AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Vi separerte oss i fjor, og laget en samværsavtale underskrevet på familiekontoret der jeg skal ha partallsuker og far oddetallsuker. I etterkant har vi begge fått nye kjærester - jeg og min kjæreste har begge partallsuker så det passer fint. Det var det første jeg spurte han om omtrent... Men nå vil far bytte uker med meg, jeg regner med at hans nye kjæreste også har partallsuker... Jeg sa nei, jeg vil jo ikke miste tid med kjæresten og jeg har tilpasset meg at jeg har partallsuker. Men far er nå kjempesint og mener jeg er helt urimelig. Hva syns dere om dette og har dere forslag til løsning? Anonymkode: 85d66...88c
Sokkar Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi separerte oss i fjor, og laget en samværsavtale underskrevet på familiekontoret der jeg skal ha partallsuker og far oddetallsuker. I etterkant har vi begge fått nye kjærester - jeg og min kjæreste har begge partallsuker så det passer fint. Det var det første jeg spurte han om omtrent... Men nå vil far bytte uker med meg, jeg regner med at hans nye kjæreste også har partallsuker... Jeg sa nei, jeg vil jo ikke miste tid med kjæresten og jeg har tilpasset meg at jeg har partallsuker. Men far er nå kjempesint og mener jeg er helt urimelig. Hva syns dere om dette og har dere forslag til løsning? Anonymkode: 85d66...88c Annethvert år med partalluker / oddetallsuker. Han forstår vel at han ikke har mer krav på partall enn deg, men jeg synes ikke du er særlig mye bedre dersom du bare tenker på deg og ikke ser hans side av saken. Kanskje dere kan ha 2 uker i slengen, istedenfor annenhver? Kan kjæresten din prøve å bytte uker? Eller ekskjæresten til eksen din? 32
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 Begge. Du har hatt litt flaks her, og ville også ønsket bytte om situasjonen var motsatt. En løsning kan være bytte midt i uka. Eller bytte om hvert år. Anonymkode: f2bf8...c2d 10
Sola* Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Dersom det kun er fordi hans kjæreste har partallsuker så er du ikke urimelig. Da får hans kjæreste bytte uker istedet. Dersom det er pga at han nå må jobbe kvelder i partallsuker så syns jeg du er urimelig. Da må dere komme frem til en annen løsning. 12
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 Begge er urimelige. Man kan ta og gi. Går ann å sjekke om hvem og hvorfor det ikke går ann slik begge har alenetid med kjærester. Når jeg var alene nektet faren å skifte helg 1 helg i mnd Så jeg hadde aldri barnefri. Dette er nå 20 år siden og det voksne barnet ser jo nå tydelig hvem som var tilstede. Far er nok nå mye ensom Anonymkode: 8eecd...6c9 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 Jo, jeg synes du er urimelig. Har du mer rett på å være sammen med din kjæreste enn eksen din? Anonymkode: 64c83...934 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 Og MÅ du ha så mye alenetid med kjæresten din?? Husk, du har barn.... Ingen som er gifte som har så mye kjærestetid.... Anonymkode: 64c83...934 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 5 minutter siden, Sola* skrev: Dersom det kun er fordi hans kjæreste har partallsuker så er du ikke urimelig. Da får hans kjæreste bytte uker istedet. Dersom det er pga at han nå må jobbe kvelder i partallsuker så syns jeg du er urimelig. Da må dere komme frem til en annen løsning. Kan være at hennes eks igjen ikke vil bytte, da han også kanskje har en kjæreste han vil ha alenetid med 2 uker pr mnd (ja, jeg synes det er patetisk med voksne folk med barn som er mest opptatt av kjærestetid...) Anonymkode: 64c83...934 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være at hennes eks igjen ikke vil bytte, da han også kanskje har en kjæreste han vil ha alenetid med 2 uker pr mnd (ja, jeg synes det er patetisk med voksne folk med barn som er mest opptatt av kjærestetid...) Anonymkode: 64c83...934 Oi oi oi... Jeg skal aldri finne meg en mann med barn, det er helt sikkert. Å organisere livet sitt ut ifra SÅ mange folks hensyn og behov virker altfor slitsomt. Anonymkode: 63c18...dc0 22
Hr. Aktiv Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 Her dumper jeg damer som ikke kan treffe meg utenfor samværsplan (hvis det foreligger). Mine barn kommer foran ei ny dame. 10
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan være at hennes eks igjen ikke vil bytte, da han også kanskje har en kjæreste han vil ha alenetid med 2 uker pr mnd (ja, jeg synes det er patetisk med voksne folk med barn som er mest opptatt av kjærestetid...) Anonymkode: 64c83...934 Nettopp. Hvis kjæresten til eksen til TS skal bytte uker, så kan likesågodt kjæresten til TS bytte uker. Ingen har mer krav på partallsukene nå som ting har forandret seg, da må man sette seg ned og lage en ny ordning som funker for alle, ikke bare for den som på papiret er oppført til visse dager/uker. Livet skjer, da må man tilpasse seg. Du vil ha tid med kjæresten din, det samme vil din eks. Dere skal ha det bra begge ro, så dere får finne en ny løsning. Enten ta to uker i slengen eller sende over ungene midt i uka. Men husk at dere burde være veldig sikre på deres nye kjærester og relasjonen dere har før dere bytter for mye, barna skal ikke lide under partnerbyttene til foreldrene og stadig oppleve nye rutiner. Anonymkode: 88a47...363 12
Festlig Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 Da bytter dere på onsdager sånn at begge to får tid med partneren og barn. Å kjøre på med å være så egoistisk lønner seg overhodet ikke i lengden. Du kommer garantert til å måtte be far om noen tjenester gjennom årene som kommer. Vil du sette deg i den situasjonen at du ødelegger alt samarbeid?? 20
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 Hvorfor skal det være TS problem at far har fått seg kjæreste med partallsuker? De som har problemet, må ordne opp i problemet. Anonymkode: 9cb20...51c 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #14 Skrevet 12. januar 2020 Må nesten bare le... Syns far virker barnslig. Anonymkode: db5c7...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #15 Skrevet 12. januar 2020 Barna kommer før kjærestetid. Du opererer på samme måte som min eks gjorde. Han ville ha fri fra ungene da hans nye kjæreste hadde barnefri. Det kræsjet med min jobb da jeg jobbet skift. Enden på visa var at far ikke hadde barna i det hele tatt. Ungene mine lærte fort å klare seg selv på kveldene. Nå idag vil de ha minst mulig med faren å gjøre siden han viste så liten interesse for de. Den samme fella går du i nå hvis kjærestetid er så viktig for deg. Anonymkode: 3b8a5...165 4
Festlig Skrevet 12. januar 2020 #16 Skrevet 12. januar 2020 Rart dette her. Vi som har voksne barn etter å levd gjennom mange år med delt samvær skjønner at en må være litt samarbeidsvillige mot hverandre. Det lønner seg i lengden. Det kommer opp spørsmål om ferier, invitasjoner på feil helger, sykdom, konfirmasjon osv. Å bare tenke på seg selv er en dårlig investering. Plutselig blir det slutt med den nye kjæresten, og en ny kommer inn. Nye planer og nytt behov... Hva da?? 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #17 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, Festlig skrev: Rart dette her. Vi som har voksne barn etter å levd gjennom mange år med delt samvær skjønner at en må være litt samarbeidsvillige mot hverandre. Det lønner seg i lengden. Det kommer opp spørsmål om ferier, invitasjoner på feil helger, sykdom, konfirmasjon osv. Å bare tenke på seg selv er en dårlig investering. Plutselig blir det slutt med den nye kjæresten, og en ny kommer inn. Nye planer og nytt behov... Hva da?? Spørsmål om ferier og invitasjoner er engangsforeteelser. Bytte av uker er et stort og permanent inngrep i hverdagen. Nettopp, kjærester kommer og går, nye planer og nytt behov. Skal mor være nødt til å endre sine rutiner hver gang far får ny kjæreste? Anonymkode: 9cb20...51c 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #18 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spørsmål om ferier og invitasjoner er engangsforeteelser. Bytte av uker er et stort og permanent inngrep i hverdagen. Nettopp, kjærester kommer og går, nye planer og nytt behov. Skal mor være nødt til å endre sine rutiner hver gang far får ny kjæreste? Anonymkode: 9cb20...51c Men mor er jo akkurat like lite samarbeidsvillig som far i dette eksempelet i HI Anonymkode: 4dd8d...fc3 8
Festlig Skrevet 12. januar 2020 #19 Skrevet 12. januar 2020 Hehe. Tror du at det er bare fedre som skifter kjærester? Jeg synes det er rart at en ikke ser det hele bildet. Hvor gamle er barna? Jo større de er, jo mere vil de være med på å påvirke tid og kvalitet på samværet med mor og far. Jeg synes at en burde tenke litt lenger enn hva nesen rekker...
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #20 Skrevet 12. januar 2020 Wow! Detter litt av stolen av å lese om alle fornuftige ordninger skilte voksne har for å maksimere barnefri. En helt annerledes verden enn den vi som bor sammen med dem vi har barn med. Jeg har ikke noe forslag her, annet enn å la barnas behov være styrende. Anonymkode: 13389...01f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå