AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Jeg er veldig usikker på en ny relasjon jeg har. Siden jeg ikke er så flink med ord og tekst, tar jeg det punktvis. 35 år. Kontormedarbeider Ingen barn Min erfaring med forhold er at jeg ofte blir ghostet etter to-tre dater, eller at det går to-tre måneder før jeg får en melding som starter med "du er søt og grei, men..." Han: 41 år. Advokat. To barn 50% Skiltetter søtten års ekteskap. Eks-kone som er direktør for stort selskap. Oss: Startet som et ons Men vi fortsatte liksom bare å date. Tre måneder nå. Møtes ofte. Han skaffer ofte barnevakt/rydder kalenderen sin for å få tid til meg. Noe jeg antar ikke alltid skjer uten innsats fra hans side gitt travel jobb og er småbarnsfar. Vet at når han skaffer barnevakt fra foreldre etc, at han har fortalt at han har ei han dater. Vi møtes gjerne for andre ting enn sex. Kino, tur etc Han lager ofte middag til meg Myyyyyye kosing etter sex Hva jeg lurer på: Siden jeg oftes blir dumpa før det kommer langt nok til å "ta praten", Hvordan tar man den? Hvordan vet jeg om dette er seriøst fra hans side, eller bare sex? Han sier ofte at "sexen er syyykt digg" Antar man bruker lenger tid på å "sondere" ny eventuell partner om man har barn. Hvor lenge tar det før man vet om dette er noe? Hvordan er det å gå inn i noe når det er barn innvolvert? Vil selvsagt at det eventuelt skal være ok for dem. (Var slutt med eks-kona lenge før jeg traff ham, jeg er ikke den andre kvinnen.) Anonymkode: acb4d...2ea
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Jeg syns man skal snakke om ganske med en gang hva man er ute etter. Mange er bare ute etter selskap og se hva som skjer, og disse skal det mye til for at vil gå i et seriøst forhold selvom det er god kjemi og følelser inne i bildet. Disse stenger også av de dypeste følelsene og visjonene om tosomheten, og syns det er greiest å ha sex som målet og leke kjærester med de fordelene det gir av kino, omsorg, trygghet, uten å ønske å ville forplikte seg. Mange ser det bare som sex selvom de oppfører seg kjærestete. Det er aldri for tidlig å spørre noen hva de er ute etter. Alt annet enn svaret kjæreste kan være et rødt flagg. Nå har dere allikevel datet en tid uten å snakke om dette og da er det på høy tid. Bare spør han helt naturlig hva han tenker om dere to, og om han ser for seg et seriøst forhold eller ikke. Dette bør han vite etter tre måneder. Du må stille han litt direkte til veggs hvis ikke er faren stor for at han har det som plommen i egget med datingordningen dere har nå og bare vil fortsette å ha det sånn mens du egentlig kaster bort tid på en som uansett aldri så for seg å virkelig satse på deg. Anonymkode: 48eba...187 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns man skal snakke om ganske med en gang hva man er ute etter. Mange er bare ute etter selskap og se hva som skjer, og disse skal det mye til for at vil gå i et seriøst forhold selvom det er god kjemi og følelser inne i bildet. Disse stenger også av de dypeste følelsene og visjonene om tosomheten, og syns det er greiest å ha sex som målet og leke kjærester med de fordelene det gir av kino, omsorg, trygghet, uten å ønske å ville forplikte seg. Mange ser det bare som sex selvom de oppfører seg kjærestete. Det er aldri for tidlig å spørre noen hva de er ute etter. Alt annet enn svaret kjæreste kan være et rødt flagg. Nå har dere allikevel datet en tid uten å snakke om dette og da er det på høy tid. Bare spør han helt naturlig hva han tenker om dere to, og om han ser for seg et seriøst forhold eller ikke. Dette bør han vite etter tre måneder. Du må stille han litt direkte til veggs hvis ikke er faren stor for at han har det som plommen i egget med datingordningen dere har nå og bare vil fortsette å ha det sånn mens du egentlig kaster bort tid på en som uansett aldri så for seg å virkelig satse på deg. Anonymkode: 48eba...187 Jeg er litt redd for å stille ham til veggs, selv om jeg rasjonelt sett vet at det må jeg. Jeg er litt usikker på hva jeg er redd for, men hver gang jeg har mannet meg opp feiger jeg ut, selv om det har vært flust av anledninger til å ta det opp. Jeg vet at vi er eksklusive, og at han er fornøyd. Men hva han tenker mer enn det aner jeg ikke. Det skal sies at jeg i utgangspunktet ikke så for meg et forhold med ham gitt hvordan det startet, men ting har endret seg litt... Anonymkode: acb4d...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt redd for å stille ham til veggs, selv om jeg rasjonelt sett vet at det må jeg. Jeg er litt usikker på hva jeg er redd for, men hver gang jeg har mannet meg opp feiger jeg ut, selv om det har vært flust av anledninger til å ta det opp. Jeg vet at vi er eksklusive, og at han er fornøyd. Men hva han tenker mer enn det aner jeg ikke. Det skal sies at jeg i utgangspunktet ikke så for meg et forhold med ham gitt hvordan det startet, men ting har endret seg litt... Anonymkode: acb4d...2ea Det er ingenting å være redd for. Menn får respekt for en kvinne som er tydelig og ærlig med hva hun tenker. Det er mere å være redd for å kaste bort masse tid og følelser på han og finne ut først om lang tid at han ikke vil bli noe mer og du får hjertet ditt enda mer knust. Anonymkode: 48eba...187 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 Spør tidlig. Ikke bruk for lang tid på dette i fare for å bli såret. Spør hva han ønsker å få ut av denne datingen og hva hans videre planer er. Anonymkode: ede1d...91e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingenting å være redd for. Menn får respekt for en kvinne som er tydelig og ærlig med hva hun tenker. Det er mere å være redd for å kaste bort masse tid og følelser på han og finne ut først om lang tid at han ikke vil bli noe mer og du får hjertet ditt enda mer knust. Anonymkode: 48eba...187 13 minutter siden, AnonymBruker said: Spør tidlig. Ikke bruk for lang tid på dette i fare for å bli såret. Spør hva han ønsker å få ut av denne datingen og hva hans videre planer er. Anonymkode: ede1d...91e Takk for råd. Jeg er usikker på hvorfor dette føles så "farlig" å spørre om. Kanskje jeg er redd for å skremme ham? Jeg vil ikke presse, men har selvsagt ikke allverdens tid å kaste bort heller. Anonymkode: acb4d...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd. Jeg er usikker på hvorfor dette føles så "farlig" å spørre om. Kanskje jeg er redd for å skremme ham? Jeg vil ikke presse, men har selvsagt ikke allverdens tid å kaste bort heller. Anonymkode: acb4d...2ea Ja det er typisk det redd for å skremme vekk den andre men ærlig talt en mann som blir skremt av det er åpenbart uansett ikke klar for noe forhold på lang lang lang laaaang tid, så det er uansett fint og viktig å få avklart så du ikke ofrer din tid bare fordi du skal ta mer hensyn til han enn deg selv Anonymkode: 48eba...187 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er typisk det redd for å skremme vekk den andre men ærlig talt en mann som blir skremt av det er åpenbart uansett ikke klar for noe forhold på lang lang lang laaaang tid, så det er uansett fint og viktig å få avklart så du ikke ofrer din tid bare fordi du skal ta mer hensyn til han enn deg selv Anonymkode: 48eba...187 Jeg ønsker bare ikke å presse for tidlig. Anonymkode: acb4d...2ea
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: eg syns man skal snakke om ganske med en gang hva man er ute etter. Mange er bare ute etter selskap og se hva som skjer, og disse skal det mye til for at vil gå i et seriøst forhold selvom det er god kjemi og følelser inne i bildet. Disse stenger også av de dypeste følelsene og visjonene om tosomheten, og syns det er greiest å ha sex som målet og leke kjærester med de fordelene det gir av kino, omsorg, trygghet, uten å ønske å ville forplikte seg. Mange ser det bare som sex selvom de oppfører seg kjærestete. Men det finnes ikke en garanti for noe som helst uansett. Han kan lett si at han er ute etter et seriøst og langvarig forhold og ikke være det. Han kan være det men er vil ta det rolig lenge før han gjør det, som kan forveksles med at han ikke vil. Dette er bare ikke lett, og har man ikke tid til å finne dette ut? Ja så ta konsekvensene av det. Har man datet i 3 måneder og man er eksklusive for hverandre har man jo gått fra dating til et forhold uansett. Det er å ta det videre til samliv vi egentlig snakker om her? Slik jeg ser det. Og det kan ta en del lengre tid for de som har brent seg på dette før. Det kan ta år! Men har man ikke tid så finner man heller ikke ut av det. Hvor hardt man skal knytte seg sammen før et samliv? Det vet bare de to det gjelder. Anonymkode: 8e318...d59 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker bare ikke å presse for tidlig. Anonymkode: acb4d...2ea Tre mnd er ikke for tidlig. Et spørsmål er heller ikke press. Men greit det, da spør du ikke, holder på med han 8 mnd til og merker han blir fraværende og tekster med andre. Finner ut at han "ikke er klar" for å forplikte seg men at han "har det veldig fint med deg da", som gjør at du tror han blir klar bare du ikke presser han igjen, så går det 6 mnd til og han avsluttet plutselig datingen fordi han har funnet ei han faktisk vil bli sammen med og du innser du bare har vært holdt på gress og blir knust. Hva er best, dét, eller at du forholder deg til det som en voksen fornuftig kvinne med selvrespekt og spør han hva han ser med dere to? Som sagt, skremmer det han så hadde han aldri blitt klar for eller interessert i et forhold med deg uansett Anonymkode: 48eba...187 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 Men er det mulig at en mann som ham vil noe seriøst med noen som meg? Anonymkode: acb4d...2ea
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det mulig at en mann som ham vil noe seriøst med noen som meg? Anonymkode: acb4d...2ea Du har gitt oss alder, yrke, sivil status. Vi vet ingen ting om deres personkjemi og preferanser. Så klart er det mulig. Bare vær obs på at han ikke ser etter hushjelp og barnepasser, noe direktørkonen kanskje ikke var. Anonymkode: 44542...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det mulig at en mann som ham vil noe seriøst med noen som meg? Anonymkode: acb4d...2ea Det vet ikke vi. Noen ons blir til forhold, men de fleste ons blir pulevenn. Du må spørre han. Bare ikke kast bort tida di Anonymkode: 48eba...187 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå