AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Det nærmer seg bursdagen til et av barna, og jeg og ex-mannen har avtale om at vi feirer disse sammen med begges familie. Vi er da rundt 20-25 personer. For rundt 5 måneder siden fikk han seg ny dame, og nå ønsker han at den nye damen og hele familien hennes (sønnen, foreldrene, søsteren med samboer og deres to barn) også får komme. Jeg er ikke spesielt positiv til dette, av flere grunner. For det første er det alltid jeg som steller i stand til bursdag, og det blir en del ekstraarbeid når det kommer så mange ekstra. (Grunnen til at jeg alltid steller i stand er for barna sin del, så det blir mest mulig likt som før samlivsbruddet. Ex-mannen har vel aldri bakt en kake). I tillegg synes jeg vel strengt tatt at de ikke har vært sammen så lenge at det er naturlig/nødvendig å invitere de. Jeg har selv hatt ny kjæreste i 8 måneder, og han blir ikke invitert i år. Jeg har nå sagt til ex-mannen at det er 3 muligheter: 1. Vi feirer som tidligere (han kan få ta med damen og sønnen hennes hvis han absolutt vil, men ikke resten av familien hennes). 2. Vi feirer sammen, og han inviterer damen og hele familien hennes. Forutsetningen er at han steller i stand til bursdag, og jeg kommer til duk og dekket bord (kan ta med en kake eller to). 3. Vi har separate feiringer. Han er nå dritsur på meg, og jeg lurer på om jeg er helt urimelig? Anonymkode: 38edc...3e5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Mange dilemma som dukker opp ved brudd 😕 Alternativ 1 synes jeg høres mest fornuftig ut. Ser virkelig ikke hvorfor storfamilien til ny partner skal være med i barnets bursdag! Vil han ha med ny partner og hennes barn får vel det være greit, hvis bursdagsbarnet er fortrolig med det. Men ikke resten av hennes familie, nei vettu hva. Anonymkode: 89392...e85 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 Jeg synes han er urimelig. Jeg tenker det må være ok å ta med ny partner og deres eventuelle barn, men ny partnes foreldre, søsken osv - det er bare rart og spesielt. Synes du har lagt frem fornuftige forslag til ham også, om det er såpass viktig å ha med hennes familie så får dere enten ha 2 feiringer eller han får ordne. Når det er du som arrangerer må du også få legge noen føringer for antall gjester. Men, jeg synes både din og hans nye kjærester kan være invitert da. Anonymkode: eaee8...134 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Jeg synes du har strekt deg langt med de 3 alternativene. Reflekterer han overhodet ikke over innsatsen du legger ned i disse bursdagene når han kommer og krever mange flere deltakere med den største selvfølgelighet? Anonymkode: 701fc...62d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes du har strekt deg langt med de 3 alternativene. Reflekterer han overhodet ikke over innsatsen du legger ned i disse bursdagene når han kommer og krever mange flere deltakere med den største selvfølgelighet? Anonymkode: 701fc...62d Meg fra over, tilleggsspørsmål; hadde det ikke vært rart for familien til nydamen å komme hjem på bursdag til deg og hele din familie? Jeg tror jeg hadde kommet på en beleilig årsak til å melde avbud hvis jeg var en av dem. Anonymkode: 701fc...62d 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 Synes han er urimelig, dine alternativ er fornuftige. Vil han virkelig invitere alle dem så må han faktisk arrangere bursdagen selv. Anonymkode: 62b7a...390 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 Hadde helt klart inkludert den nye dama og til og med spurt om hun ville hjelpe til. Livet forandrer seg, like greit å gjøre det beste ut av det. Ta med deg kjæresten din også. I utgangspunktet er det tull å bestemme at man skal feire bursdager etter det er slutt, spesielt hvis man ikke er i stand til å invitere nye partnere. Synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hadde helt klart inkludert den nye dama og til og med spurt om hun ville hjelpe til. Livet forandrer seg, like greit å gjøre det beste ut av det. Ta med deg kjæresten din også. I utgangspunktet er det tull å bestemme at man skal feire bursdager etter det er slutt, spesielt hvis man ikke er i stand til å invitere nye partnere. Synes jeg. Se alternativ 1 og 2. Dette inkluderer nydama, sønnen og til og med familien til nydama hvis far organiserer dette året. Dette var ikke godt nok og far er dritsur. Anonymkode: 701fc...62d 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hadde helt klart inkludert den nye dama og til og med spurt om hun ville hjelpe til. Livet forandrer seg, like greit å gjøre det beste ut av det. Ta med deg kjæresten din også. I utgangspunktet er det tull å bestemme at man skal feire bursdager etter det er slutt, spesielt hvis man ikke er i stand til å invitere nye partnere. Synes jeg. Takk for svar. Å inkludere nye partnere er ikke noe problem, det er å inkludere hele storfamilien jeg reagerer på. Spesielt når de har vært sammen så kort tid. Det er uansett ikke aktuelt å invitere min nye kjæreste, da barna ikke har truffet han enda. Har liksom forholdt meg til anbefalingen om å vente et år før introduksjon av ny partner, synes det virker fornuftig. Anonymkode: 38edc...3e5
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se alternativ 1 og 2. Dette inkluderer nydama, sønnen og til og med familien til nydama hvis far organiserer dette året. Dette var ikke godt nok og far er dritsur. Anonymkode: 701fc...62d Ja, beklager, leste det litt for fort først. Helt enig, far bør organisere alt!
