men det er sårt også. Det jeg har gjort til nå, i tillegg til å spise og drikke noenlunde fornuftig, er å unngå å pirke for mye borti dem, fordi da slår de sprekker og det blir sår. Jeg har også brukt hansker i sterke såpevann osv. Likevel ser de temmelig ille ut, to uker etter jeg ble frisk. Jeg har brukt litt olivenolje på dem i dag, i håp om at det hjelper. Hva gjør dere, både for å lindre og forebygge dette problemet? Alle tips er av interesse, både spesifikke produkter og eventuelle rutiner Anonymkode: 6e747...cec Olje etc er mer som reparasjon etter at det har gått galt. Så det er, som du sier, bedre å ha ordentlig kosthold. I tillegg er det mer trolig at sterke produkter (som såpe etc) irriterer hud som alt er skadet. Du er inne på sporet når du sier at du bruker hansker under rengjøring. Men dersom du jevnlig vasker hendene (eller andre deler av kroppen) med produkter som er irriterende for huden (les: inneholder parfyme, fargestoffer etc) så holder du huden irritert. Å gå over til naturlige, duftfrie produkter er anbefalt (for helsa generelt, men spesielt om du alt sliter med sart hud). Jeg vil ikke anbefale noen konkret krem, for når du har fjernet alle produkter som sliter på huden er en helt standard parfymefri hudkrem fra dagligvarebutikken mer enn god nok. Anonymkode: 47a7b...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå