Gå til innhold

Jenta mi er aldri syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 7 år er aldri syk. Husker hun kastet opp et par ganger da hun var 10-11 måneder gammel. Aldri siden. Ingen diaré, ingen hoste. Hun har bare vært litt snørrete, men formen på topp. 

Er dette normalt? Barn rundt oss er jo syke i ett sett. Synes det er rart hun aldri blir smittet.

Anonymkode: 768e2...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra immunforsvar da sikkert 😛 jeg var aldri kjempemye syk når jeg var liten. Men når jeg havnet i tenårene og over i voksen alder var det værre, men så fjernet jeg mandlene å etter det har jeg vært skikkelig forkjølet en gang. 

Anonymkode: 728c7...58c

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min er også sånn. *bank i bordet*

Tror det har sammenheng med immunforsvar (min ammet til han var to), at vi gjør noe riktig med kosthold. 
Kan også være at de andre foreldrene er flinke til å holde syke barn hjemme.

Noen barn er bare sånn; prise oss lykkelig. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Min er likedan. Heldigvis. Ammet til hun var ett og et halvt år. Hun spiser mye fisk, alt av grønnsaker (brokkoli er favoritten) og tar vitaminer og tran. 

Skrevet

Var heller nesten aldri syk, kanskje noen få ganger spysyken eller influensa. Men da jeg startet på vgs måtte jeg ofte til legen pga legeerklæring (🙄) der jeg fikk medisiner og forklaring om at jeg hadde halsbetennelse osv da...aldri hatt behov for å ta blodprøve (bare stikk i fingeren) så vært en ganske frisk unge😆😅

Anonymkode: e736b...e80

Skrevet
5 minutter siden, Helgeline skrev:

Sønnen min er også sånn. *bank i bordet*

Tror det har sammenheng med immunforsvar (min ammet til han var to), at vi gjør noe riktig med kosthold. 
Kan også være at de andre foreldrene er flinke til å holde syke barn hjemme.

Noen barn er bare sånn; prise oss lykkelig. 

Jeg holder også alltid syke barn hjemne men er ikke alltid at vi vet at barnet er syk. For noen dager siden sendte jeg sønnen min på besøk til en kamerat å han virket helt frisk. På besøket hadde han visst vært en del sur og sutrete noe som ikke er likt han. Når han kom hjem så gikk det vel ikke mer enn 10 minutter før han kastet opp. Hadde jo ikke levert han til venner om jeg visste han var syk!

Anonymkode: 5e448...042

Skrevet

Om dere har vært påpasselig med hygiene og insisterer på at hun skal vaske hendene og den slags, så vil det være litt mindre sjanse for at bakterier og virus kommer til. Ikke alle foreldre har like god kontroll. Alder på søsken kan også påvirke hvor ofte de kommer i kontakt med søsken og andre barn som oftere blir smittet. Introverte barn er kanskje litt mer på avstand fra andre barn, fysisk, noe som kanskje også hjelper litt. 

Anonymkode: f57ed...c26

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder også alltid syke barn hjemne men er ikke alltid at vi vet at barnet er syk. For noen dager siden sendte jeg sønnen min på besøk til en kamerat å han virket helt frisk. På besøket hadde han visst vært en del sur og sutrete noe som ikke er likt han. Når han kom hjem så gikk det vel ikke mer enn 10 minutter før han kastet opp. Hadde jo ikke levert han til venner om jeg visste han var syk!

Anonymkode: 5e448...042

Nei det er sant. Sånn har jeg opplevd selv, har fire barn og opplevd at de har hatt besøk (og spydd rett etter besøket har dratt). Ekkel følelse, men sånn som skjer. 

Skrevet

Har tre sånne! Knapt hatt omgangssyke i huset siden de ble født. De har totalt sett vært borte 4 dager fra barnehagen ved sykdom. (Er nå 5,3 og 1 år.) 

Jeg aner ikke hva det skyldes, annet enn at vi har hatt flaks? Vi er IKKE superhygeniske på noen som helst måte. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har ammet dem alle til de var ca året og at de er veldige gode til å spise mye grønnsaker. Men synes likevel det er ekstremt sammenliknet med hva jeg hører andre sliter med av sykdom.

Krysser fingrene for at det varer. :) 

Anonymkode: ada60...e85

Skrevet

Jeg har aldri hatt omgangssyke, halsbetennelse eller influensa eller andre infeksjoner, jeg er 39 år. Ikke er jeg mer hygenisk enn andre eller. Tror bare jeg har et sterkt medfødt immunforsvar. Jeg ble ammet til jeg var nesten 2 år, så kanskje det er medvirkende? Barna mine har også godt immunforsvar 😊

Anonymkode: 779db...6b0

Skrevet

Vet ikke om amming er avgjørende for helsa, men vet det er bra for barn å ammes. Min datter tålte ikke morsmelk da hun vokste opp, så det hun "spiste" som baby var gammeldags kumelkblanding. Første gang hun var syk, halsbetennelse, var da hun var 13 år. Aldri omgangssyke eller forkjølelse. Når hun var 19 ble hun matforgiftet, men siden den gangen, hun er 39 år og blir aldri syk. Ikke barna hennes heller.
Tror noen bare har mer "flaks" enn andre.

• Liker 3
Skrevet

Har to sånne, har nesten ikke brukt sykt barn dager, ikke når de startet i barnehagen engang. Må være arvelig sterkt immunforsvar, ingen av de ble ammet. Både jeg og far er nesten aldri syke heller.

Anonymkode: 92fee...2f7

• Liker 1
Skrevet

Ett av mine 3 barn er slik, og hen er den eneste som ikke ble ammet😅 hen er faktisk litt lei seg for å aldri være syk som søsknene jo av og til er. Ene søskenet har hatt det meste allerede i en alder av 3 år. Tror hen hadde 4 antibiotikakurer før fylte 2. 
vi er heller ikke hysteriske mtp hygiene. Har også flere dyr.

Anonymkode: b31cd...9f3

Skrevet

Datteren min var sånn, jeg var sånn, generelt min familie. Ingen av oss har blitt ammet faktisk, bare MME. Gode gener da sikkert. 

Anonymkode: cafb6...989

Skrevet

Jeg var også var/er også sånn. Familien til mannen er syke hele tiden og sist jeg hadde spysjuka var jeg 8. Jeg er nesten 30 nå. Kroppen min er generelt veldig sterk. Jeg kan være sammen med en som har diaré og spysjuka, blir selv ikke påvirket. Når alle vennene mine er forkjøla er jeg like fin. Kan spise råtten mat, blir ikke fyllasjuk, blir ikke matforgiftet når alle andre som har spist det samme blir det ++. 

Skulle ønske jeg også kunne blitt syk av og til!

Anonymkode: 6583c...2de

Skrevet

Jeg har vært sånn hele livet. Har hatt alle barnesykdommene man skal ha, men har knapt vært forkjølet ellers. Hatt omgangssyken én gang, men aldri influensa. Jeg er 30. Jeg har jobbet i barnehage, har egne barnehagebarn, har pleid egne barn og andre familiemedlemmer når de har vært syke. Blir ikke smittet. Tror noen bare har et supert immunforsvar. Virker som min yngste har det samme. Hun er 1,5 år, gått 6 mnd i barnehage og har enda ikke blitt syk. 

Anonymkode: 12314...3ff

Skrevet

Dette er veldig bra, og burde vært normalen. Egentlig er det normalt.

Anonymkode: c42bc...410

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også var/er også sånn. Familien til mannen er syke hele tiden og sist jeg hadde spysjuka var jeg 8. Jeg er nesten 30 nå. Kroppen min er generelt veldig sterk. Jeg kan være sammen med en som har diaré og spysjuka, blir selv ikke påvirket. Når alle vennene mine er forkjøla er jeg like fin. Kan spise råtten mat, blir ikke fyllasjuk, blir ikke matforgiftet når alle andre som har spist det samme blir det ++. 

Skulle ønske jeg også kunne blitt syk av og til!

Anonymkode: 6583c...2de

Jeg har aldri tenkt på det som at kroppen min er spesielt sterk, men det kan jo hende. Jeg blir heller ikke fyllesyk. Kaster ikke opp av noe. Under fødslene mine har jeg ikke kjent riene før pressriene startet engang 😅

Anonymkode: 12314...3ff

Skrevet

Denne tråden gjør meg glad😀 et fint å se at ikke absolutt alle alltid er syke, slik det kan føles vintertid og alt. Så det er bra🙂 må bare legge til en liten ting til. Jeg har tre barn, som alle er ammet til halvannet års alder. Jeg har ett barn som aldri er syk og to barn som ofte er syke. Det har med andre ord blitt ammet like lenge, har samme matrutiner og hygienerutiner. Jeg tror med andre ord bare at man har et medfødt godt immunforsvar om man aldri er syl🙂

Anonymkode: 01172...a13

• Liker 1
Skrevet

Ungene mine er sånn ammet de til to år.🙂

Anonymkode: 00ec5...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...