Gå til innhold

Bonusfamilie-han vil ikke flytte sammen. Råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 3 år. Han har to barn og jeg et. Vi bor hver for oss. Jeg vil gjerne flytte sammen til høsten, han vil ikke det. Han sier han ikke tror barna vil trives, han er ikke klar for det selv, han orker ikke stress og mas med å planlegge osv. Han synes også det er vanskelig å planlegge generelt, å være sammen, ferier osv. Jeg må alltid ta initiativ til å gjøre ting. Vi er ikke mye sammen alle, typ 1-2 ganger i mnd med barn. Han sier at han ikke blir klar for å flytte på lenge lenge og hvis jeg må det vil han heller gå ut av forholdet. Er dette liv laga? Burde jeg kjempe på eller forstå at han aldri vil binde seg til dette her? Hjelp! 

Anonymkode: be789...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg noen som er intr i deg. Han her vil bare pule, ikke få ansvar for flere unger 

Anonymkode: f62f4...5d9

• Liker 23
Skrevet

Er redd for at du ikke kan satse på denne mannen.  Han vil rett og slett ikke bo sammen med deg.  Dere kan muligens fungere som kjærester og særboere hvis det er nok for deg, men samboerskap tror jeg du kan skyte en hvit pil etter.  Han vil ikke.

• Liker 16
Skrevet

Du må vente til han føler seg klar. Det er helt sikkert veldig vanskelig for barna hans, og det må du forstå. Om du pusher på at han, og de, skal flytte inn med deg så blir du den onde stemoren. Det vil du ikke. Om dere er «de rette» for hverandre, så vil dagen hvor han er klar for å flytte med deg komme. 

• Liker 6
Skrevet

Han har jo sagt tydlig i fra. Du må velge selv om du vil fortsette å leve sånn eller finne en som deler dine interesser og ønsker et tettere samliv. Du må jo finne en som matcher deg. Ikke bare tvinge folk inn i noe de ikke vil. Gi slipp på han du. Dere passer ikke sammen. Trenger ikke være noe galt i det. 

Anonymkode: 1db2b...a2d

• Liker 26
Skrevet

Han har sagt hva han vil. Så må du vurdere om du kan være med på dette eller ikke. Jeg vet ikke om det at han ikke vil flytte sammen er det verste. Det at du må dra i gang alt av samvær og ferier er verre, etter mitt syn. 

Kanskje en pause for å tenke seg om er noe for dere?

• Liker 11
Skrevet

Når det gjelder dette med å flytte sammen, så synes jeg han er fornuftig. Han sier jo at han mener barna ikke vil trives sammen, da kan man heller ikke flytte sammen. Det er alt for mange som tvinger samme nye familiekonstellasjoner med uheldige utfall.

Når det gjelder det andre om generelt manglende initiativ og prioritering, har du all grunn til å sette spørsmålstegn ved engasjementet han har for deg og forholdet.

Anonymkode: ed75f...c5d

• Liker 26
Skrevet

Hvor gamle er barna? Har dere begge barna 50%?

Anonymkode: c2001...721

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mener ikke barna mistrives sammen. Han er veldig var for egne unger og ser mye kun sine egne. Jeg synes også det er rart at han er så lite på ballen og synes bare alt er stress. Snart tre år sammen så burde man være mer klar..?  Barnet mitt er 7, hans 8 og 11. 

Endret av Tigerlilje82
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna? Har dere begge barna 50%?

Nei han har 50%, jeg har mellom 80-90%. 

Skrevet

Han er nok sliten av sine barn og orker ikke forholde seg til fler barn. Han vil nok ikke ha en stor "felles" familie. Dere har forskjellige drømmer og det er bra at dere oppdager det nå. Se for deg å flytte sammen med en mann som bare synes det er grusomt at du og dine barn er der...Hørest ikke ut som et liv..

Anonymkode: 0a55b...df0

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Her er svaret ditt. Han nyter fritiden sin og ønsker ikke barn nesten på fulltid. 

Anonymkode: 313cb...0d0

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Tigerlilje82 skrev:

Jeg kan jo forstå ham. Min kjæreste har barn 50% (jeg har ingen). Når han har "barnefri" annenhver uke så har vi tid sammen til å hygge oss, gå ut og spise og drikke vin, reise bort. Samt han kan gjøre alt av trening og hobby han ikke får gjort ellers når han har barna, og ting går i ett.

Den friheten opphører helt når man flytter sammen med en med barn nesten fulltid - i tillegg til den ekstra anstrengelsen det er med andres barn (som det alltid er, om vi er ærlige).

• Liker 16
Skrevet

Synes han virker litt fornuftig egentlig. Han vil ikke flytte sammen fordi han ikke tror det vil fungere. 

Det er helt utrolig hvor lett folk gambler med barnas hverdag ved å prøve samboerskap med ny partner.

Anonymkode: 32d5e...4d9

• Liker 24
Skrevet

Om han prioriterer barna sine, er det et kvalitetstrekk ved ham. Kan du vente 10-11 år før dere flytter sammen? Om ikke, er det vel du som er problemet, sett med barnas øyne.

Det er veldig mange som ikke prioriterer barna først, så du kan jo velge å bli kjæreste med en av dem i stedet.

• Liker 14
Skrevet

Men er forholdet liv laga da? Hvis man ikke tror det vil fungere å bo sammen er det da noe vits å være sammen? Og at han sier det er mas med alt av ferier og samvær ellers. Han vil i bunn og grunn kun henge med meg når vi har fri da. Er det kjærlighet? 

Skrevet
1 minutt siden, eller skrev:

Om han prioriterer barna sine, er det et kvalitetstrekk ved ham. Kan du vente 10-11 år før dere flytter sammen? Om ikke, er det vel du som er problemet, sett med barnas øyne.

Det er veldig mange som ikke prioriterer barna først, så du kan jo velge å bli kjæreste med en av dem i stedet.

Det var vel litt på spissen. Mange som har det fint i en bonusfamilie. Jeg var en av de. Det er jo å sette seg ned med barna og finne måter som alle trives med. Mye læring i det. Jeg ser ikke hvordan det ødelegger de. Disse barna her bor med tre andre barn med moren sin og stefar. Da burde de kunne klare det med en fra meg også. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Tigerlilje82 said:

Men er forholdet liv laga da? Hvis man ikke tror det vil fungere å bo sammen er det da noe vits å være sammen? Og at han sier det er mas med alt av ferier og samvær ellers. Han vil i bunn og grunn kun henge med meg når vi har fri da. Er det kjærlighet? 

Han valgte vel neppe deg PGA barna dine.

Tre barn i lik alder, hvor 4 familier skal samkjøre logistikken...ja, det høres slitsomt ut 

Anonymkode: 32d5e...4d9

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror dette egentlig handler om hans behov, like mye som barnas. Det ER vanvittig påkjennende å styre med dine og mine, selv om noen velger det. Og hans behov skal også respekteres. 

Barna vil jo ikke være små for alltid og da kan ting endre seg. Spørsmål er om du må ha en samboer disse årene.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...