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Å inkludere nye partnere er ikke noe problem, det er å inkludere hele storfamilien jeg reagerer på. Spesielt når de har vært sammen så kort tid. Det er uansett ikke aktuelt å invitere min nye kjæreste, da barna ikke har truffet han enda. Har liksom forholdt meg til anbefalingen om å vente et år før introduksjon av ny partner, synes det virker fornuftig. Anonymkode: 38edc...3e5 Beklager at jeg var litt kjapp, far bør organisere alt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg fra over, tilleggsspørsmål; hadde det ikke vært rart for familien til nydamen å komme hjem på bursdag til deg og hele din familie? Jeg tror jeg hadde kommet på en beleilig årsak til å melde avbud hvis jeg var en av dem. Anonymkode: 701fc...62d Jeg vil jo nesten tro at de ville tenkt det var rart, men jeg aner egentlig ikke. Angående å reflektere over innsatsen jeg legger ned i å arrangere bursdagene, så har han vel egentlig aldri gjort det. 🤷♀️ Vi samarbeider veldig godt på alle andre områder da, så jeg ønsker ikke at dette skal få ødelegge det gode samarbeidet. Anonymkode: 38edc...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 Hva sier han til å ta med seg dama og sønnen hennes, og la det stoppe der? Det må da være begrenset hvor mye kontakt ditt barn har rukket å ha med pappas nye kjærestes søsken...?? Merkelig greie. Her ser vel far en mulighet til å skinne i lys av sin nye familie. Jeg lurer på hvor gammelt barnet er? Vet barnet hvem disse menneskene er, og ønsker å ha dem i bursdagen sin? Det bør også spille inn. Jeg ville sagt at den nye dama gjerne må komme og ha med seg en kake, men det stopper der. Skal han ha flere med, må han fikse bursdag selv. Her er det alltid jeg som steller til og ordner. Jeg hadde vel vært sammen med mannen min i tre år før jeg følte det naturlig å invitere svigers i bursdag til mitt barn. Eksens nye dame var med et par ganger, jeg ba henne fikse en kake og hun var lykkelig med det. Så forsvant hun ut av bildet igjen. Familien hennes så jeg aldri noe til. Anonymkode: c5d4e...942 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #14 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil jo nesten tro at de ville tenkt det var rart, men jeg aner egentlig ikke. Angående å reflektere over innsatsen jeg legger ned i å arrangere bursdagene, så har han vel egentlig aldri gjort det. 🤷♀️ Vi samarbeider veldig godt på alle andre områder da, så jeg ønsker ikke at dette skal få ødelegge det gode samarbeidet. Anonymkode: 38edc...3e5 Da regner jeg med at skuffelsen til far fort går over og så har han et år på å planlegge bursdagsfeiring slik han ønsker det neste gang. Lykke til, jeg håper barnet ditt får en hyggelig dag. Anonymkode: 701fc...62d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #15 Skrevet 12. januar 2020 Nei du er ikke urimelig. Alternativ 1 er det mest diplomatiske her. Anonymkode: 1188b...73d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #16 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva sier han til å ta med seg dama og sønnen hennes, og la det stoppe der? Det må da være begrenset hvor mye kontakt ditt barn har rukket å ha med pappas nye kjærestes søsken...?? Merkelig greie. Her ser vel far en mulighet til å skinne i lys av sin nye familie. Jeg lurer på hvor gammelt barnet er? Vet barnet hvem disse menneskene er, og ønsker å ha dem i bursdagen sin? Det bør også spille inn. Jeg ville sagt at den nye dama gjerne må komme og ha med seg en kake, men det stopper der. Skal han ha flere med, må han fikse bursdag selv. Her er det alltid jeg som steller til og ordner. Jeg hadde vel vært sammen med mannen min i tre år før jeg følte det naturlig å invitere svigers i bursdag til mitt barn. Eksens nye dame var med et par ganger, jeg ba henne fikse en kake og hun var lykkelig med det. Så forsvant hun ut av bildet igjen. Familien hennes så jeg aldri noe til. Anonymkode: c5d4e...942 Les alternativ 1 i HI. Han ble dritsur (nederst). Anonymkode: 701fc...62d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå