AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Har kun vært i København og London. Det er over 10 år siden og da var vi flere som reiste. Nå ønsker jeg å teste ut å dra alene til en storby, men jeg trenger tips om hvilken. Har reist flere ganger alene, men da til mindre steder hvor det er lett å orientere seg og hvor strand har vært en del av aktivitetene på dagtid. Nå trenger jeg å utfordre meg selv. Anonymkode: 26e8f...e82
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Jeg har reist alene til London, Stockholm, Køben, Roma, New York City, Boston, San Fransisco, Bangkok.. Klart meg fint alle steder. Lettere å komme med konkrete forslag hvis du sier noe om tidsperspektiv, pris, Europa/utenfor, hva du liker (historie, kunst, shopping..) Anonymkode: 3f8a9...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Jeg elsker Berlin når jeg drar alene, men det kommer jo an på hva du liker å oppleve og gjøre. Anonymkode: 913ee...6e3 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker Berlin når jeg drar alene, men det kommer jo an på hva du liker å oppleve og gjøre. Anonymkode: 913ee...6e3 Signerer denne. Jeg har vært i Berlin flere ganger, noen av dem alene. Jeg har alltid følt meg trygg og aldri kjedet meg. Sist gang var jeg der en uke og leide leilighet. Jeg var stort sett ute inne på kveldene og laget mat selv, eventuelt kjøpte med fra restaurant, en kveld gikk jeg på konsert. Det gjør meg ingenting å spise alene ute på dagtid. Min erfaring er at tyskere er ganske lette å komme i kontakt med hvis du vil småprate. Kan anbefale gourmet-etasjen på KaDeWe hvor man sitter og spiser i barløsning. Anonymkode: 2ddd1...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist alene til London, Stockholm, Køben, Roma, New York City, Boston, San Fransisco, Bangkok.. Klart meg fint alle steder. Lettere å komme med konkrete forslag hvis du sier noe om tidsperspektiv, pris, Europa/utenfor, hva du liker (historie, kunst, shopping..) Anonymkode: 3f8a9...7d6 Jeg tenker i første omgang en langhelg i Europa. Må øve meg å gjøre flere ting alene. Pris er ikke avgjørende, men pleier å bo enkelt og heller bruke pengene på opplevelser og mat. Lite interessert i shopping. Heller kunst og historie. Vandre rundt. Delta på free tour og andre aktiviteter som finnes i byen. Anonymkode: 26e8f...e82
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker i første omgang en langhelg i Europa. Må øve meg å gjøre flere ting alene. Pris er ikke avgjørende, men pleier å bo enkelt og heller bruke pengene på opplevelser og mat. Lite interessert i shopping. Heller kunst og historie. Vandre rundt. Delta på free tour og andre aktiviteter som finnes i byen. Anonymkode: 26e8f...e82 Da ville jeg valgt London! Så mange museum, mange områder som er fine å gå i, masse guidede fotturer rundt i byen Anonymkode: 4c348...42f 2
tirben Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 Enkelt å reise til London alene. Lett å finne fram, og masse å se og gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 Nå har jeg vært innom alle land i europa, besøkt hovedstedene. Og noen andre steder. Steder jeg drar tilbake til hvert år: Berlin, barcelona, roma og london. Minst 1 gang pr år. Berlin er en favoritt pga kort reise fra oslo, og rimelige hotel/mat. Alltid noe å se på! Elsker å reise dit alene. Anonymkode: 2e22d...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 Legge til at London er mye mer stressende og kaos enn Berlin...tuben er noe dritt også Må gå ned heletiden. Anonymkode: 2e22d...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker i første omgang en langhelg i Europa. Må øve meg å gjøre flere ting alene. Pris er ikke avgjørende, men pleier å bo enkelt og heller bruke pengene på opplevelser og mat. Lite interessert i shopping. Heller kunst og historie. Vandre rundt. Delta på free tour og andre aktiviteter som finnes i byen. Anonymkode: 26e8f...e82 Paris er kjempefint, og masse gatekafeer hvor du kan sitte og se på livet. Jeg liker å bo i Latinerkvartalet, derfra er det lett å komme seg rundt i byen + det er butikker og spisesteder i området. Anonymkode: eeb8f...46a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 Edinburgh og Praha Anonymkode: 638d8...e07 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 Hvis du vil gjøre det enklest mulig for deg selv ville jeg valgt et sted der skiltingen og en stor andel av lokalbefolkningen bruker et språk du kan. Anonymkode: 4bf62...2f6 1
Pillarguri Skrevet 12. januar 2020 #15 Skrevet 12. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker i første omgang en langhelg i Europa. Må øve meg å gjøre flere ting alene. Pris er ikke avgjørende, men pleier å bo enkelt og heller bruke pengene på opplevelser og mat. Lite interessert i shopping. Heller kunst og historie. Vandre rundt. Delta på free tour og andre aktiviteter som finnes i byen. Anonymkode: 26e8f...e82 Siden du er interessert i kunst kan kanskje Amsterdam være noe for deg. Nederlenderne opplever jeg som hyggelige mennesker og byen føles ikke så altfor stor. Koselig sentrum med utekafeer og trange gater/kanaler. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #16 Skrevet 13. januar 2020 Jeg er veldig glad i Paris. Det er masse å se og oppleve der utenom de typiske turisttingene. Jeg har leid leilighet via Leilighet i Paris flere ganger og har vært veldig fornøyd. Vertinnen, Helene, er norsk, men har bodd over 20 år i Paris. Hun superhyggelig og hjelpsom. Leiligheten i Rue St. Maur ligger i et veldig levende nabolag med få turister. Masse spisesteder og barer i nærområdet, samt en del butikker. Det er gangavstand til fem metrostasjoner fra leiligheten, så det er enkelt å komme seg rundt i byen. Noe jeg bare elsker i Paris er å vandre gatelangs uten noe stort mål med det. Jeg tar bare metroen til et sted og starter der. Vandrer rundt, kikker i butikker, stopper for noe å drikke/spise på en kafe når jeg føler for det. Når jeg leier leilighet er jeg som regel "hjemme" på kvelden. Enten lager jeg noe mat selv, eller jeg kjøper med meg noe ferdig. På sommeren nyter jeg å sitte på balkongen utover kvelden og lytte til livet på gata under mens jeg koser meg med noen glass vin. Roma er også en fin by om man er interessert i kunst, arkitektur og historie. Anonymkode: 2116a...1a9 3
Gjest Elseby13 Skrevet 17. januar 2020 #17 Skrevet 17. januar 2020 Praha, Istanbul, Berlin, Stockholm, London, Barcelona. Europa er et skattkammer!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #18 Skrevet 17. januar 2020 På 12.1.2020 den 13.26, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Jeg har vært i Berlin flere ganger, noen av dem alene. Jeg har alltid følt meg trygg og aldri kjedet meg. Sist gang var jeg der en uke og leide leilighet. Jeg var stort sett ute inne på kveldene og laget mat selv, eventuelt kjøpte med fra restaurant, en kveld gikk jeg på konsert. Det gjør meg ingenting å spise alene ute på dagtid. Min erfaring er at tyskere er ganske lette å komme i kontakt med hvis du vil småprate. Kan anbefale gourmet-etasjen på KaDeWe hvor man sitter og spiser i barløsning. Anonymkode: 2ddd1...2a5 Pleier ofte å gå på kino, teater og arrangementer om kvelden. Alltid mye som skjer. Pleier ikke å gå på "drikkesteder", men har vært på mye forskjellig og aldri hatt ubehagelige opplevelser om kvelden heller. Faktisk fått et par venner som jeg pleier å møte når jeg drar dit nå. På 12.1.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev: Jeg tenker i første omgang en langhelg i Europa. Må øve meg å gjøre flere ting alene. Pris er ikke avgjørende, men pleier å bo enkelt og heller bruke pengene på opplevelser og mat. Lite interessert i shopping. Heller kunst og historie. Vandre rundt. Delta på free tour og andre aktiviteter som finnes i byen. Anonymkode: 26e8f...e82 Mye kunst i Berlin, og et hav av opplevelser knytter til historie! Anonymkode: 913ee...6e3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #19 Skrevet 17. januar 2020 Start i det litt mindre? København, Stockholm eller Helsinki? Eventuelt London på ny til du blir varm i trøya. Anonymkode: 8d90b...1e5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #20 Skrevet 17. januar 2020 På 13.1.2020 den 0.15, Pillarguri skrev: Siden du er interessert i kunst kan kanskje Amsterdam være noe for deg. Nederlenderne opplever jeg som hyggelige mennesker og byen føles ikke så altfor stor. Koselig sentrum med utekafeer og trange gater/kanaler. Ja! Elsker Amsterdam. Anonymkode: 4c8d7...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå